Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Ukmergės rajono savivaldybė

Pameistrystė Ukmergėje

2014 m. spalio 1 d. - 2015 m. kovo 15 d.

Problema

Įmonių duomenimis metalo apdirbimo sektoriuje Ukmergės rajone 2012-tais metais dirbo 1200 darbuotojų, tai yra kas dešimtas darbingo amžiaus ukmergiškis. Per pastaruosius metus sektorius sukūrė dar 400 laisvų darbo vietų. 2012 m. įmonių iniciatyva buvo suvienytas Ukmergėje veikiantis metalo sektorius. Pagrindinis motyvas lėmęs šiuos veiksmus – trūkstamas metalo apdirbimo staklių operatorių kiekis. Verslo poreikiai darbuotojams buvo įtvirtinti bendradarbiavimo sutartimi su regione esančia Ukmergės technologijų ir verslo mokykla. Įmonės nutarė nuolatos finansiškai ir neapsiribojant žaliavomis, moksleivių praktikos vietomis ir žiniomis remti profesinę mokyklą. Partnerystė leido atsirasti naujai metalo apdirbimo staklininko mokymo programai. Mokyklinė mokymo forma neteikia siekiamų rezultatų – iš 50 mokymą baigusių mokinių įmonėse liko dirbti 7. Mokinių motyvacijos, teorinių žinių ir profesinių gebėjimų stoka trukdo rinkai įsisavinti paruoštus kvalifikuotus darbuotojus. Europos profesinio mokymo plėtotės centras (CEDEFOP) ir Europos Komisija darbo rinkos paklausos ir pasiūlos neatitikimui ir profesinio mokslo nepatrauklumui spręsti siūlo pameistrystės modelį. Verslas teigiamai atsiliepia apie pameistrystės teikiamas naudas ir siekia šios mokymo formos įgyvendinimo Lietuvoje. Pameistrystės pagrindiniai bruožai: dualinis mokymasis tarp mokyklos ir verslo įmonių, atlygis už darbą mokymosi metu, darbo sutartis ir įgijama oficiali kvalifikacija. Bendradarbiaudami su Ukmergės metalo sektoriaus bendrovėmis ir Ukmergės technologijų ir verslo mokykla esame pasiryžę įgyvendinti pameistrystės ugdymo formą.

Diegiant programą siekiame šių rezultatų:
– pritaikyti pameistrystę formaliam pirminiui profesiniam mokymui
– patenkinti metalo sektoriaus kvalifikuotų darbuotojų paklausą
– skatinti pameistrystės plėtrą profesiniame ugdyme
– didinti darbo jėgos įsiskverbimą į darbo rinką
– kelti moksleivių suinteresuotumą profesijoms
– didinti jaunimo užimtumą

Projekto failai

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

ŽIEDIŠKUMO LINK: gairių žiedinės statybos valdymo ir vystymo modeliui kūrimas

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – parengti gaires žiedinės statybos valdymo ir vystymo modelio kūrimui. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje.