Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

LR Kultūros ministerija

Kultūros ir kūrybinių industrijų akceleratoriaus programos kūrimas

2022 m. rugsėjo 7 d. - 2023 m. kovo 3 d.

Problema

Kultūros ir kūrybinės industrijos (KKI) sujungia kultūrą ir kūrybą su ekonomine grąža bei kuria miestams ir regionams pridėtinę vertę.

KKI įmonių skaičius pasaulyje ir Lietuvoje sparčiai auga. 2011–2018 m. KKI įmonių skaičiaus augimas EBPO šalių ekonomikose buvo didesnis nei kitose ekonomikos sektoriuose (18%, palyginti su 12%). Tuo tarpu, mūsų šalyje KKI sektoriaus įmonių skaičiaus augimas 2008 – 2016 m. buvo vienas sparčiausių visoje Europos sąjungoje (daugiau nei 10 procentų).

Prognozuojama, jog 2030 m. KKI sudarys 10% pasaulio BVP. Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2019 m. KKI Lietuvoje sudarė 2.2% BVP, o 2025 m. užsibrėžta pasiekti 3% BVP.

KKI veikla yra reikalinga visų ekonomikos sektorių pažangai ir inovacijų kūrimui. Remiantis EBPO, KKI skatina inovacijas, pavyzdžiui, per dažną KKI ir kitų ekonomikos sektorių tarpsektorinį bendradarbiavimą, sandūrą. Net 40% EBPO šalyse esančių KKI specialistų dirba ne tik kultūros bei kūrybinių industrijų lauke, bet ir už jų ribų, pavyzdžiui, pramonės gaminių dizaineriai dirba automobilių pramonėje. Tuo tarpu Lietuva, turint omenyje inovacijų ekosistemos išsivystymo lygį yra tik 18 iš 27 ES valstybių narių, nors iki 2020 m. siekta užimti 15-tą vietą, o iki 2030 m. siekiama ne žemesnė negu 10 vieta ES.

Kalbant apie kūrėjų situaciją Lietuvoje, tik 20.85% (penktadalis) kūrėjų gali išgyventi vien iš savo kūrybinės veiklos. Taip pat 57% menininkų nėra nė karto gavę privačių rėmėjų paramos, o 2019 m. tik 13% kūrėjų nurodė, kad dalį jų pajamų sudaro privačių rėmėjų lėšos. ​Kalbant apie Lietuvos KKI eksportą, beveik 60% kūrėjų 2019 m. savo kūrybos nė karto nepristatė užsienyje. Tuo tarpu, remiantis “Kurk Lietuvai” programos projektu “Kūrybinių industrijų ekosistemos plėtra”, 45% KKI verslininkų nurodė, jog trūksta informacijos apie verslo plėtrą bei vadybą.

Deja, ​Lietuvoje nėra pakankamai kūrybinių verslų skatinimo priemonių, užtikrinančių sistemišką kūrybinių inovacijų kūrimą bei KKI sektoriaus ekonominės vertės ir eksporto apimčių augimą.

2021-2027 m. ES fondų investicijų programos lėšomis svarstoma pirmą kartą Lietuvoje sukurti ir vykdyti į KKI sektorių orientuotą akceleravimo programą, skatinančią KKI sektoriaus verslo augimą, privačių investicijų pritraukimą, inovacijų kūrimą bei kultūros produktų komercializaciją ir eksportą.

Tikslas

Bendradarbiaujant su suinteresuotomis šalimis, remiantis Lietuvos kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) poreikiais bei gerosiomis Lietuvos ir užsienio KKI akceleratorių patirtimis, sukurti pirminį KKI akceleravimo programos pasiūlymą, kuris gerins KKI įmonių verslumo žinias ir skatins kurti konkurencingas kultūros prekes bei paslaugas.

Projekto eiga

2022/11/03

Atlikta akceleratorių apžvalga „Kas yra ir kas nėra akceleravimo programos

2022/11/10

Sukurtas ir išplatintas klausimynas/anketa, skirta išsiaiškinti Lietuvos KKI verslų tobulinimo poreikius

2022/12/06

Atlikta ir suinteresuotoms šalims pristatyta KKI sektoriaus apklausos ir interviu rezultatų apžvalga

2022/12/16

Atlikti interviu su Lietuvos menų inkubatoriais ir paruošta glausta interviu ataskaita

2023/01/26

Atlikta gerųjų Lietuvos ir užsienio KKI akceleratorių pavyzdžių analizė

2023/01/31

Pirminis KKI akceleravimo programos koncepcijos alternatyvų pasiūlymas

2023/02/24

Atliktos viešosios konsultacijos siekiant patikrinti pirminį KKI akceleravimo programos koncepcijos alternatyvų pasiūlymą, parengta viešųjų konsultacijų ataskaita

2023/02/27

Suformuotas atnaujintas KKI akceleravimo programos koncepcijos pasiūlymas

2023/03/02

Parengtos KKI akceleravimo programos įgyvendinimo rekomendacijos

Projekto failai

Rezultatas

Sukurtas kultūros ir kūrybinių industrijų (KKI) akceleravimo programos koncepcijos pasiūlymas.
Projektas bus tęsiamas toliau kuriant KKI akceleravimo programos įgyvendinimo planą.

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelio kūrimas

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – kartu su Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės komanda parengti vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelį numatant reikiamus teisėkūros, organizacinės ir koordinacinės atsakomybės, kompetencijų vystymo, technologinius bei reikiamo biudžeto aspektus.