Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo ir mokslo ministerija

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos analizė ir jos efektyvinimas

2016 m. rugsėjo 12 d. - 2017 m. kovo 10 d.

Problema

Tarptautinio PISA (angl. Programme For International Student Assessment) tyrimo duomenimis (2012m.), Lietuvos mokinių pasiekimų rezultatai yra žemesni už EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija) šalių vidurkį. Vertinant ugdymo pasiekimus ir nacionaliniame kontekste, reikšmingų pokyčių neįvyko. Valstybinė švietimo strategija 2013 – 2022m. kaip galimas negerėjančių mokinių pasiekimų priežastis įvardija nepakankamą pedagogų kompetenciją, metodinės pagalbos jiems stoką ir nesistemingą kvalifikacijos tobulinimą.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimui (toliau PKT) užtikrinti, dar 2012m. buvo patvirtinta PKT koncepcija, orientuota į pedagogų kompetencijų stiprinimą ir ugdymo kokybės gerinimą. Per 2007 – 2014m. PKT buvo panaudota iki 110 mln. Eur, tačiau žymesnio pagerėjimo mokinių pasiekimuose nebuvo nustatyta.

Nors PKT programas planuoja ir vykdo 64 akredituotos institucijos, sistemai vis dar trūksta aiškios įgyvendinimo politikos: dabartinė PKT sistema nenurodo, kaip tikslingai išanalizuoti PKT programų poreikį, deramai įvertinti jų grįžtamąjį ryšį ir veiksmingumą. Tinkamai nenustačius poreikio, kasmet nevykdoma vidutiniškai apie 15 proc. siūlomų programų, o sistemingai neišanalizavus mokymų efektyvumo, sunku įvertinti įgytų kompetencijų naudą pedagogų profesinei raidai bei mokymo kokybei.

Tikslas

Išanalizavus pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos situaciją Lietuvoje ir gerąsias užsienio praktikas, sukurti priemonę, kuri padėtų efektyviai nustatyti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų poreikį ir įvertinti jų veiksmingumą.

Projekto eiga

2016/10/31

Atlikta Lietuvos Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų analizė

2016/11/25

Atlikta PKT užsienio šalių gerųjų praktikų analizė

2017/01/06

Įvykdyta viešoji apklausa

2017/02/15

Parengtas PKT mokymų kokybės vertinimo įrankis (momentinė mokymų vertinimo anketa pedagogams, ilgalaikė mokymų vertinimo anketa pedagogams, momentinė mokymų vertinimo anketa lektoriams)

2017/03/10

Sukurtas rekomendacinis pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų vertinimo įrankis

Projekto failai

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

DI įrankių taikymo pacientų triaže galimybių vertinimas

LR sveikatos apsaugos ministerija

Projekto tikslas – išanalizuoti DI įrankių pritaikomumą Lietuvos sveikatos sistemoje efektyviam pacientų paskirstymui.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Aukštos vertės bioekonomikos link: galimybių nacionalinei strategijai paieška

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – remti Lietuvos nacionalinės bioekonomikos strategijos plėtrą apibrėžiant pagrindines politikos ir reguliavimo priemones, kurios sudarytų sąlygas didesnės pridėtinės vertės bioproduktų kūrimui.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Efektyvesnio regionų plėtros tarybų funkcijų modelio kūrimas

LR Prezidento kanceliarija

Projekto tikslas – mažinti regioninę atskirtį ir skatinti tvarų vystymąsi įgalinant regionų plėtros tarybas prisidėti formuojant regioninės politikos kryptis ir strategiją, efektyviau įgyvendinti politiką regiono lygmenyje ir koordinuoti bendradarbiavimą.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Veiksmingos kalbinės ir sociokultūrinės integracijos užsieniečiams bei grįžtantiems lietuviams sistemos kūrimas

LR kultūros ministerija

Projekto tikslas – parengti strategines gaires užsieniečių ir grįžtančių lietuvių kalbinės ir sociokultūrinės integracijos sistemos kūrimui.  
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

„Sidabrėjanti“ Lietuva: ekonomikos stiprinimas gerinant 50–65 amžiaus žmonių gyvenimo kokybę

LR socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – parengti rekomendacijas kaip efektyvinti / didinti 50–65 amžiaus grupės užimtumo galimybes per koordinuotą valstybės, darbdavių ir nevyriausybinių organizacijų veikimą, stiprinti aktyvios darbo rinkos politikos (ADRP) priemones, švietimą, sveikatą ir socialines paslaugas.
2025 m. rugsėjo 9 d. - 2026 m. kovo 6 d.

Nekilnojamojo kultūros paveldo fondo steigimo galimybių studija

LR kultūros ministerija

Projekto tikslas – parengti gaires, kurios padėtų optimizuoti Lietuvos nekilnojamojo kultūros paveldo finansavimo šaltinius, kurie užtikrintų tvarų ir ilgalaikį finansavimo modelį.