Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Account-based marketing (ABM) procesų kūrimas ir įgyvendinimas VšĮ „Investuok Lietuvoje“

7 September 2022 - 3 March 2023

Problem

VšĮ Investuok Lietuvoje yra ne pelno siekianti tiesioginių užsienio investicijų plėtros agentūra. Jų tikslas – pritraukiant tarptautines kompanijas prisidėti prie naujų darbo vietų kūrimo, didinti Lietuvos ekonomikos konkurencingumą, investicinį patrauklumą ir šalies žinomumą pasaulyje.

Remiantis 2021 metų veiklos ataskaita, agentūra pritraukė 49 užsienio investicijų projektus, kuriuos įgyvendinant per kelerius metus planuojama sukurti 5 435 darbo vietas ir investuoti į ilgalaikį turtą (CAPEX) 204,9 mln. eurų (2020 m. – 106,6 mln. eurų).

Visgi, užsienio investuotojų pritraukimas nėra lengva užduotis, ypač, kai siūlomas ir parduodamas prekės ženklas – Lietuva. Tiesioginių užsienio investicijų plėtra tapo dar sudėtingesnė dėl COVID-19 pandemijos ir karo Ukrainoje pasekmių, tokių kaip infliacija, žaliavų trūkumas, tiekimo grandinės sutrikimų, lėtėjančios tarpusavio prekybos.

Šios humanitarinės krizės ne tik kad turėjo įtakos užsienio investuotojų sprendimų priėmimams, bet ir paveikė įprastines agentūros naudojamas rinkodaros ir pardavimo priemones bei kanalus (pvz., sumažėjęs renginių skaičius). Todėl buvo pradėta ieškoti naujų būdų kaip pasiekti potencialius tikslinius užsienio investuotojus.

Išmoktų pamokų pagalba ir įvertinus esamą situaciją, buvo nutarta, kad Investuok Lietuvoje rinkodaros ir pardavimų komandos turėtų pradėti taikyti Account-based marketing (ABM) – personalizuotą B2B rinkodarą, nukreiptą į tikslines kompanijas.

Tikimasi, kad ABM turinio suasmeninimas gali prisidėti prie sklandesnio kontakto užmezgimo bei pardavimų galimybių auginimo, taip pat prie investicijų patrauklumo ir šalies žinomumo didinimo, net ir tokiais sudėtingais laikais.

Akivaizdu – būdų kaip įgyvendinti ABM strategijas yra daugybė, todėl svarbu sukurti konkretų ir nuoseklų procesą, kuris galėtų būti sėkmingai pritaikomas ne tik Investuok Lietuvoje, bet ir kitose Lietuvos institucijose, kurių veiklos nukreiptos į vietines ir tarptautines rinkas

Goal

Prisidėti prie konkretaus ir nuoseklaus ABM proceso kūrimo ir įgyvendinimo VšĮ Investuok Lietuvoje bei pateikti praktines įžvalgas ne tik agentūrai, bet ir kitoms Lietuvos institucijoms.

Project progress

2022/10/31

Atlikta esamos situacijos analizė, kurioje apžvelgtas ABM ir jo pritaikymo galimybės Investuok Lietuvoje.

2022/11/25

Sukurtas ABM vadovas Investuok Lietuvoje naudojimui (konfidencialu). Supaprastintą ir viešai prieinamą ABM proceso schemą rasite čia.

2022/12/22

Sukurtas veiksmų planas ABM kampanijos įgyvendinimui (konfidencialu). Viešai prieinama – ABM veiksmų plano kūrimo instrukcija.

2023/02/10

Paleista Game Dev ABM kampanija (konfidencialu).

2023/02/22

Įvykusios ABM dirbtuvės (pasidalinta žiniomis ir patirtimi įgyvendinant ABM kampaniją).

2023/03/03

Baigiamoji prezentacija

Project files

Result

Išnagrinėjus ABM (Account-Based Marketing) rinkodaros poreikį ir pritaikymo galimybes VšĮ „Investuok Lietuvoje”, buvo įgyvendinta ABM kampanija žaidimų industrijos kontekste. Preliminariais rezultatais pasidalinta ne tik su agentūra, bet ir kitomis Lietuvos institucijomis, kurios galėtų perimti VšĮ „Investuok Lietuvoje” taikomą marketingo taktiką. Ateities siekis – dalintis ABM pamokomis ir gerosiomis praktikomis bei vystyti tarpinstitucinį bendradarbiavimą.

Participants

Related projects

4 March 2025 - 8 September 2025

Promotion of high-tech business development in Lithuania’s free economic zones

Invest Lithuania

The goal of this project is to provide recommendations on how changes in regulation and the innovation ecosystem could help boost high-tech business development in Lithuania’s Free Economic Zones.
4 March 2025 - 8 September 2025

Future-proof model for the strategic management of foreigners’ integration in Lithuania

Chancellery of the Government

To coordinate between institutions and develop action-focused proposals for the Lithuanian Migration Policy Guidelines, based on data, foreign examples, data and foresight.
4 March 2025 - 8 September 2025

Establishing a regulatory sandbox framework in Lithuania’s life sciences sector

Innovation Agency

The aim of this project is to design and propose a regulatory sandbox framework tailored to Lithuania’s life sciences sector.
4 March 2025 - 8 September 2025

Mapping the required competences for the EU AI Act–mandated regulatory authorities in Lithuania

Communications Regulatory Authority of the Republic of Lithuania

The aims of this project are to 1) understand which sectors in Lithuania create high-risk AI systems; 2) assess the institutional competences of the regulatory authorities for these systems; 3) propose a plan on how to fill the identified gaps in competences.
4 March 2025 - 8 September 2025

Strengthening the Lithuanian defence ecosystem

Invest Lithuania

The goal of this project is to identify the key common critical challenges faced by defense companies and to determine which public sector tools in Lithuania have the greatest potential to stimulate a breakthrough in defense manufacturing.
4 March 2025 - 8 September 2025

Developing a model for unified public transport journey planning and ticketing system

Ministry of Transport and Communications of the Republic of Lithuania

The project goal is to develop a model for a unified public transport journey planning and ticketing system by working in cooperation with the Ministry of Transport and Communication’s Future Mobility Policy Group. The model will outline the necessary legislative changes, organisational and coordination responsibilities, capacity-building needs, technological components, and budgetary requirements.