Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisŪkio ministerija
Verslo priežiūros institucijų veiklos efektyvinimas: grįžtamojo ryšio modelis (II)
Problema
2009 m. Ūkio ir Teisingumo ministerijų inicijuota verslo priežiūros pertvarka įgauna pagreitį. Pagrindinis pertvarkos tikslas – užtikrinti, kad priežiūros funkcijos valstybėje būtų atliekamos efektyviai, koordinuotai, mažiausiomis sąnaudomis ir kuo mažiau trikdant ūkio subjektų veiklą. Pertvarkos priemonių sąrašas gana platus, tačiau jame trūksta esminio sėkmės garanto – grįžtamojo ryšio įrankio.
Kaip pertvarkos vykdytojai žinos, kad vieni ar kiti sprendimai veikia/neveikia; ar prireikus galės laiku priimti reikalingus pakeitimus; ar pertvarka bus įvykdyta laiku ir pasieks tokių rezultatų, kokių tikimasi, jeigu nebus įsiklausoma į pačių klientų pastabas proceso metu? Siekdamos pereiti nuo „baudėjo“ prie „konsultanto“ rolės, verslo priežiūros institucijos turėtų taikyti patikrintus ir sėkmingai privačiame sektoriuje veikiančius grįžtamojo ryšio modelius, kurie padėtų ne tik laiku užčiuopti besiformuojančias problemas, bet ir užmegzti draugiškesnius santykius su verslu. Dabartiniu LR Vyriausybės nutarimu visos verslo priežiūros institucijos privalo vykdyti nuolatinę savo klientų apklausą, tačiau ne visos tai daro arba jų naudojami metodai, apklausų kokybė ir rezultatų pritaikymas labai skiriasi, nėra skelbiami viešai ir negali būti palyginti tarpusavyje.
Pasitelkusios geriausius privataus sektoriaus grįžtamojo ryšio pavyzdžius ir ankstesnės JPP kartos atliktą pilotinį projektą, sukursime vieningą verslo priežiūros institucijoms pritaikytą atsiliepimų sistemą, leisiančią verslui anonimiškai įvertinti tikrinimo procesus ir tikrintojo kompetenciją po kiekvieno inspektavimo, taip prisidėdamos prie verslo priežiūros institucijų veiklos tobulinimo.