Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Lietuvos konkurencinio pranašumo analizė gamybos įmonių veiklos pradžiai

2016 m. gegužės 20 d. - 2016 m. lapkričio 15 d.

Problema

Nusprendus pradėti vykdyti gamybinį projektą Lietuvoje, būtinos procedūros gali užtrukti nuo 1 iki 3 metų. Ilgas ir painus procesas yra viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl Lietuvai sudėtinga konkuruoti su kitomis Vidurio ir Rytų Europos šalimis dėl tiesioginių užsienio investicijų.

Pagal „Doing Business 2016“ reitingą, įmonei nusprendus statyti neypatingą statinį, statybos leidimas išduodamas atlikus 12 procedūrų, kurios gali užtrukti net iki 103 dienų. Tuo tarpu, Danijoje toks pats dokumentas išduodamas atlikus vos 7 procedūras, o procesas užtrunka iki 64 dienų, Makedonija – 10 procedūrų, per 74 dienas. Elektros tinklų prijungimas – kitas Pasaulio banko reitinge analizuojamas aspektas, kuriame Lietuva procedūrų trukme ir skaičiumi taip pat nusileidžia minėtoms šalims. Lietuvoje prisijungti prie elektros tinklų reikia atlikti 6 procedūras, kurios užtrunka iki 95 dienų, Vokietijoje 3 procedūros užtrunka 28 dienas, o Slovėnijoje prisijungti prie elektros tinklų užtenka atlikti 5 procedūras, kurios atliekamos per 38 dieną.

Be šių dviejų procedūrų, kurios atitolina projekto pradžią daugiau nei 4 mėn., investuotojams tenka atlikti dar kelias dešimtis siekiantį procedūrų skaičių, kuris gali užtrukti nuo 12 iki 36 mėnesių. Verslui ilgas laukimas neatsiejamas nuo kiekvieną dieną patiriamų nuostolių: investuotojas, planuojantis vykdyti gamybinį projektą, vidutiniškai patiria 1,37 mln. EUR nuostolį imobilizuodamas kapitalą 24 mėnesius.

Sudėtingai ir ilgai trunkančius procedūrinius veiksmus neretai komplikuoja ir nepakankamai efektyvus tarpinstitucinis bendradarbiavimas, prieštaringas visuomenės požiūris į užsienio investuotojų veiklą šalyje.

Tikslas

Parengti gamybos projektams tenkančių procedūrų schemą, įvertinti procedūroms sugaištamą laiką ir patiriamas išlaidas bei parengti pasiūlymus, kurie leistų pagerinti Lietuvos konkurencingumą gamybos įmonių veiklos pradžiai.

Projekto eiga

2016/07/22

Atlikta visų gamybos įmonei tenkančių procedūrų Lietuvoje analizė ir VšĮ „Investuok Lietuvoje“ gamybos produktams numatomų specialių reikalavimų analizė

2016/08/19

Sukurtas "Gamybos medis" ir bendra schema

2016/09/09

Gamybos įmonei tenkančių procedūrų laiko ir patiriamų nuostolių įvertinimas

2016/09/30

Savivaldybių procesų optimizavimo finansavimo modelis

2016/10/14

Paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimas savivaldybėse taikant procesų optimizavimo metodus

2016/11/03

Gamybos medžio aprašas

2016/11/15

Lietuvos konkurencinio pranašumo analizė gamybos įmonių veiklos pradžiai

Projekto failai

Rezultatas

Parengta Lietuvos konkurencinio pranašumo analizė gamybos projektams Lietuvoje.|Pirmą kartą parengtas detalus gamybos projektų investuotojo kelias – procesų ir procedūrų gamybos medis.|Pirmą kartą parengtas detalus procedūrų, institucijų, dokumentų aprašas, skirtas naujiems gamybos sektoriaus investuotojams Lietuvoje.|Pirmą kartą atlikta VšĮ „Investuok Lietuvoje“ 6 prioritetinių gamybos sektorių gamybos projektams reikalingų licencijų ir leidimų analizė.
Pirmą kartą atliktas detalus laiko sąnaudų ir negautų pajamų įvertinimas gamybos projektams Lietuvoje.|Parengtas pasiūlymų paketas visoms 60-čiai Lietuvos savivaldybių, siekiant optimizuoti procesus (taikant LEAN) susijusius su tiesioginėmis užsienio investicijomis.|Parengti pasiūlymai valstybinėms institucijoms, siekiant optimizuoti procesus susijusius su tiesioginėmis užsienio investicijomis.|Suorganizuota konferencija LEAN tematika visoms Lietuvos savivaldybėms.|Užtikrintas projekto tęstinumas: nuo 2017 m. sausio mėn. bus peržiūrimas vienas procesas susijęs su TUI, taikant LEAN metodiką; projektų vadovas VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atsakingas už procesų optimizavimą.

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelio kūrimas

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – kartu su Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės komanda parengti vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelį numatant reikiamus teisėkūros, organizacinės ir koordinacinės atsakomybės, kompetencijų vystymo, technologinius bei reikiamo biudžeto aspektus.