Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisLR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Mokyklų ir aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas STEAM ugdyme
Problema
Vienas iš „2021-2030 metų Nacionalinio pažangos plano“ tikslų yra pereiti prie mokslo žiniomis, pažangiosiomis technologijomis, inovacijomis grįsto darnaus ekonomikos vystymosi ir didinti šalies tarptautinį konkurencingumą. Siekiama, kad 2030 m. gyvybės mokslų sektoriaus sukuriama pridėtinė vertė sudarytų 5 % bendros pridėtinės vertės, inžinerinės pramonės sektoriaus – 7,69 %, o informacinių ir komunikacinių technologijų sektoriaus – 9,3 %. Tokiems rodikliams pasiekti reikalingi kompetentingi šių sričių specialistai, o jiems paruošti svarbu stiprinti STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) ugdymą mokyklose ir kelti STEAM srities dalykų populiarumą.
Pagal 2018 metų tarptautinio penkiolikmečių tyrimo PISA rezultatus Lietuvos moksleivių matematinis ir gamtamokslis raštingumas nesiekia EBPO vidurkio. Tarp 37 EBPO valstybių, Lietuva užima 26-31 pozicijas matematinio raštingumo ir 25-27 pozicijas gamtamokslio raštingumo vertinime. Šių rodiklių gerinimas yra nurodytas kaip vienas iš nacionalinio pažangos plano uždavinių Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai. Kitas svarbus uždavinys yra gerinti atitiktį tarp švietimo sistemoje įgyjamų ir darbo rinkoje reikalingų kompetencijų. Tam svarbus rodiklis yra studijuojančiųjų STEAM srityje asmenų dalis. Siekiama, kad 2030 m. 33 % visų studijuojančiųjų sudarytų STEAM srities studentai (2018 m. ši dalis buvo 28,3 %). Tačiau šių sričių studijų programų populiarumas neauga taip greitai, kaip norėtųsi. 2022 m. tik 6,1 % tarp stojančiųjų į universitetus pirmuoju numeriu rinkosi gamtos mokslų, matematikos, statistikos, 8,2 % – informacijos ir ryšio technologijų, 12,2 % – inžinerijos, gamybos ir statybos sritis.
Atsižvelgiant į šias problemas, 2023 m. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje pradėtas rengti „2023-2030 metų STEAM krypties ugdymo stiprinimo planas“. Stiprinant STEAM ugdymą Lietuvoje yra svarbu atsižvelgti į STEAM ekosistemos dalyvių sąveikas. Šiame projekte siekiama detaliai išnagrinėti vieną iš šių sąveikų – bendradarbiavimą tarp mokyklų ir aukštųjų mokyklų.
Tikslas
Projekto tikslas – išsiaiškinti, kaip užtikrinti ilgalaikį, efektyvų ir tvarų mokslininkų (-ių) ir aukštųjų mokyklų įsitraukimą į moksleivių STEAM ugdymą.
Projekto eiga
2023/03/15
Parengta projekto apimties ir suinteresuotųjų šalių schema
2023/03/22
Įvykdyti interviu su savivaldybių Švietimo skyriais
2023/04/13
Įvykdyti vizitai į STEAM centrus
2023/06/22
Įvykdytos mokytojų dirbtuvės
2023/07/18
Įvykdytos aukštųjų mokyklų fokus grupės
2023/08/24
Užbaigta esamos situacijos apžvalga
2023/09/04
Baigta STEAM srities akademikų (-ių) ir specialistų (-čių) siūlomų bendradarbiavimo veiklų mokykloms registracija
2023/09/06
Parengtos rekomendacijos ministerijai