Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo ir mokslo ministerija

Pameistrystės įgyvendinimas Lietuvoje

2014 m. sausio 5 d. - 2014 m. balandžio 30 d.

Problema

Darbo biržos duomenimis daugiau nei 40% Lietuvoje veikiančių pramonės įmonių susiduria su darbininkų kvalifikacijos stoka. Verslininkai skundžiasi, jog profesinėse mokyklose daugiausia dėmesio skiriama teoriniam dalyko mokymui, o praktikai atitenka antraeilis vaidmuo. Be to, specialistai rengiami neatsižvelgiant į darbo rinkos realijas. Seimo patvirtintu ir 2008 m. įsigaliojusiu Profesinio mokymo įstatymu įteisinta pameistrystės mokymo forma turėjo tiesiogiai prisidėti prie šių problemų sprendimo. Tačiau dėl neaiškiai suformuluotos pameistrystės definicijos ir jos finansavimo mechanizmo nebuvimo, ši profesinio mokymo forma nesukūrė norimų rezultatų.

Šios rotacijos metu mes dirbsime dviem kryptimis: pirma, tarpininkausime tarp visų suinteresuotų šalių, taip užtikrinant jog darbai vyksta koordinuotai, šalys yra informuotos apie vienas kito veiksmus ir tokiu būdų yra nuosekliai judama ties efektyviu pameistrystės įgyvendinimu. Antra, sukursime pameistrystės finansavimo modelį, kuris aiškiai parodytų kaip efektyviai paskirstyti finansinę pameistrystės būdų paruošto mokinio naštą tarp valstybės, profesinių mokyklų ir verslo subjektų. Iš vienos pusės, verslo subjektai turėtų būti kompensuojami dėl mokymų metų meistro nesukuriamos vertės bei įrangos nusidevėjimo. Kita vertus, svarbu užtikrinti, jog valstybės indelis būtų nuosekliai mažinamas, o finansinėmis paskatomis nebūtų piknaudžiaujama ir tai netaptų pirminė motyvacija ruošti mokinius pameistrystės būdu, kaip tai atstitiko Estijoje ir Slovėnijoje.

Mūsų siūlomas pameistrystės modelio įgyvendinimas prisidės Lietuvos darbo rinkos konkurencingumo gerinimo, sumažinus atskirtį tarp profesinio mokymo ir darbo rinkos bus sukurta naujų darbo vietų, o užsienio kapitalo bendrovės bus labiau linkusios žengti į Lietuvą žinodamos, jog gali greitai ir efektyviai pasiruošti būsimus darbuotojus.

Projekto failai

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos energetikos sektoriaus atsparumo stiprinimas efektyviai naudojant NATO, ES ir Baltijos jūros regiono instrumentus

LR užsienio reikalų ministerija

Projekto tikslas – parengti strategines rekomendacijas, skirtas Lietuvos energetikos sektoriui paremti, optimizuojant ES, NATO ir regioninių instrumentų panaudojimą.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

ŽIEDIŠKUMO LINK: gairių žiedinės statybos valdymo ir vystymo modeliui kūrimas

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – parengti gaires žiedinės statybos valdymo ir vystymo modelio kūrimui. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.