Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Keliauk Lietuvoje“

Religinio turizmo skatinimas Lietuvoje: naujo turizmo produkto kūrimas

6 September 2019 - 6 March 2020

Problem

Turizmo sektorius, kaip ir kiekvienas kitas šalies ekonomikos sektorius, susiduria su kasmet augančia pasauline konkurencija. Pasaulio Ekonomikos Forumo duomenimis 2019 metais kelionių ir turizmo konkurencingumo indekse Lietuva tarp 140 valstybių užima tik 59 vietą, o Šiaurės Europos regione – paskutinę. Tai rodo, kad nors Lietuvoje ir pastebimas turizmo sektoriaus augimas (Lietuvos Statistikos Departamento duomenimis, nuo 2015 m. iki 2018 m. atvykstančių turistų skaičius kasmet didėjo maždaug po 10%), kaimyninių šalių augimas yra spartesnis.

Europos mastu Lietuvos Respublika – nedidelė valstybė, todėl siekiant išlikti konkurencingais turime pasiūlyti unikalių ir kokybiškų turizmo paslaugų. Turizmas šiandien nėra susijęs vien tik su tradiciniu objektų lankymu. Vis dažniau keliaujantys žmonės ieško naujų patirčių – dvasinės ir vidinės gerovės, sveikatingumo, motyvacijos. Viena turizmo šakų, atliepianti į šiuos keliaujančiojo poreikius yra religinis turizmas.

UNWTO duomenimis, kiekvienais metais apie 300 – 330 mln. turistų aplanko pasaulio religines traukos vietoves, ir net apie 40% tokių kelionių vyksta Europoje. Europa turi ne vieną pasaulyje žymią religinio turizmo traukos vietovę – Fatimos ar Lurdo pavadinimai dažnai yra girdėti ne vienam iš mūsų. Kaimyninė Lenkija taip pat yra sėkmingai išvysčiusi religinio turizmo produktus, pvz.: viena iš jų religinio turizmo traukos vietų – Dievo Gailestingumo šventovė Krokuvoje – kasmet sutraukia apie 2 mln. religinių turistų. Tuo tarpu Lietuvoje taip pat turime unikalų religinį paveldą bei šventas vietas tikintiesiems (pvz.: Dievo Gailestingumo šventovė su originaliu Dievo Gailestingumo paveikslu Vilniuje, mistinis Kryžių kalnas ar Šiluvos šventovė), tačiau to tikslingai neišnaudojame turistų pritraukimui bei šalies įvaizdžio gerinimui. Nėra žinoma, kiek religinių turistų Lietuvoje apsilanko kiekvienais metais – vienintelė preliminari statistika tai Šv. Faustinos namelio lankytojai Vilniuje, kurių skaičiuojame 30 000 per metus. Žiūrint kad ir į kaimyninės Lenkijos pavyzdį, matome, jog šis skaičius nėra didelis ir turime potencialą jį gerokai padidinti.

Žinoma, negalime pamiršti ir istoriškai susiklosčiusių aplinkybių Lietuvoje, kuomet komunistinio režimo okupacijos metais vyko Katalikų bažnyčios ir tikinčiųjų persekiojimas, kunigų politinės represijos, dvasinio gyvenimo slopinimas. Tai įtakojo ir informacijos sklaidą ir infrastruktūros aplink religinės traukos objektus nebuvimą. Savaime suprantama užsienio šalių piliečiams Lietuvos religinis paveldas taip pat nebuvo prieinamas, ir tik atkūrus Lietuvos nepriklausomybę užsienio turistai padėjo iš naujo atrasti iki tol mažiau žinomas Lietuvos šventoves ir kitus religinio turizmo traukos objektus.

Žiniasklaidoje paskutiniais metais vis pasirodo straipsniai, pabrėžiantys, jog religinis turizmas yra neišnaudota Lietuvos turizmo niša, tačiau Lietuva neturi religinio turizmo produkto, kurį galėtų pasiūlyti užsienio rinkai, o tai trukdo išnaudoti Lietuvos religinio turizmo potencialą ir pritraukti daugiau užsienio turistų.

Goal

Parengti religinio turizmo produkto modelį ir užtikrinti jo įgyvendinimą, tai padės didinti atvykstamojo turizmo srautą Lietuvoje.

Project progress

2019/10/11

Atlikta religinio turizmo situacijos apžvalga

2019/11/25

Parengtas turizmo produkto teorinis modelis

2019/12/12

Atlikta gerosios užsienio šalių praktikos analizė

2019/12/20

Atliktas Lietuvos religinio turizmo traukos objektų vertinimas

2020/01/16

Viešoji konsultacija probleminėms sritims ir Lietuvos religinio turizmo produkto sudarymui aptarti

2020/03/06

Parengtas Lietuvos religinio turizmo produktas ir rekomendacijos tolimesniam produkto vystymui

Project files

Result

Participants

Related projects

4 March 2025 - 5 September 2025

Harnessing the potential of natural factors to strengthen Lithuania’s wellness tourism infrastructure

The Ministry of the Economy and Innovation of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to identify the optimal wellness tourism infrastructure for Lithuania, which would utilize the country’s natural factors and resources and attract more tourists from foreign countries and Lithuania, thus ensuring the highest economic return.
4 March 2025 - 5 September 2025

Creation of the Sustainable mobility index

The Ministry of Transport and Communications of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to create methodology which will assess Lithuania’s municipalities for sustainable mobility progress and allow comparison with other EU countries and within Lithuania.
4 March 2025 - 5 September 2025

Challenges of developing green technologies and strengthening community support in Lithuania

Invest Lithuania

The goal of the project is to create a model for strengthening community engagement and support in developing energy-related green technology investment projects in Lithuania.
9 September 2024 - 28 February 2025

Strengthening and developing green skills in Lithuania in response to the needs of the green economy

Ministry of Education, Science and Sport of the Republic of Lithuania

Projekto tikslas – parengti rekomendacijas, kaip skatinti žaliųjų įgūdžių ugdymą atliepiant žaliosios ekonomikos poreikius
9 September 2024 - 28 February 2025

Creating welfare index of Allied troops in Lithuania

Ministry of National Defence of the Republic of Lithuania

The project goal is to create the welfare index of the Allied troops stationed in Lithuania as an instrument helping to evaluate both military and civil needs of the deployed troops.
9 September 2024 - 28 February 2025

Enhancing collaboration between cultural and creative industries and other sectors to foster social innovation

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to promote the development of social innovation through collaboration between CCI and other sectors.