Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisVšĮ „Investuok Lietuvoje“
Robotinis procesų automatizavimas: paslaugų centrų industrijos Lietuvoje klestėjimo garantas
Problem
Verslo paslaugų centrai (VPC) yra priversti transformuotis ir kopti organizacinės vertės grandinėje. Pasak KPMG, vienos didžiausių verslo konsultacijų įmonės pasaulyje, nuo istoriškai mažos pridėtinės vertės darbų modelio, fokusuoto į kaštų mažinimą, šiuolaikiniai VPC yra orientuoti į strateginės vertės kūrimą, leidžiantį visai organizacijai skaitmenizuotis ir kurti didesnę vertę savo klientam.
Tarptautinių kompanijų įsteigiami verslo paslaugų centrai tampa vis reikšmingesnė Lietuvos ekonomikos dalimi – 2018m. ši industrija sukūrė virš €500 milijonų pridėtinės vertės ir įdarbino virš 16,000 specialistų. Globali verslo procesų perkėlimo rinka, kuri įtraukia ir verslo paslaugų centrus, itin didelė – prognozuojama, kad iki 2021m ji pasieks €146 milijardų. Taip pat, PwC duomenimis (2017), vien tik centrinėje ir rytų Europoje, verslo paslaugų centruose dirbo apie 400,000 specialistų. Nors ši industrija jau dabar sukuria didelę pridėtinę vertę Lietuvoje, potencialas augimui, kaip matome, yra didelis. Norint akceleruoti šio sektoriaus augimą, Lietuva tūrėtų skirti daugiau dėmesio palankios VPC aplinkos formavimui, kuri atspindėtų besikeičiančios industrijos poreikius.
Didėjant technologijų (tokių kaip dirbtinis intelektas, didieji duomenys, kognityvinė kompiuterija) daromai įtakai verslui, ypač procesų optimizavimo ir automatizavimo kontekste, verslo paslaugų centrų poreikis diegti šias technologijas auga. Viena iš didžiausią poveikį VPC darančių technologijų yra robotinis procesų automatizavimas (RPA). Tai automatizuota sistema, kuri imituoja žmogaus atliekamus veiksmus darbalaukyje – taip atlikdama iki tol rankiniu būdu darytą rutininį, pagal aiškias taisyklės vykdomą darbą. Šios technologijos dėka mažėja procesų atlikimo kaštai, gerėja kokybė bei atlaisvina darbuotojų laiką, kuris gali būti skirtas aukštesnės pridėtinės vertės darbam. „The Hackett Group“ atlikto tyrimo duomenimis (2018), per ateinančius trejus metus, RPA naudojimas verslo paslaugų centruose išaugs 5.2 karto, o 2025-aisiais, RPA technologija bus naudojama universaliai. Verslo paslaugų centrų RPA poreikį iliustruoja ir didėjančios investicijos – Deloitte (2018) duomenimis, 78% apklaustųjų, kurie išbandė RPA technologijas planuoja smarkiai didinti investicijas per ateinančius trejus metus.
Šio projekto tikslas yra išsiaiškinti, su kokiais iššūkiais Lietuvoje veikiantys verslo paslaugų centrai susiduria diegiant robotinius procesų automatizavimus ir suprasti, kaip Lietuva galėtų sukurti palankią ekosistemą, jog šalis atspindėtų VPC poreikius ir taip skatintų naujų verslo paslaugų kūrimąsi Lietuvoje.
Goal
Robotinio procesų ekosistemos vystymas
Project progress
2019/03/31
Atlikta VPC ateities veikimo modelio analizė– naujų technologijų įtaka veikimo modeliui
2019/05/15
Atliktos konsultacijos su RPA/Dirbtinio intelekto ekspertais dėl RPA technologijos diegimo verslo paslaugų centruose
2019/06/05
Atliktas Lietuvoje įsikūrusių verslo paslaugų centrų interviu ciklas procesų automatizavimo kontekste
2019/06/30
Interviu ciklo rezultatų ir pirminio RPA ekosistemos vystymo modelio pristatymas verslo paslaugų centrų bendruomenei
2019/07/30
Atlikta geroji užsienio šalių praktikos analizė
2019/09/04
Sukurtas verslo procesų automatizavimo ekosistemos vystymo modelis
2019/09/05
Pristatytas verslo procesų automatizavimo ekosistemos vystymo progresas Vyriausybėje
Project files
Result