Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisVyriausybės kanceliarija
Jaunimo užimtumo priemonių rinkodara
Problema
Nors per vienerius metus jaunimo (16 – 29 metų) nedarbo lygis sumažėjo 3,4%, šiuo metu jis siekia 17,5% ir išlieka opia ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos problema. Itin prasta situacija Lietuvos regionuose – Alytaus apskrityje jaunimo nedarbas siekia 32,4%, o Utenos – net 38,5%. Sprendžiant šią prioritetinę problemą, visos Europos Sąjungos mastu buvo sukurta Jaunimo garantijų iniciatyva, kuri pradeda įsibėgėti ir Lietuvoje. Svarbu, jog ženkliai išaugęs finansavimas būtų panaudojamas kuo efektyviau ir Jaunimo garantijų iniciatyvos teikiamomis galimybėmis pasinaudotų kuo daugiau jaunų žmonių.
Lietuvoje jau dabar egzistuoja daugybė priemonių jaunimo nedarbui mažinti, užimtumui didinti bei verslumui skatinti: įdarbinimas subsidijuojant, darbo įgūdžių rėmimas, daugybė motyvavimo ir profesinio orientavimo seminarų. Įvairūs projektai, tokie kaip „Pasitikėk Savimi”, „Savanorystė – pirmasis žingsnis sėkmingos karjeros link”, „Jaunimo savanoriška tarnyba”, padėjo ne vienam jaunam žmogui įsitvirtinti darbo rinkoje. Taip pat skatinamas ir jaunimo verslumas – teikiami verslo krepšeliai, konsultacijos, lengvatinės paskolos.
Jaunimo užimtumo skatinime dalyvauja didelis skaičius institucijų ir organizacijų, kurios vykdo skirtingas priemones, viešina jas skirtingais kanalais, bei turi skirtingus resursus komunikacijai, tačiau dėl integracijos ir bendradarbiavimo trūkumo bei prasto Darbo biržos įvaizdžio jaunimo auditorija nėra pakankamai informuojama apie visas vykdomas priemones ir projektus. Dažnai nėra skiriamas pakankamas dėmesys jaunimo auditorijos ypatumus atitinkančiam viešinimui. Todėl bendradarbiaudami ir konsultuodamiesi su Jaunimo garantijų iniciatyvoje dalyvaujančiomis institucijomis ir organizacijomis, atlikome išsamią esamos komunikacijos analizę. Remdamiesi geraisiais užsienio bei vietos pavyzdžiais sudarėme komunikacijos efektyvinimo planą ir sieksime įgyvendinti konkrečias priemones, kurios leis efektyviau informuoti jaunimą, pateikiant visą informacijos paketą vienoje vietoje. Siekiant užtikrinti nuoseklų komunikacijos koordinavimą ir teikiamų paslaugų gerinimą nagrinėsime jaunimo galimybių rinkodaros priežiūros mechanizmo įgyvendinimo alternatyvas ir skatinsime tokio mechanizmo atsiradimą.