Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Sveikatos apsaugos ministerija

Sveikatos apsaugos ministerijos ir Specialiųjų tyrimų tarnybos tarpinstitucinio bendradarbiavimo stiprinimas: sveikatos sistemos įstaigų nepakantumo smulkiajai korupcijai stiprinimas

2018 m. kovo 5 d. - 2018 m. rugsėjo 6 d.

Problema

Korupcijos suvokimo indekso duomenimis kasmet galimai daroma tiesioginė ir netiesioginė korupcijos žala Lietuvos valstybei gali siekti net 11,4 % BPV arba iki 4,44 mlrd. eurų. 2014 m. Lietuvos korupcijos žemėlapio duomenimis sveikatos apsaugos institucijos/ligoninės pirmauja, kaip labiausiai korumpuotos institucijos, taigi sveikatos apsaugos sistema išlieka viena iš labiausiai korumpuotų sričių Lietuvoje. Pasaulinio korupcijos barometro duomenimis 24%, taigi ketvirtadalis Lietuvos gyventojų yra patys davę arba teigia žinantys, jog jų šeimos nariai yra davę kyšį už gautą medicinos paslaugą valstybinėje sveikatos priežiūros sistemoje.

2017 m. Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos inicijuotas šalies gyventojų nuomonės tyrimas atskleidė pagrindines neoficialaus atsiskaitymo arba kyšio davimo priežastis sveikatos sistemos įstaigose. Vis daugiau žmonių gydytojams duoda dovanas tiesiog norėdami nuoširdžiai atsidėkoti, šis rodiklis per metus išaugo beveik 20 proc. Trečdalis apklaustųjų duodami kyšį tikėjosi greičiau gauti paslaugą, 12 proc. respondentų taip elgtis paskatino noras gauti paslaugą apskritai, nes kitu atveju ji nebūtų suteikta. 11 proc. respondentų teigimu, gydymo įstaigos darbuotojas netiesiogiai davė suprasti, kad pageidautų neoficialios priemokos ar dovanos. 8 proc. respondentų renkasi neoficialiai atsiskaityti, kadangi, jų nuomone, visi taip daro, tai yra priimta 1 proc. teigimu, medicinos darbuotojas pareikalavo, tiesiogiai paprašė neoficialios priemokos ar dovanos.

Atsižvelgus į pagrindines korupcijos atsiradimo priežasties sveikatos priežiūros įstaigos turi tinkamai įvertinti galimas korupcijos rizikas ir imtis visų korupcijos prevencijos priemonių. Svarbu neapsiriboti šiuo metu valstybės korupcijos prevencijos programose numatytais uždaviniais ir atrasti naujas galbūt veiksmingesnes priemones korupcijos apraiškoms užkardyti. Šiuo atveju siektina šalinti gilumines korupcijos atsiradimo priežastis ir ugdyti atsakingą sveikatos sistemos įstaigų vadovų požiūrį kuriant antikorupcinę aplinką bei numatant efektyvią prevencinių priemonių taikymo kontrolę.

Ateities Lietuvos sveikatos apsaugos sistemos antikorupcinės aplinkos pagrindas – skaidri, atspari bet kokioms korupcinėms apraiškoms bei nepakanti korupcinio elgesio toleravimui sveikatos priežiūros įstaiga. Tačiau mūsų kaip pilietinės visuomenės atsakomybė yra skatinti aplinkinių sąmoningumą – korupcinis elgesys gali ne tik užtraukti baudžiamąją atsakomybę, tačiau neteisėti korupciniai veiksmai mažina pasitikėjimą sveikatos priežiūros įstaigomis bei pačios valstybės aparato veiksmingumu. Įsivyravusi korupcinė aplinka sveikatos įstaigose taip pat stabdo sveikatos apsaugos sistemos progresą.

Tikslas

Parengti sveikatos sistemos įstaigų antikorupcinės 360° politikos įrankių rinkinį.

Projekto eiga

2018/05/14

Lietuvos sveikatos apsaugos sistemos antikorupcinės politikos analizė

2018/06/04

Atlikta gerųjų užsienio praktikų analizė: antikorupcinės politikos formavimas ir diegimas

2018/07/30

Pateiktos asmens sveikatos priežiūros įstaigų antikorupcinės 360° politikos gairės

2018/08/27

Pateikti pasiūlymai antikorupcinės sistemos sveikatos apsaugos sektoriuje, tobulinimui

2018/09/05

Sveikatos priežiūros įstaigų antikorupcinės 360° politikos modelis pristatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybėje

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

ŽIEDIŠKUMO LINK: gairių žiedinės statybos valdymo ir vystymo modeliui kūrimas

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – parengti gaires žiedinės statybos valdymo ir vystymo modelio kūrimui. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje.