Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Švietimo sektoriaus inovatyvumo skatinimas: EdTech ekosistemos plėtra

2021 m. kovo 8 d. - 2021 m. rugsėjo 3 d.

Problema

COVID-19 pandemija netikėtai ir nepasiruošus paskatino mus išbandyti nuotolinius susirinkimus, o moksleivius ir studentus – nuotolinį mokymą. Neišvengėme klaidų. Vis dėlto, pasaulio švietimo technologijų ir inovacijų (EdTech) ekspertai įsitikinę, kad tai puiki galimybė švietimo sistemoje įgyvendinti didelius pokyčius. Tik šįkart – jiems iš anksto pasiruošti.

EdTech – tai greitai besivystanti inovacijų švietimo sektoriuje ekosistema, kurioje startuoliai, smulkus ir vidutinis verslas (SVV) kuria inovatyvius, dažniausiai naujausiomis technologijomis grįstus sprendimus švietimo sektoriaus iššūkiams spręsti. Ši švietimo sektoriaus skaitmeninės transformacijos iniciatyva įgalina diegti naujausias edukacines technologijas, įgyvendinant paskatų ir palaikymo sistemą skaitmeninėms švietimo inovacijoms kurti ir išbandyti. EdTech didina švietimo paslaugų kokybę, taip sukuriant daugiau gerovės visuomenei. Prognozuojama, kad pasaulinė EdTech rinka per artimiausius penkerius metus pasieks 400 milijardų JAV dolerių, kasmet augdama po 16 proc. (Halon IQ, 2020). Europos Komisija (EK) jau yra parengusi Skaitmeninio švietimo veiksmų planą (2021–2027 m.), kuriame yra išdėstyta EK vizija skaitmenizuoti švietimą Europoje.

Kodėl EdTech svarbu Lietuvai?

Visų pirma, EdTech sukurtų teigiamą pokytį Lietuvos švietimo sistemoje. Tyrimai rodo, kad COVID-19 pandemijos metu, 36 proc. mokinių pasiekimai liko tokie patys, trečdalio rezultatai pagerėjo, tačiau trečdalis ėmė mokytis prasčiau ir patyrė mokymosi sunkumus („Norstat“ visuomenės nuomonės tyrimas, 2020). Tai atskleidžia skirtingus mokinių poreikius, kuriuos gali patenkinti tinkamai parinktos išmaniosios technologijos. Vis dėlto, pandemijos laikotarpiu Lietuvos mokytojai ugdymo įrankius rinkosi atsižvelgdami ne į atnešamą naudą bei individualių mokinių poreikių patenkinimą, bet į savo technologinį pasirengimą: 27 proc. ugdymo įstaigų mokytojams suteikė galimybes naudotis pasirinktais įrankiais, tačiau 86 proc. mokyklų pagrindine priemone NM vykdyti rinkosi elektroninį dienyną (Droessiger et al., 2021). Elektroninio dienyno funkcinių galimybių nepakanka norint užtikrinti kokybišką mokinių ir mokytojų abipusį ryšį, o visuotinai pripažintos NM skirtų sistemų vertinimo metodikos nėra (Droessiger et al., 2021). Šią problemą atspindi ir ŠMSM (2020) pateikta „Mokytojų apklausa apie nuotolinio mokymo patirtį“: skaitmeninių mokymo platformų stoka (37 proc. atsakymų) identifikuota kaip pagrindinė kliūtis sklandžiam mokymui(-si) NM metu. Galiausiai, EdTech suteiktų galimybę Lietuvoje švietimo inovacijoms sklandžiau kurtis ir vystytis. Kadangi 2020 m. Pasauliniame inovacijų indekse Lietuva užėmė 38 vietą tarp 129 pasaulio valstybių ir tai atitinka 25 vietą tarp 28 ES narių (STRATA, 2021), parama skaitmeninių ir technologinių inovacijų kūrimui, testavimui ir taikymui švietimo įstaigose, paskatintų inovacijų kultūros formavimąsi, skirtingų suinteresuotų šalių bendradarbiavimą bei stiprintų Lietuvos inovacijų ekosistemos konkurencingumą. Tokiu būdu, spręsdami Lietuvos švietimo sektoriaus problemas, būtų taip pat rasti sprendimai, kuriuos vėliau galėtume eksportuoti ir sėkmingai kurti Lietuvos, kaip EdTech šalies, įvaizdį bei pakartoti FinTech sėkmę.

Tikslas

Skatinti švietimo technologijų ir inovacijų (EdTech), grįstų skaitmeninėmis technologijomis, diegimą švietimo sektoriuje, sudarant sąlygas inovacijų kūrimui ir bandymui ugdymo įstaigose.

Projekto eiga

2021/04/06

Atlikta Lietuvos švietimo sektoriaus inovatyvumo bei Lietuvos ir užsienio šalių EdTech sektoriaus analizė

2021/05/24

Įgyvendinta viešoji konsultacija dėl EdTech sprendimų ugdymo įstaigose išbandymo ir EdTech kompetencijų centro (Ataskaita)

2021/06/01

Sukurtas EdTech inovacijų kūrimo ir išbandymo platformos veikimo modelis

2021/07/05

Sukurtas Skaitmeninių įgūdžių ir EdTech kompetencijų centro veikimo modelis

2021/08/30

Sutarta dėl kompetencijų centro steigimo ir EdTech platformos inovacijų išbandymui ir kūrimui pilotinių iniciatyvų įgyvendinimo (Tvarkos aprašas)

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

Panašūs projektai

2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Tarptautinių partnerysčių vystymas įgyvendinant darnaus vystymosi veiklas

LR užsienio reikalų ministerija

Šio projekto tikslas – vystyti tarptautines ir nacionalines partnerystes siekiant skatinti Lietuvos siūlomų tvarių sprendimų taikymą vystomojo bendradarbiavimo srityje. Šiam tikslui planuojama pasitelkti Lietuvos žaliųjų sprendimų katalogą.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Mažėjančios darbo jėgos kompensavimas naujosiomis technologijomis

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – pasiūlyti galimus sprendimus, kaip kompensuoti mažėjančią darbo jėgą naujosiomis technologijomis. 
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Technologinės įžvalgos taikymas 2028–2034 m. Sumaniosios specializacijos strategijai

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – pateikti gaires ir rekomendacijas dėl technologinių įžvalgų naudojimo Lietuvos S3 planavime 2028–2034 m. cikle. Gairės bus orientuotos į išankstinį mąstymą (ang. Anticipatory thinking) ir planavimą, suderintą su ilgalaikiais Lietuvos ekonomikos ir inovacijų tikslais.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Efektyvių reguliacinių priemonių inovacijoms, naujų technologijų sukūrimui ir vystymui skatinti identifikavimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – nustatyti ir rekomenduoti, kurios ir kokiais būdais reguliavimo priemonės būtų veiksmingiausios skatinant Lietuvos įmones kurti inovatyvius produktus.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Tyrimais ir inovacijomis paremtas įmonių dekarbonizacijos įgalinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pasiūlyti efektyvų sprendimą, kaip Lietuvos viešasis sektorius gali įgalinti spartesnę įmonių dekarbonizaciją.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Regionų specializacija 2.0

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – sukurti duomenimis ir sėkmingais užsienio pavyzdžiais paremtą regionų specializacijos modelį, kurio įrankiai ir paskatos užtikrintų tikslingesnę ir tvaresnę regionų ekonominę plėtrą.