Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisŠvietimo ir mokslo ministerija
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos analizė ir jos efektyvinimas
Problema
Tarptautinio PISA (angl. Programme For International Student Assessment) tyrimo duomenimis (2012m.), Lietuvos mokinių pasiekimų rezultatai yra žemesni už EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija) šalių vidurkį. Vertinant ugdymo pasiekimus ir nacionaliniame kontekste, reikšmingų pokyčių neįvyko. Valstybinė švietimo strategija 2013 – 2022m. kaip galimas negerėjančių mokinių pasiekimų priežastis įvardija nepakankamą pedagogų kompetenciją, metodinės pagalbos jiems stoką ir nesistemingą kvalifikacijos tobulinimą.
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimui (toliau PKT) užtikrinti, dar 2012m. buvo patvirtinta PKT koncepcija, orientuota į pedagogų kompetencijų stiprinimą ir ugdymo kokybės gerinimą. Per 2007 – 2014m. PKT buvo panaudota iki 110 mln. Eur, tačiau žymesnio pagerėjimo mokinių pasiekimuose nebuvo nustatyta.
Nors PKT programas planuoja ir vykdo 64 akredituotos institucijos, sistemai vis dar trūksta aiškios įgyvendinimo politikos: dabartinė PKT sistema nenurodo, kaip tikslingai išanalizuoti PKT programų poreikį, deramai įvertinti jų grįžtamąjį ryšį ir veiksmingumą. Tinkamai nenustačius poreikio, kasmet nevykdoma vidutiniškai apie 15 proc. siūlomų programų, o sistemingai neišanalizavus mokymų efektyvumo, sunku įvertinti įgytų kompetencijų naudą pedagogų profesinei raidai bei mokymo kokybei.
Tikslas
Išanalizavus pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos situaciją Lietuvoje ir gerąsias užsienio praktikas, sukurti priemonę, kuri padėtų efektyviai nustatyti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų poreikį ir įvertinti jų veiksmingumą.
Projekto eiga
2016/10/31
Atlikta Lietuvos Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų analizė
2016/11/25
Atlikta PKT užsienio šalių gerųjų praktikų analizė
2017/01/06
Įvykdyta viešoji apklausa
2017/02/15
Parengtas PKT mokymų kokybės vertinimo įrankis (momentinė mokymų vertinimo anketa pedagogams, ilgalaikė mokymų vertinimo anketa pedagogams, momentinė mokymų vertinimo anketa lektoriams)
2017/03/10
Sukurtas rekomendacinis pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų vertinimo įrankis