Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisŠvietimo ir mokslo ministerija
Pameistrystės įgyvendinimas Lietuvoje
Problema
Darbo biržos duomenimis daugiau nei 40% Lietuvoje veikiančių pramonės įmonių susiduria su darbininkų kvalifikacijos stoka. Verslininkai skundžiasi, jog profesinėse mokyklose daugiausia dėmesio skiriama teoriniam dalyko mokymui, o praktikai atitenka antraeilis vaidmuo. Be to, specialistai rengiami neatsižvelgiant į darbo rinkos realijas. Seimo patvirtintu ir 2008 m. įsigaliojusiu Profesinio mokymo įstatymu įteisinta pameistrystės mokymo forma turėjo tiesiogiai prisidėti prie šių problemų sprendimo. Tačiau dėl neaiškiai suformuluotos pameistrystės definicijos ir jos finansavimo mechanizmo nebuvimo, ši profesinio mokymo forma nesukūrė norimų rezultatų.
Šios rotacijos metu mes dirbsime dviem kryptimis: pirma, tarpininkausime tarp visų suinteresuotų šalių, taip užtikrinant jog darbai vyksta koordinuotai, šalys yra informuotos apie vienas kito veiksmus ir tokiu būdų yra nuosekliai judama ties efektyviu pameistrystės įgyvendinimu. Antra, sukursime pameistrystės finansavimo modelį, kuris aiškiai parodytų kaip efektyviai paskirstyti finansinę pameistrystės būdų paruošto mokinio naštą tarp valstybės, profesinių mokyklų ir verslo subjektų. Iš vienos pusės, verslo subjektai turėtų būti kompensuojami dėl mokymų metų meistro nesukuriamos vertės bei įrangos nusidevėjimo. Kita vertus, svarbu užtikrinti, jog valstybės indelis būtų nuosekliai mažinamas, o finansinėmis paskatomis nebūtų piknaudžiaujama ir tai netaptų pirminė motyvacija ruošti mokinius pameistrystės būdu, kaip tai atstitiko Estijoje ir Slovėnijoje.
Mūsų siūlomas pameistrystės modelio įgyvendinimas prisidės Lietuvos darbo rinkos konkurencingumo gerinimo, sumažinus atskirtį tarp profesinio mokymo ir darbo rinkos bus sukurta naujų darbo vietų, o užsienio kapitalo bendrovės bus labiau linkusios žengti į Lietuvą žinodamos, jog gali greitai ir efektyviai pasiruošti būsimus darbuotojus.