Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Migracijos departamentas prie VRM

Pasiūlymų dėl klientų aptarnavimo kokybės standarto diegimo rengimas

6 September 2019 - 6 March 2020

Problem

Užimtumo tarnybos apklausos, atliktos 2018 m., duomenimis, kas antras darbdavys Lietuvoje jaučia kvalifikuotų darbuotojų poreikį. Nors Migracijos departamento statistiniais duomenimis, Lietuvos Respublikoje gyvenančių užsieniečių skaičius per pastaruosius 5 metus išaugo nuo 37.874 iki 66.881, t.y. beveik dvigubai, vis dėlto žvelgiant iš tarptautinės perspektyvos, Lietuvos padėtis Pasaulio Talentų reitinge (IMD Global Talent Index) pastaruosius 2 m. nukrito net 10 pozicijų ir 2018 m. Lietuva užima jau tik 36 vietą iš 63 valstybių. Pagal vieną iš šio indekso vertinamų kriterijų – gebėjimą pritraukti užsienio talentus, Lietuva 2018 m. užima žemą 46 vietą, kai tuo tarpu Estija – 33 vietą, Lenkija – 40 vietą. Svarbu paminėti, kad pagal Migrantų integracijos politikos indeksą Europoje (MIPEX, 2015), kuris apima tokius rodiklius kaip darbo rinkos atvirumas migrantams, leidimo gyventi bei pilietybės įgijimo pagrindai ir procedūros, Lietuva užima tik 34 vietą iš 38 ir patenka į šalių penketuką, turinčių prasčiausias migrantų integracijos sąlygas.

Pažymėtina, kad paskutiniais metais Lietuvos investuotojų pasitenkinimo indekse (LIPI, 2018, 2019) migracija nuolat įvardinama kaip sritis, reikalaujanti ypatingo dėmesio. Apklausti užsienio investuotojai, kurių įmonėse Lietuvoje vidutiniškai dirba 5,4 proc. užsieniečių, akcentuoja ilgus migracijos procedūrų terminus, procedūrų prieinamumą ir sudėtingumą. Atitinkamai Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos užsienio investuotojų 2018 m. I ketv. buvo vertinamas kaip prasčiausia institucija.

Siekiant efektyvesnės migracijos paslaugų sistemos Lietuvoje, 2019 m. liepos 1 d. buvo įvykdyta migracijos reforma konsoliduojant Policijos departamento, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos funkcijas. Taigi Migracijos departamentas tapo pagrindine migracijos paslaugas teikiančia įstaiga Lietuvoje.

Migracijos departamentas neturi vieningo klientų aptarnavimo standarto, taigi neturi kaip pamatuoti teikiamų migracijos paslaugų kokybės, o tuo pačiu ir veiksmų plano, leidžiančio kryptingai tobulinti teikiamas paslaugas. Kaip galima spręsti iš viešojoje erdvėje skelbiamų atsiliepimų, klientai teikiamomis paslaugomis nėra patenkinti dėl nepakankamo informacijos aiškumo ir prieinamumo užsienio kalbomis, ilgų eilių siekiant gauti rezervacijos laiką vizitui Migracijos departamente ar jo regioniniuose skyriuose, taip pat dėl aptarnavimo kokybės.

Kodėl svarbu gerinti migracijos paslaugų kokybę?

Kaip matyti iš Užimtumo tarnybos duomenų, kvalifikuotos darbo jėgos poreikis Lietuvoje nuolat auga, atsiradusiai spragai užpildyti darbdaviai vis dažniau yra pasiryžę pasitelkti užsienio talentus. Be to, migracijos paslaugų efektyvumas – tai vienas iš svarbių kriterijų užsienio investuotojams, sprendžiantiems klausimą dėl investicinės aplinkos sąlygų Lietuvoje.

Sukūrus ir pradėjus taikyti klientų aptarnavimo standartą sumažės Migracijos departamentui tenkantis darbo krūvis, pagerės teikiamų paslaugų kokybė. Visa tai darys teigiamą įtaką ne tik Migracijos departamento, bet ir viso viešojo sektoriaus įvaizdžiui visuomenėje ir tarptautinėje erdvėje.

Goal

Išanalizavus migracijos paslaugų teikimo tobulintinas sritis ir užsienio šalių gerąsias praktikas, įvykdžius konsultacijas su suinteresuotomis šalimis bei atlikus apklausas tiek su migracijos sistemos darbuotojais, tiek ir su migracijos paslaugomis besinaudojančiais klientais, parengti pasiūlymų paketą dėl Migracijos departamento klientų aptarnavimo standarto.

Project progress

2019/10/21

Atlikta Migracijos paslaugų teikimo tobulintinų sričių analizė

2019/11/04

Atlikta Užsienio šalių NL, UK, PL ir Lietuvos institucijų SODRA, VMI gerųjų praktikų analizė

2019/11/25

Atlikta Migracijos departamento darbuotojų vidinė apklausa ir Migracijos darbuotojų apklausos analizė 2

2019/12/02

Atlikta viešoji konsultacija su migracijos paslaugų klientais dėl Migracijos departamento paslaugų kokybės ir atlikta Migracijos departamento klientų apklausos analizė

2020/01/15

Parengtas dažniausiai užduodamų klausimų sąvadas lietuvių ir anglų kalbomis

2020/01/27

Parengti pasiūlymai dėl migracijos departamento darbuotojų mokymų – Preliminarus Migracijos departamento darbuotoju mokymų temų sąrašas

2020/02/15

Parengtas pasiūlymų paketas dėl Migracijos departamento klientų aptarnavimo standarto –KLIENTŲ APTARNAVIMO MIGRACIJOS DEPARTAMENTE STANDARTAS

2020/02/29

Parengtas priemonių sąrašas, skirtas pasiūlymų paketo dėl klientų aptarnavimo standarto įgyvendinimui

Project files

Participants

Related projects

9 September 2025 - 6 March 2026

Evaluation of opportunities for using AI tools in patient triage

Ministry of Health of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to analyze the applicability of AI tools for effective patient triage within the Lithuanian healthcare system.
9 September 2025 - 6 March 2026

Towards a high-value bioeconomy: identifying strategic policy options for the national bioeconomy strategy

Ministry of Economy and Innovation of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to support the development of Lithuania’s National Bioeconomy Strategy by identifying key policy and regulatory tools that can facilitate the creation of higher value-added bio-based products.
9 September 2025 - 6 March 2026

Creating a more effective function model for regional development councils

Office of the President of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to reduce regional disparities and promote sustainable development by enabling regional development councils to contribute to the formulation of regional policy direction and strategies, implement policies more effectively at the regional level, and coordinate cooperation.
9 September 2025 - 6 March 2026

Creation of an effective system for linguistic and sociocultural integration for foreigners and returning Lithuanians

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to prepare strategic guidelines for a systemic linguistic and sociocultural integration for foreigners and returning Lithuanians.
9 September 2025 - 6 March 2026

‘Silvering’ Lithuania: Strengthening the economy by improving the quality of life of people aged 50–65

Ministry of Social Security and Labour of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to prepare recommendations on how to enhance and increase employment opportunities for the 50–65 age group through coordinated action by the state, employers, and NGOs, and to strengthen active labour market policy (ALMP) measures, education, health, and social services.
9 September 2025 - 6 March 2026

Feasibility study on establishing an immovable cultural heritage fund

Ministry of Culture of the Republic of Lithuania

The goal of the project is to prepare guidelines that would help optimize the sources of funding for Lithuania’s immovable cultural heritage, ensuring a sustainable and long-term funding model.