Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Vidaus reikalų ministerija

Savanorystės skatinimo laboratorijos kūrimas

6 September 2019 - 6 March 2020

Problem

Dėl istorinių, socialinių, ekonominių, politinių bei teisinių aplinkybių savanorystei Lietuvoje plėtotis ilgą laiką nebuvo palankių sąlygų. Įsitraukimo į savanoriškas veiklas rodikliai Lietuvoje nėra aukšti. Diskusijos šia tema buvo ypatingai populiarios kai Europos Komisija 2011-uosius paskelbė savanorystės metais, o Lietuva priėmė savanoriškos veiklos įstatymą. Tais pačiais metais Europos Komisijos atstovybė Lietuvoje užsakė tyrimą apie Lietuvos visuomenės nuostatas savanoriškos veiklos atžvilgiu. Šis tyrimas atskleidė, kad dauguma apklaustų lietuvių žinojo kas yra savanorystė. Tačiau lyginant su kitomis Europos šalimis gana nemažas skaičius apklaustųjų nėra savanoriavę, bet norėtų, 34% nedalyvaujančiųjų savanoriškoje veikloje teigė, kad niekas jiems ir nesiūlo savanoriauti. Net 51% mano, kad savanorystei labiausiai trukdo tai, jog nėra tokios tradicijos, ir net 17% teigia, jog nedalyvauja savanoriškoje veikloje, nes tokia veikla visuomenėje yra vertinama negatyviai. Kaip didžiausi trukdžiai savanoriškai veiklai stiprėti ir augti anot apklausos yra informacijos ir reikalingos infrastruktūros trūkumas, taip pat nepakanka informacijos apie savanorišką veiklą ir kur kreiptis norint tapti savanoriu. Taip pat akcentuojama ir savanorių paruošimo problema.

Remiantis „Factus dominus“ tyrimo duomenimis, Lietuvoje savanorystės indėlis į šalies ekonomiką sudaro 1,5% bendro vidaus produkto (BVP), kai kitose Europos šalyse šis gali siekti ir 5% BVP, tačiau praėjus savanorystės metų bumui, Lietuvoje nuolat atnaujinamų, kokybiškų duomenų apie savanoriškos veiklos situaciją nėra. Tačiau, jog situacija nėra gera rodo ir tarptautiniai indeksai. Pagal 2019 metų Pasaulinį konkurencingumo indeksą (angl. Global Competitivennes Index) vertinat socialinį kapitalą Lietuva užima 89 vietą iš 141, o Legatum instituto gerovės indeksas (angl. Legatum Institute Prosperity Index) Lietuvą pagal socialinį kapitalą nustumia į 141 vietą iš 167 valstybių.

Informacija apie savanorystę yra fragmentuota ir nenuosekli, trūksta savanorystės skatinimo modelio. Siekiant dar labiau stiprinti šį sektorių reikalingas ir valstybės įsitraukimas. Tarpsektorinis bendradarbiavimas ir valstybės tarnautojų įsitraukimas į savanorišką veiklą per savo ekspertines žinias paskatintų visuomenę taip pat aktyviau dalyvauti ir įsitraukti į šiuos procesus.

Goal

Parengtas savanorystės skatinimo laboratorijos modelis, stiprinantis tarpinstitucinį, NVO ir savanorių sektoriaus bendradarbiavimą.

Project progress

2019/10/15

Savanorystės esamos situacijos analizė

2019/10/31

Gerosios užsienio praktikos, skatinat savanorystę ir stiprinant pilietiškumą, analizė

2019/11/07

Parengta pirminė savanorystės laboratorijos veiklų koncepcija, skirta valstybės tarnautojų įtraukčiai į savanoriškas veiklas

2020/02/01

Suorganizuotas viešas renginys, orientuotas į valstybės tarnautojų įsitraukimą skatinat savanorystės tradiciją. Vykdoma viešoji konsultacija

2020/03/06

Parengtas savanorystės skatinimo laboratorijos modelis

Project files

Result

http://kurklt.lt/wp-content/uploads/2020/03/Birutes_Gretos_pristatymas.pdf

Participants

Related projects

4 March 2025 - 8 September 2025

Promotion of high-tech business development in Lithuania’s free economic zones

Invest Lithuania

The goal of this project is to provide recommendations on how changes in regulation and the innovation ecosystem could help boost high-tech business development in Lithuania’s Free Economic Zones.
4 March 2025 - 8 September 2025

Future-proof model for the strategic management of foreigners’ integration in Lithuania

Chancellery of the Government

To coordinate between institutions and develop action-focused proposals for the Lithuanian Migration Policy Guidelines, based on data, foreign examples, data and foresight.
4 March 2025 - 8 September 2025

Establishing a regulatory sandbox framework in Lithuania’s life sciences sector

Innovation Agency

The aim of this project is to design and propose a regulatory sandbox framework tailored to Lithuania’s life sciences sector.
4 March 2025 - 8 September 2025

Mapping the required competences for the EU AI Act–mandated regulatory authorities in Lithuania

Communications Regulatory Authority of the Republic of Lithuania

The aims of this project are to 1) understand which sectors in Lithuania create high-risk AI systems; 2) assess the institutional competences of the regulatory authorities for these systems; 3) propose a plan on how to fill the identified gaps in competences.
4 March 2025 - 8 September 2025

Strengthening the Lithuanian defence ecosystem

Invest Lithuania

The goal of this project is to identify the key common critical challenges faced by defense companies and to determine which public sector tools in Lithuania have the greatest potential to stimulate a breakthrough in defense manufacturing.
4 March 2025 - 8 September 2025

Developing a model for unified public transport journey planning and ticketing system

Ministry of Transport and Communications of the Republic of Lithuania

The project goal is to develop a model for a unified public transport journey planning and ticketing system by working in cooperation with the Ministry of Transport and Communication’s Future Mobility Policy Group. The model will outline the necessary legislative changes, organisational and coordination responsibilities, capacity-building needs, technological components, and budgetary requirements.