Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Susisiekimo ministerija

Judumo duomenų ekosistemos plėtra

2022 m. kovo 22 d. - 2022 m. rugsėjo 6 d.

Problema

Lietuvoje daugiau nei 90 proc. kelionės atstumo yra įveikiama automobiliu ir pagal šį rodiklį Lietuva užima pirmą vietą Europos Sąjungoje (ES)1. Siekiant paversti viešąjį transportą patrauklesniu ir patogesniu, ypač sparčiai atnaujinamas transporto priemonių parkas, gerinama viešojo transporto infrastruktūra, investuojama į el. bilieto sistemas, kelionių planavimo priemones ir skaitmeninius sprendimus.

Skaitmeninėms priemonėms bei transporto inovacijoms kurti ir plėtoti yra ypač svarbūs atvirai prieinami, reguliariai atnaujinami aukštos kokybės standartizuoti duomenys. Realaus laiko viešojo transporto duomenys suteikia galimybę gyventojams sužinoti, ar autobusas atvyks anksčiau ir gyventojas, nespėjęs į jį, pavėluos į darbą, ar autobusas vėluos, ir galbūt reikėtų pasirinkti alternatyvų kelionės būdą. Taip pat, šie duomenys suteikia galimybę atsakyti į klausimus, ar transporto priemonėje yra laisvų vietų atsisėsti, ar transporto priemonė netrukus pateks į kamštį, ar apskritai neatvažiuos į stotelę dėl mieste vykstančio maratono. Dėl šių priežasčių, moksliniai tyrimai rodo, kad realaus laiko duomenys gali padidinti keleivių skaičių net 2 proc.2,3, o skirtingų duomenų sąveika (pvz., duomenimis grįstos prognozės, integruota apmokėjimo už kelionę sistema) gali keleivių skaičių papildomai padidinti dar 3-10 proc.4. Svarbu pabrėžti, jog galimas ir atvirkštinis efektas – keleiviui praradus pasitikėjimą viešojo transporto informacija (pvz., teikiami duomenys rodo, kad autobusas atvyks už 2 min, tačiau jis į stotelėje neatvyksta net ir po 10 min), tikėtina, kad keleivis nebesinaudos viešuoju transportu ir rinksis alternatyvų kelionės būdą.

Nors Google Maps turi daugiau nei 1 milijardą naudotojų pasaulyje5, tačiau joje nėra pateikiami Lietuvos realaus laiko viešojo transporto atvykimai. Daugiau nei kas penkto Lietuvos gyventojo naudojamas Apple Maps6, Lietuvoje iš viso nepalaiko viešojo transporto maršrutų planavimo, nors šis funkcionalumas yra prieinamas kitose 18 ES šalių7. Taip pat Lietuvoje nėra nė vieno realaus laiko duomenų šaltinio, kuris atitiktų ES direktyvą dėl informacijos apie keliavimą daugiarūšiu transportu paslaugų teikimo (2010/40/ES) ar pasaulinio de facto standarto GTFS Realtime, skirto realaus laiko duomenims perduoti. Dėl šios priežasties, nėra paprastos galimybės integruoti realaus laiko duomenų į jau egzistuojančias kelionių planavimo priemones.

Tikslas

Užtikrinti, kad keleivius pasiekianti statinė viešojo keleivinio transporto informacija būtų patikima, aukštos kokybės ir neklaidintų keleivių.

Pašalinti kliūtis trukdančias keleiviams gauti visą Lietuvą apimančią viešojo transporto dinaminę informaciją, reikalingą sklandžiai keliauti po Lietuvą, verslui ir akademijai kurti inovacijas šių duomenų pagrindu.

Vizija – keleiviai stovėdami bet kurioje Lietuvoje esančioje viešojo transporto stotelėje ne tik gautų patikimą informaciją apie transporto maršrutus, tvarkaraščius, tarifus, tačiau ir realiu laiku telefone matytų atvykstančias transporto priemones bei žinotų kiek faktiškai jos vėluos.

Visą tai keleiviai galėtų padaryti telefone esančiomis kelionių planavimo priemonėmis (pvz., Google Maps, Apple Maps).

Projekto eiga

2022/04/22

Parengta judumo duomenų standartų apžvalga

2022/04/29

Parengta viešojo transporto kelionių duomenų esamos situacijos apžvalga

2022/05/17

Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos savivaldybėse paleisti standartizuoti realaus laiko viešojo transporto kelionių duomenų šaltiniai atitinkantys GTFS Realtime standartą

2022/05/27

Priimtas sprendimas dėl IS „Vintra“ sistemos perdavimo Lietuvos transporto saugos administracijos poreikiui

2022/06/10

Atlikta užsienio šalių gerųjų praktikų apžvalga

2022/07/13

Surengti viešojo keleivinio transporto kelionių duomenų teikimo mokymai skirti savivaldybėms ir vežėjams

2022/08/03

Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos savivaldybėse Google Maps rodoma realaus laiko informacija apimanti transporto priemonių buvimo vietą ir prognozuojamą atvykimo laiką

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

2021/22
Karolis Vyčius
Karolis Vyčius

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – skatinti aktyvesnį darbdavių įsitraukimą į bedarbių mokymą

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Nevyriausybinių organizacijų finansinio tvarumo link: NVO Fondo biudžeto didinimas

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – pasiūlyti inovatyvius sprendimus, kaip padidinti NVO Fondo lėšomis finansuojamų projektų skaičių bei rasti būdų, kaip finansuoti kitas NVO Fondo veiklas ir pateikti veiksmų planą.

Dalyviai: Giedrė Pociūtė, Ieva Mikutavičiūtė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Organizacinės IT architektūros (angl. Enterprise architecture) brandos lygio vertinimas ir formavimas Lietuvos viešojo sektoriaus institucijose

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – pasiūlyti priemones, kaip būtų galima palaipsniui formuoti optimalų organizacinės IT architektūros valdymo modelį Lietuvai ir parengti trumpą jų naudojimo praktikoje aprašymą. 

Dalyviai: Aurelija Požytė Grinė, Paulius Bagdonas

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos pramonės automatizacijos proveržio skatinimas

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – įvertinti esamą situaciją Lietuvos pramonėje ir pasiūlyti sprendimus automatizacijos skatinimui.

Dalyviai: Lukas Charitonovas, Rokas Klioštoraitis

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Nacionalinis dirbtinio intelekto (DI) priežiūros ir proveržio skatinimo modelis

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – parengti vientisą reguliacijos ir inovacijų rėmimo modelį, kuris padėtų įgyvendinti ES DI reglamento nuostatas ir įgalintų pasinaudoti reglamento atnešamomis galimybėmis Lietuvos proveržiui DI srityje užtikrinti. 

Dalyviai: Benediktas Girdvainis