Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Keliauk Lietuvoje“

Religinio turizmo skatinimas Lietuvoje: naujo turizmo produkto kūrimas

6 September 2019 - 6 March 2020

Problem

Turizmo sektorius, kaip ir kiekvienas kitas šalies ekonomikos sektorius, susiduria su kasmet augančia pasauline konkurencija. Pasaulio Ekonomikos Forumo duomenimis 2019 metais kelionių ir turizmo konkurencingumo indekse Lietuva tarp 140 valstybių užima tik 59 vietą, o Šiaurės Europos regione – paskutinę. Tai rodo, kad nors Lietuvoje ir pastebimas turizmo sektoriaus augimas (Lietuvos Statistikos Departamento duomenimis, nuo 2015 m. iki 2018 m. atvykstančių turistų skaičius kasmet didėjo maždaug po 10%), kaimyninių šalių augimas yra spartesnis.

Europos mastu Lietuvos Respublika – nedidelė valstybė, todėl siekiant išlikti konkurencingais turime pasiūlyti unikalių ir kokybiškų turizmo paslaugų. Turizmas šiandien nėra susijęs vien tik su tradiciniu objektų lankymu. Vis dažniau keliaujantys žmonės ieško naujų patirčių – dvasinės ir vidinės gerovės, sveikatingumo, motyvacijos. Viena turizmo šakų, atliepianti į šiuos keliaujančiojo poreikius yra religinis turizmas.

UNWTO duomenimis, kiekvienais metais apie 300 – 330 mln. turistų aplanko pasaulio religines traukos vietoves, ir net apie 40% tokių kelionių vyksta Europoje. Europa turi ne vieną pasaulyje žymią religinio turizmo traukos vietovę – Fatimos ar Lurdo pavadinimai dažnai yra girdėti ne vienam iš mūsų. Kaimyninė Lenkija taip pat yra sėkmingai išvysčiusi religinio turizmo produktus, pvz.: viena iš jų religinio turizmo traukos vietų – Dievo Gailestingumo šventovė Krokuvoje – kasmet sutraukia apie 2 mln. religinių turistų. Tuo tarpu Lietuvoje taip pat turime unikalų religinį paveldą bei šventas vietas tikintiesiems (pvz.: Dievo Gailestingumo šventovė su originaliu Dievo Gailestingumo paveikslu Vilniuje, mistinis Kryžių kalnas ar Šiluvos šventovė), tačiau to tikslingai neišnaudojame turistų pritraukimui bei šalies įvaizdžio gerinimui. Nėra žinoma, kiek religinių turistų Lietuvoje apsilanko kiekvienais metais – vienintelė preliminari statistika tai Šv. Faustinos namelio lankytojai Vilniuje, kurių skaičiuojame 30 000 per metus. Žiūrint kad ir į kaimyninės Lenkijos pavyzdį, matome, jog šis skaičius nėra didelis ir turime potencialą jį gerokai padidinti.

Žinoma, negalime pamiršti ir istoriškai susiklosčiusių aplinkybių Lietuvoje, kuomet komunistinio režimo okupacijos metais vyko Katalikų bažnyčios ir tikinčiųjų persekiojimas, kunigų politinės represijos, dvasinio gyvenimo slopinimas. Tai įtakojo ir informacijos sklaidą ir infrastruktūros aplink religinės traukos objektus nebuvimą. Savaime suprantama užsienio šalių piliečiams Lietuvos religinis paveldas taip pat nebuvo prieinamas, ir tik atkūrus Lietuvos nepriklausomybę užsienio turistai padėjo iš naujo atrasti iki tol mažiau žinomas Lietuvos šventoves ir kitus religinio turizmo traukos objektus.

Žiniasklaidoje paskutiniais metais vis pasirodo straipsniai, pabrėžiantys, jog religinis turizmas yra neišnaudota Lietuvos turizmo niša, tačiau Lietuva neturi religinio turizmo produkto, kurį galėtų pasiūlyti užsienio rinkai, o tai trukdo išnaudoti Lietuvos religinio turizmo potencialą ir pritraukti daugiau užsienio turistų.

Goal

Parengti religinio turizmo produkto modelį ir užtikrinti jo įgyvendinimą, tai padės didinti atvykstamojo turizmo srautą Lietuvoje.

Project progress

2019/10/11

Atlikta religinio turizmo situacijos apžvalga

2019/11/25

Parengtas turizmo produkto teorinis modelis

2019/12/12

Atlikta gerosios užsienio šalių praktikos analizė

2019/12/20

Atliktas Lietuvos religinio turizmo traukos objektų vertinimas

2020/01/16

Viešoji konsultacija probleminėms sritims ir Lietuvos religinio turizmo produkto sudarymui aptarti

2020/03/06

Parengtas Lietuvos religinio turizmo produktas ir rekomendacijos tolimesniam produkto vystymui

Project files

Result

Participants

Related projects

9 September 2024 - 28 February 2025

Enhancing collaboration between cultural and creative industries and other sectors to foster social innovation

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to promote the development of social innovation through collaboration between CCI and other sectors.
9 September 2024 - 28 February 2025

Closing the loop: enabling the re-use of a building (or its elements) through regulatory measures

Ministry of Environment of the Republic of Lithuania

he aim of the project is to introduce circular economy practices in the Lithuanian construction sector by developing recommendations on how to promote the re-use of buildings (or their elements) in Lithuania.  
9 September 2024 - 28 February 2025

Developing international partnerships for sustainable development

Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Lithuania

The aim of this project is to utilize the Catalogue of Sustainable Development Solutions to cultivate international and domestic partnerships to promote Lithuania’s sustainable solutions for development cooperation.  
9 September 2024 - 28 February 2025

Compensating for declining workforce with new technologies

Ministry of Social Security and Labour of the Republic of Lithuania

The aim of the project is to propose potential solutions for compensating the declining workforce through new technologies.
9 September 2024 - 28 February 2025

Applying technology foresight to inform 2028-2034 Smart specialisation strategy

Inovacijų agentūra

The aim of this project is to provide guidelines and recommendations for using technology foresight to inform Lithuania’s S3 planning in the 2028-2034 cycle. The guidelines will focus on incorporating anticipatory thinking and future-oriented planning that align with Lithuania’s long-term economic and innovation goals.
9 September 2024 - 28 February 2025

Identification of effective regulatory measures for fostering innovation, creation and development of new technologies

Invest Lithuania

The aim is to identify and recommend how and which regulatory measures would be most effective in enabling enterprises in Lithuania develop innovative products.