Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

LR Ekonomikos ir inovavijų ministerija

Gamtinių veiksnių potencialo išnaudojimas stiprinant Lietuvos sveikatinimo turizmo infrastruktūrą

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Problema

COVID-19 pandemija stipriai paveikė Lietuvos turizmo sektorių. Valstybės duomenų agentūros duomenimis, 2020 m. turizmo produkcija ir pridėtinė vertė, lyginant su 2019 m., sumažėjo beveik perpus, atvykstančių turistų skaičius susitraukė per beveik 70 proc., vietinio turizmo vartojimas sumažėjo daugiau nei 20 proc., o atvykstamojo – daugiau nei 50 proc.. Nors vietinių turistų srautai ir jų vartojimas ikipandeminį lygį pasiekė jau 2021 m., tačiau atvykstamojo turizmo (užsienio turistų) rodikliai (keliautojų ir nakvynių skaičius, bendros išlaidos) ir turizmo produkcija, lyginant su bendrąja produkcija, vis dar nesiekia priešpandeminių 2019 m. rezultatų.

Turizmas, kaip reikšminga Lietuvos ekonomikos dalis, yra įvardijamas kaip prioritetinė sritis Lietuvos ekonomikos transformacijos plane START. Nacionaliniame pažangos plane Lietuva yra išsikėlusi uždavinį didinti Lietuvos turizmo konkurencingumą, o geresnis turizmo potencialo išnaudojimas yra įvardytas kaip viena iš spręstinų užduočių Ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programoje. Be to, turizmą, kaip svarbią ekonominę veiklą su plačiu poveikiu ekonomikos augimui, darbo rinkai ir socialinei plėtrai, yra įvardijusi ir Europos Komisija.

Skatinant atvykstamąjį turizmą Lietuvoje, siekiama kuo didesnės ekonominės pridėtinės vertės kūrimo – didesnio nakvynių skaičiaus, didesnių turistinių išlaidų ir didesnio spektro paslaugų vartojimo. Būtent sveikatinimo turizmas yra vienas iš didžiausią pridėtinę vertę galinčių sukurti Lietuvos turizmo produktų. Sveikatinimo infrastruktūros ir paslaugų plėtros skatinimas yra įrašytas į XIX-osios Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo planą, o sveikatinimo turizmas yra įvardijamas kaip viena iš keturių pagrindinių Lietuvos turizmo prekės ženklo sričių. Sveikatinimo turistų vidutinės išlaidos, vartojamų paslaugų kiekis ir nakvynių skaičius, tikėtina, yra didesni, lyginant su kitais (pažintinio, gamtos ir aktyviojo, verslo) turizmo produktų vartotojais: pavyzdžiui, užsienio turistai, asmeninių kelionių metu leidžiantys laiką sanatorijose ir reabilitacijos centruose, praleidžia juose vidutiniškai 9,4 nakvynės – privataus sektoriaus nuomos, nakvynės namų ar viešbučių skaičiai yra mažesni.

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos vertinimu, Lietuvos kurortai pasižymi savo natūraliais gamtiniais veiksniais ir ištekliais – mineraliniu vandeniu, gydomuoju purvu, geoterminiu vandeniu, (mikro)klimatu. Šių gamtinių veiksnių ir išteklių (ypač mineralinio vandens ir gydomojo purvo) nauda žmogaus fizinei ir psichikos sveikatai buvo įrodyta Lietuvoje atliktų mokslinių tyrimų, atskleidžiančių, kad Lietuva yra šalis, teikianti kokybiškas sveikatinimo turizmo paslaugas. Galiausiai, dėmesys sveikatinimo turizmui ir jo infrastruktūrai įgyja papildomo aktualumo, kai, augant visuomenės išlaidoms sveikatos priežiūrai, kyla poreikis ieškoti kitų, labiau į ligų prevenciją nukreiptų visuomenės sveikatos stiprinimo būdų.

Nepaisant sveikatinimo turizmo aktualumo šiuolaikinei visuomenei, ekonominio perspektyvumo bei indėlio į Lietuvos turizmo sektorių ir bendrą valstybės ekonomiką, Lietuvoje nėra visuotinai priimtų sveikatinimo turizmo ar jo infrastruktūros apibrėžimų, trūksta motyvuotų investicijų nukreipimo krypčių į infrastruktūros objektus, kurie teiktų didžiausią ekonominę grąžą Lietuvos valstybei.

Tikslas

Projekto tikslas – identifikuoti optimaliausią sveikatinimo turizmo infrastruktūrą Lietuvoje, kuri išnaudotų šalies gamtinius gydomuosius veiksnius ir išteklius bei pritrauktų didesnius turistų srautus iš užsienio valstybių ir Lietuvos, taip užtikrinant didžiausią ekonominę grąžą.

Projekto eiga

2025/03/31

Strateginės konsultacijos su suinteresuotomis šalimis

2025/04/30

Esamos Lietuvos sveikatinimo turizmo infrastruktūros analizė

2025/06/23

Užsienio valstybių sveikatinimo turizmo infrastruktūros analizė

2025/09/05

Investicijų į Lietuvos sveikatinimo turizmo infrastruktūrą rekomendacijos

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

ŽIEDIŠKUMO LINK: gairių žiedinės statybos valdymo ir vystymo modeliui kūrimas

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – parengti gaires žiedinės statybos valdymo ir vystymo modelio kūrimui. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje.