Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Švietimo sektoriaus inovatyvumo skatinimas: EdTech ekosistemos plėtra

8 March 2021 - 3 September 2021

Problem

COVID-19 pandemija netikėtai ir nepasiruošus paskatino mus išbandyti nuotolinius susirinkimus, o moksleivius ir studentus – nuotolinį mokymą. Neišvengėme klaidų. Vis dėlto, pasaulio švietimo technologijų ir inovacijų (EdTech) ekspertai įsitikinę, kad tai puiki galimybė švietimo sistemoje įgyvendinti didelius pokyčius. Tik šįkart – jiems iš anksto pasiruošti.

EdTech – tai greitai besivystanti inovacijų švietimo sektoriuje ekosistema, kurioje startuoliai, smulkus ir vidutinis verslas (SVV) kuria inovatyvius, dažniausiai naujausiomis technologijomis grįstus sprendimus švietimo sektoriaus iššūkiams spręsti. Ši švietimo sektoriaus skaitmeninės transformacijos iniciatyva įgalina diegti naujausias edukacines technologijas, įgyvendinant paskatų ir palaikymo sistemą skaitmeninėms švietimo inovacijoms kurti ir išbandyti. EdTech didina švietimo paslaugų kokybę, taip sukuriant daugiau gerovės visuomenei. Prognozuojama, kad pasaulinė EdTech rinka per artimiausius penkerius metus pasieks 400 milijardų JAV dolerių, kasmet augdama po 16 proc. (Halon IQ, 2020). Europos Komisija (EK) jau yra parengusi Skaitmeninio švietimo veiksmų planą (2021–2027 m.), kuriame yra išdėstyta EK vizija skaitmenizuoti švietimą Europoje.

Kodėl EdTech svarbu Lietuvai?

Visų pirma, EdTech sukurtų teigiamą pokytį Lietuvos švietimo sistemoje. Tyrimai rodo, kad COVID-19 pandemijos metu, 36 proc. mokinių pasiekimai liko tokie patys, trečdalio rezultatai pagerėjo, tačiau trečdalis ėmė mokytis prasčiau ir patyrė mokymosi sunkumus („Norstat“ visuomenės nuomonės tyrimas, 2020). Tai atskleidžia skirtingus mokinių poreikius, kuriuos gali patenkinti tinkamai parinktos išmaniosios technologijos. Vis dėlto, pandemijos laikotarpiu Lietuvos mokytojai ugdymo įrankius rinkosi atsižvelgdami ne į atnešamą naudą bei individualių mokinių poreikių patenkinimą, bet į savo technologinį pasirengimą: 27 proc. ugdymo įstaigų mokytojams suteikė galimybes naudotis pasirinktais įrankiais, tačiau 86 proc. mokyklų pagrindine priemone NM vykdyti rinkosi elektroninį dienyną (Droessiger et al., 2021). Elektroninio dienyno funkcinių galimybių nepakanka norint užtikrinti kokybišką mokinių ir mokytojų abipusį ryšį, o visuotinai pripažintos NM skirtų sistemų vertinimo metodikos nėra (Droessiger et al., 2021). Šią problemą atspindi ir ŠMSM (2020) pateikta „Mokytojų apklausa apie nuotolinio mokymo patirtį“: skaitmeninių mokymo platformų stoka (37 proc. atsakymų) identifikuota kaip pagrindinė kliūtis sklandžiam mokymui(-si) NM metu. Galiausiai, EdTech suteiktų galimybę Lietuvoje švietimo inovacijoms sklandžiau kurtis ir vystytis. Kadangi 2020 m. Pasauliniame inovacijų indekse Lietuva užėmė 38 vietą tarp 129 pasaulio valstybių ir tai atitinka 25 vietą tarp 28 ES narių (STRATA, 2021), parama skaitmeninių ir technologinių inovacijų kūrimui, testavimui ir taikymui švietimo įstaigose, paskatintų inovacijų kultūros formavimąsi, skirtingų suinteresuotų šalių bendradarbiavimą bei stiprintų Lietuvos inovacijų ekosistemos konkurencingumą. Tokiu būdu, spręsdami Lietuvos švietimo sektoriaus problemas, būtų taip pat rasti sprendimai, kuriuos vėliau galėtume eksportuoti ir sėkmingai kurti Lietuvos, kaip EdTech šalies, įvaizdį bei pakartoti FinTech sėkmę.

Goal

Skatinti švietimo technologijų ir inovacijų (EdTech), grįstų skaitmeninėmis technologijomis, diegimą švietimo sektoriuje, sudarant sąlygas inovacijų kūrimui ir bandymui ugdymo įstaigose.

Project progress

2021/04/06

Atlikta Lietuvos švietimo sektoriaus inovatyvumo bei Lietuvos ir užsienio šalių EdTech sektoriaus analizė

2021/05/24

Įgyvendinta viešoji konsultacija dėl EdTech sprendimų ugdymo įstaigose išbandymo ir EdTech kompetencijų centro (Ataskaita)

2021/06/01

Sukurtas EdTech inovacijų kūrimo ir išbandymo platformos veikimo modelis

2021/07/05

Sukurtas Skaitmeninių įgūdžių ir EdTech kompetencijų centro veikimo modelis

2021/08/30

Sutarta dėl kompetencijų centro steigimo ir EdTech platformos inovacijų išbandymui ir kūrimui pilotinių iniciatyvų įgyvendinimo (Tvarkos aprašas)

Project files

Result

Participants

Related projects

9 September 2025 - 6 March 2026

Evaluation of opportunities for using AI tools in patient triage

Ministry of Health of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to analyze the applicability of AI tools for effective patient triage within the Lithuanian healthcare system.
9 September 2025 - 6 March 2026

Towards a high-value bioeconomy: identifying strategic policy options for the national bioeconomy strategy

Ministry of Economy and Innovation of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to support the development of Lithuania’s National Bioeconomy Strategy by identifying key policy and regulatory tools that can facilitate the creation of higher value-added bio-based products.
9 September 2025 - 6 March 2026

Creating a more effective function model for regional development councils

Office of the President of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to reduce regional disparities and promote sustainable development by enabling regional development councils to contribute to the formulation of regional policy direction and strategies, implement policies more effectively at the regional level, and coordinate cooperation.
9 September 2025 - 6 March 2026

Creation of an effective system for linguistic and sociocultural integration for foreigners and returning Lithuanians

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to prepare strategic guidelines for a systemic linguistic and sociocultural integration for foreigners and returning Lithuanians.
9 September 2025 - 6 March 2026

‘Silvering’ Lithuania: Strengthening the economy by improving the quality of life of people aged 50–65

Ministry of Social Security and Labour of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to prepare recommendations on how to enhance and increase employment opportunities for the 50–65 age group through coordinated action by the state, employers, and NGOs, and to strengthen active labour market policy (ALMP) measures, education, health, and social services.
9 September 2025 - 6 March 2026

Feasibility study on establishing an immovable cultural heritage fund

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to prepare guidelines that would help optimize the sources of funding for Lithuania’s immovable cultural heritage, ensuring a sustainable and long-term funding model.