Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Studijų ir profesinio mokymo programų peržiūra pagal užsienio investuotojų poreikius

16 November 2015 - 20 May 2016

Problem

Užsienio kapitalo įmonės – vienos geidžiamiausių darbdavių, kurios, plėsdamos savo veiklą Lietuvoje, ieško vis daugiau kvalifikuotų specialistų. Tačiau aukštųjų ir profesinių mokyklų paruoštų specialistų išsilavinimo kokybė dažnai neatitinka užsienio investuotojų lūkesčių. VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atliktos apklausos duomenimis, užsienio investuotojų netenkina absolventų išsilavinimo kokybė, o jų perkvalifikavimo išlaidos trukdo verslo plėtrai ir naujų darbo vietų Lietuvoje sukūrimui.

Lietuvai siekiant išlikti konkurencingai, ugdomos specialistų kompetencijos turi būti aktualios dabartinėje ir ateities darbo rinkoje. Užsienio investuotojai – įmonės, kuriančios aukštą pridėtinę vertę – gali padėti Lietuvai siekti pažangaus ekonomikos augimo. Todėl siūlome tobulinti studijų ir mokymo programų turinį, atsižvelgiant į investuotojų rekomendacijas. Nors pavienių ir sėkmingų bendradarbiavimo pavyzdžių tarp mokslo ir verslo galima rasti, tačiau nėra nuolatinio mechanizmo, skatinančio užsienio investuotojus įsitraukti į studijų programų turinio gerinimą. Užtikrinus tęstinį užsienio investuotojų įsitraukimą į studijų ir mokymo programų gerinimą, aukštosios ir profesinės mokyklos galės greičiau prisitaikyti prie besikeičiančių darbo rinkos poreikių bei efektyviau ruošti paklausius specialistus.

Goal

Mūsų projekto tikslas – pritaikius gerąsias užsienio praktikas, sukurti studijų programų peržiūros priemonę, kuri leis užsienio investuotojams tiesiogiai teikti rekomendacijas aukštosioms ir profesinėms mokykloms dėl studijų programų turinio. Taip siekiama užtikrinti nuolatinį aukštojo ir profesinio mokymo kokybės gerinimą ir darbo rinkoje paklausių specialistų ruošimą. Po šio 6 mėnesių projekto įgyvendinimo studijų ir mokymo programų peržiūros bus tęsiamos. Patobulintų programų sėkmė motyvuos mokyklas ir užsienio investuotojus toliau bendradarbiauti peržiūrint vis daugiau studijų programų.

Project progress

2016/01/15

Esamos situacijos Lietuvoje ir gerosios užsienio praktikos analizė

2016/02/01

Pagal atliktą analizę parengta studijų programų peržiūros priemonė

2016/04/22

Peržiūrėtos 5 studijų programos

2016/05/20

Paruošta projekto ataskaita

Project files

Result

Konsultuojantis su švietimo ekspertais, perimant ankstesnių „Kurk Lietuvai“ dalyvių bei užsienio šalių gerąsias patirtis, sukurtas naujas bendradarbiavimo modelis. Jis sudaro sąlygas užsienio investuotojams perduoti savo lūkesčius švietimo įstaigai per tarpininką – VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Darbdaviai susipažįsta su aktualia studijų ar profesinio rengimo programa ir pateikia rekomendacijas, kaip programą patobulinti, kad jos absolventai įgytų rinkoje paklausiausias kompetencijas. Modelis išbandytas peržiūrint 5 investuotojams aktualiausias studijų programas: KTU Ekonomika, ŠU Mechanikos inžinerija, VGTU Inžinerinė informatika, VGTU Mechanikos inžinerija, VU Informacinės technologijos. Programos atrinktos apklausus virš 20 užsienio kapitalo įmonių Lietuvoje, kurios įvardijo aktualiausias programas jų verslui. 17 dalyvavusių darbdavių pateikė 43 rekomendacijas, kaip užtikrinti, kad peržiūrėtų studijų programų absolventai išsiugdytų būtent tas kompetencijas, kurių labiausiai reikia darbo rinkoje. Universitetuose pokyčiai jau įgyvendinami, o 2017-2020 m. rinką papildys 730 labiau kvalifikuotų absolventų.

Užtikrinant projekto tęstinumą, svarbu, kad būtų įgyvendinti numatyti komunikacijos veiksmai: patobulintų programų viešinimas ir informacijos talpinimas projekto partnerio „Investors‘ Forum“ tinklalapyje. Siekiant, kad kuo daugiau studijų ar profesinio rengimo programų atitiktų darbdavių poreikius, siūloma tęsti programų peržiūras pagal sukurtą modelį, kurio naudojimo instrukcijos perduodamos VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Be to, identifikavus Lietuvoje vykdomų bendradarbiavimo procesų trūkumus ir atrinkus gerąsias užsienio šalių praktikas, pateiktos rekomendacijos Lietuvos švietimo sistemos institucijoms, kaip spręsti šias problemas.

Participants

Related projects

9 September 2024 - 28 February 2025

Strengthening and developing green skills in Lithuania in response to the needs of the green economy

Ministry of Education, Science and Sport of the Republic of Lithuania

9 September 2024 - 28 February 2025

Creating welfare index of Allied troops in Lithuania

Ministry of National Defence of the Republic of Lithuania

The project goal is to create the welfare index of the Allied troops stationed in Lithuania as an instrument helping to evaluate both military and civil needs of the deployed troops.
9 September 2024 - 28 February 2025

Enhancing collaboration between cultural and creative industries and other sectors to foster social innovation

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to promote the development of social innovation through collaboration between CCI and other sectors.
9 September 2024 - 28 February 2025

Closing the loop: enabling the re-use of a building (or its elements) through regulatory measures

Ministry of Environment of the Republic of Lithuania

he aim of the project is to introduce circular economy practices in the Lithuanian construction sector by developing recommendations on how to promote the re-use of buildings (or their elements) in Lithuania.  
9 September 2024 - 28 February 2025

Developing international partnerships for sustainable development

Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Lithuania

The aim of this project is to utilize the Catalogue of Sustainable Development Solutions to cultivate international and domestic partnerships to promote Lithuania’s sustainable solutions for development cooperation.  
9 September 2024 - 28 February 2025

Compensating for declining workforce with new technologies

Ministry of Social Security and Labour of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to propose potential solutions for compensating the declining workforce through new technologies.