Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Sveikatos apsaugos ministerija

Sveikatos apsaugos ministerijos ir Specialiųjų tyrimų tarnybos tarpinstitucinio bendradarbiavimo stiprinimas: sveikatos sistemos įstaigų nepakantumo smulkiajai korupcijai stiprinimas

2018 m. kovo 5 d. - 2018 m. rugsėjo 6 d.

Problema

Korupcijos suvokimo indekso duomenimis kasmet galimai daroma tiesioginė ir netiesioginė korupcijos žala Lietuvos valstybei gali siekti net 11,4 % BPV arba iki 4,44 mlrd. eurų. 2014 m. Lietuvos korupcijos žemėlapio duomenimis sveikatos apsaugos institucijos/ligoninės pirmauja, kaip labiausiai korumpuotos institucijos, taigi sveikatos apsaugos sistema išlieka viena iš labiausiai korumpuotų sričių Lietuvoje. Pasaulinio korupcijos barometro duomenimis 24%, taigi ketvirtadalis Lietuvos gyventojų yra patys davę arba teigia žinantys, jog jų šeimos nariai yra davę kyšį už gautą medicinos paslaugą valstybinėje sveikatos priežiūros sistemoje.

2017 m. Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos inicijuotas šalies gyventojų nuomonės tyrimas atskleidė pagrindines neoficialaus atsiskaitymo arba kyšio davimo priežastis sveikatos sistemos įstaigose. Vis daugiau žmonių gydytojams duoda dovanas tiesiog norėdami nuoširdžiai atsidėkoti, šis rodiklis per metus išaugo beveik 20 proc. Trečdalis apklaustųjų duodami kyšį tikėjosi greičiau gauti paslaugą, 12 proc. respondentų taip elgtis paskatino noras gauti paslaugą apskritai, nes kitu atveju ji nebūtų suteikta. 11 proc. respondentų teigimu, gydymo įstaigos darbuotojas netiesiogiai davė suprasti, kad pageidautų neoficialios priemokos ar dovanos. 8 proc. respondentų renkasi neoficialiai atsiskaityti, kadangi, jų nuomone, visi taip daro, tai yra priimta 1 proc. teigimu, medicinos darbuotojas pareikalavo, tiesiogiai paprašė neoficialios priemokos ar dovanos.

Atsižvelgus į pagrindines korupcijos atsiradimo priežasties sveikatos priežiūros įstaigos turi tinkamai įvertinti galimas korupcijos rizikas ir imtis visų korupcijos prevencijos priemonių. Svarbu neapsiriboti šiuo metu valstybės korupcijos prevencijos programose numatytais uždaviniais ir atrasti naujas galbūt veiksmingesnes priemones korupcijos apraiškoms užkardyti. Šiuo atveju siektina šalinti gilumines korupcijos atsiradimo priežastis ir ugdyti atsakingą sveikatos sistemos įstaigų vadovų požiūrį kuriant antikorupcinę aplinką bei numatant efektyvią prevencinių priemonių taikymo kontrolę.

Ateities Lietuvos sveikatos apsaugos sistemos antikorupcinės aplinkos pagrindas – skaidri, atspari bet kokioms korupcinėms apraiškoms bei nepakanti korupcinio elgesio toleravimui sveikatos priežiūros įstaiga. Tačiau mūsų kaip pilietinės visuomenės atsakomybė yra skatinti aplinkinių sąmoningumą – korupcinis elgesys gali ne tik užtraukti baudžiamąją atsakomybę, tačiau neteisėti korupciniai veiksmai mažina pasitikėjimą sveikatos priežiūros įstaigomis bei pačios valstybės aparato veiksmingumu. Įsivyravusi korupcinė aplinka sveikatos įstaigose taip pat stabdo sveikatos apsaugos sistemos progresą.

Tikslas

Parengti sveikatos sistemos įstaigų antikorupcinės 360° politikos įrankių rinkinį.

Projekto eiga

2018/05/14

Lietuvos sveikatos apsaugos sistemos antikorupcinės politikos analizė

2018/06/04

Atlikta gerųjų užsienio praktikų analizė: antikorupcinės politikos formavimas ir diegimas

2018/07/30

Pateiktos asmens sveikatos priežiūros įstaigų antikorupcinės 360° politikos gairės

2018/08/27

Pateikti pasiūlymai antikorupcinės sistemos sveikatos apsaugos sektoriuje, tobulinimui

2018/09/05

Sveikatos priežiūros įstaigų antikorupcinės 360° politikos modelis pristatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybėje

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Inovatyvių vaistų prieinamumo gerinimas Lietuvoje

LR sveikatos apsaugos ministerija

Projekto tikslas – nustatyti, kaip Lietuva galėtų pagerinti inovatyvių vaistų prieinamumą pacientams ir taip sustiprinti savo konkurencingumą Europos Sąjungoje.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

DI įrankių taikymo pacientų triaže galimybių vertinimas

LR sveikatos apsaugos ministerija

Projekto tikslas – išanalizuoti DI įrankių pritaikomumą Lietuvos sveikatos sistemoje efektyviam pacientų paskirstymui.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Aukštos vertės bioekonomikos link: galimybių nacionalinei strategijai paieška

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – remti Lietuvos nacionalinės bioekonomikos strategijos plėtrą apibrėžiant pagrindines politikos ir reguliavimo priemones, kurios sudarytų sąlygas didesnės pridėtinės vertės bioproduktų kūrimui.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Efektyvesnio regionų plėtros tarybų funkcijų modelio kūrimas

LR Prezidento kanceliarija

Projekto tikslas – mažinti regioninę atskirtį ir skatinti tvarų vystymąsi įgalinant regionų plėtros tarybas prisidėti formuojant regioninės politikos kryptis ir strategiją, efektyviau įgyvendinti politiką regiono lygmenyje ir koordinuoti bendradarbiavimą.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Veiksmingos kalbinės ir sociokultūrinės integracijos užsieniečiams sistemos kūrimas

LR kultūros ministerija

Projekto tikslas – parengti strategines gaires užsieniečių ir grįžtančių lietuvių kalbinės ir sociokultūrinės integracijos sistemos kūrimui.  
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

„Sidabrėjanti“ Lietuva: ekonomikos stiprinimas gerinant 50–65 amžiaus žmonių gyvenimo kokybę

LR socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – parengti rekomendacijas kaip efektyvinti / didinti 50–65 amžiaus grupės užimtumo galimybes per koordinuotą valstybės, darbdavių ir nevyriausybinių organizacijų veikimą, stiprinti aktyvios darbo rinkos politikos (ADRP) priemones, švietimą, sveikatą ir socialines paslaugas.