Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Skaitmeninio švietimo gairės mokykloms

7 September 2022 - 3 March 2023

Problem

Skaitmeninių technologijų naudojimui tapus neatsiejama daugelio kasdienio gyvenimo dalimi, pasaulyje vyksta skaitmeninė transformacija. Kertinis Europos Sąjungos skaitmeninės strategijos tikslas yra užtikrinti, jog ši transformacija būtų naudinga visiems, o Europa būtų prisitaikiusi prie skaitmeninio amžiaus.

Skaitmeninė transformacija neaplenkia ir švietimo sektoriaus. Skaitmenizavimas švietimo sektoriuje reiškia informacinių komunikacinių technologijų (IKT) pedagoginį panaudojimą ir integraciją į mokymo(si) procesą, su tikslu gerinti ir plėsti švietimą ir mokymą bei suteikti moksleiviams reikalingas skaitmenines kompetencijas.

Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose pastaraisiais metais pastebimas intensyvesnis IKT integravimas į mokymo(si) ir vertinimo procesus. Mokyklose keturis kartus išaugo planšetinių kompiuterių skaičius, beveik padvigubėjo stacionarių kompiuterių skaičius, visos mokyklos turi prieigą prie interneto ryšio, investuojama į skaitmenines mokymo(si) priemones, mokytojai dažniau naudoja IKT klasėje ir pasiruošimui pamokoms. Švietimo skaitmenizavimu šalyje rūpinasi ir 2022 m. įkurtas Edukacinių technologijų (EdTech) centras.

Nepaisant šio progreso, pastebimi žymūs skirtumai tarp mokyklų skaitmeninės parengties keturiose srityse:

Mokytojų skaitmeninės kompetencijos: mokyklų, kuriose beveik visi mokytojai būtų pasiruošę naudoti technologijas mokymui yra tik 29,1 %, daugumoje mokyklų pasiruošę yra 60-80 % mokytojų.
Infrastruktūra: šalies mastu vienu kompiuteriu mokyklose dalijasi 3,8 mokiniai, bet pastebimi žymūs skirtumai tarp savivaldybių ir tarp skirtingų mokyklų tose pačiose savivaldybėse. Skiriasi ir tai, kokią įrangą mokyklos įsigyja, kaip kompiuterizuoja mokinių darbo vietas, kiek ir kokios kitos įrangos turi. Mokyklos skirtingai žiūri į įrangos naudojimą (tik 49,4 % turi susitarimus dėl technologijų naudojimo) ir priežiūrą (tik 30 % vykdo prevencines ir diagnostines procedūras įrangai prižiūrėti).
Skaitmeninės mokymo(si) priemonės (SMP): mokytojai ir mokyklų vadovai skirtingai supranta, kas gali būti laikoma SMP, ir ne visi žino, kur šiuo metu prieinamos SMP yra talpinamos.
Įsivertinimas ir planavimas: 40,3 % mokyklų į įrangos įsigijimą žiūri tik iš dalies sistemiškai (nebūtinai planuoja ilguoju laikotarpiu, neturi sistemos ar taisyklių, pagal kurias įsivertintų, kiek ir kokios įrangos reikia).

Goal

Padėti Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloms prisitaikyti prie mokymo(si) skaitmeniniame amžiuje, parengiant skaitmeninio švietimo gaires – įrankį, kuris apibrėžia kas yra prie skaitmeninio amžiaus prisitaikiusi mokykla bei pateikia rekomendacijas mokyklų vadovams kaip tokią mokyklą kurti.

Project progress

2022/11/30

Atlikta skaitmeninio švietimo Lietuvoje esamos situacijos analizė

2022/12/23

Atlikta gerųjų užsienio praktikų apžvalga

2022/12/31

Įvykdyta viešoji konsultacija – mokyklų vadovų apklausa

2023/02/28

Įvykdyta viešoji konsultacija – dirbtuvės su mokyklų atstovais keturiose savivaldybėse

2023/02/28

Pirminė gairių versija pristatyta ŠMSM, NŠA, savivaldybių švietimo skyrių atstovams

2023/03/03

Parengtos skaitmeninio švietimo gairės

Project files

Result

Parengtas dokumentas – skaitmeninio švietimo gairės, skirtos Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų vadovams. Gairėse aprašoma kaip atrodo mokymui skaitmeniniame amžiuje pasiruošusi mokykla ir kaip mokyklų vadovai gali tokią mokyklą kurti.

Participants

Related projects

9 September 2024 - 28 February 2025

Enhancing collaboration between cultural and creative industries and other sectors to foster social innovation

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to promote the development of social innovation through collaboration between CCI and other sectors.
9 September 2024 - 28 February 2025

Closing the loop: enabling the re-use of a building (or its elements) through regulatory measures

Ministry of Environment of the Republic of Lithuania

he aim of the project is to introduce circular economy practices in the Lithuanian construction sector by developing recommendations on how to promote the re-use of buildings (or their elements) in Lithuania.  
9 September 2024 - 28 February 2025

Developing international partnerships for sustainable development

Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Lithuania

The aim of this project is to utilize the Catalogue of Sustainable Development Solutions to cultivate international and domestic partnerships to promote Lithuania’s sustainable solutions for development cooperation.  
9 September 2024 - 28 February 2025

Compensating for declining workforce with new technologies

Ministry of Social Security and Labour of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to propose potential solutions for compensating the declining workforce through new technologies.
9 September 2024 - 28 February 2025

Applying technology foresight to inform 2028-2034 Smart specialisation strategy

Inovacijų agentūra

The aim of this project is to provide guidelines and recommendations for using technology foresight to inform Lithuania’s S3 planning in the 2028-2034 cycle. The guidelines will focus on incorporating anticipatory thinking and future-oriented planning that align with Lithuania’s long-term economic and innovation goals.
9 September 2024 - 28 February 2025

Identification of effective regulatory measures for fostering innovation, creation and development of new technologies

Invest Lithuania

The aim is to identify and recommend how and which regulatory measures would be most effective in enabling enterprises in Lithuania develop innovative products.