Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Ūkio ministerija

Darniojo turizmo plėtra Lietuvoje

12 September 2016 - 12 March 2017

Problem

Turizmas – viena jautriausių industrijų, daranti tiesioginę įtaką gamtai, kultūros paveldui ir vietos bendruomenėms. Tarptautinės organizacijos atkreipia dėmesį – siekiant išvengti neigiamų ir dažnai negrįžtamų padarinių, norint išlaikyti šalies konkurencingumą pasaulinėje turizmo rinkoje, valstybėms būtina turizmo sektoriuje taikyti tvarios plėtros principus. Tai rodo ir turistų požiūrio tyrimai – 60%-70% Vakarų Europos šalių gyventojų planuodami kelionę įvertina turistinės vietovės ekologinį patrauklumą, keliaudami atsakingai žiūri į aplinką ir yra linkę mokėti daugiau už sertifikuotas paslaugas.

Šiuo metu Lietuva Kelionių ir turizmo konkurencingumo indekse (The Travel &Tourism Competitiveness Index) Europos ir Kaukazo regione tarp 37 valstybių užima tik 30 vietą. Pernai Europoje turizmo sektorius augo 4,7%, vidutiniškai atvykstamojo turizmo augimas Centrinės ir Rytų Europos regione siekė 5,3%, tačiau Lietuvoje – tik 0,4 %. Mūsų šalyje ypatingai trūksta tarptautinius tvarumo standartus atitinkančios infrastruktūros: tik 5 viešbučiai turi „žaliojo rakto“ ženklą, tik 3 „mėlynosios vėliavos“ paplūdimiai, trūksta nemokamų geriamo vandens vietų. Taip pat susiduriame su prieinamo turizmo iššūkiu: apgyvendinimo įstaigose vos keli negalią turintiems keliautojams pritaikyti kambariai, lankytinos vietos neturi specialaus ženklinimo, internete nepateikiama informacija apie objekto prieinamumą. Tuo tarpu Europoje yra 50 milijonų neįgaliųjų, kurių daugiau nei pusė keliauja ir prieinamo turizmo paklausa kasmet auga. Verta paminėti ir regioninio turizmo problematiką. Didžioji dalis į Lietuvą atvykstančių turistų apsilanko tik didžiuosiuose miestuose ( 87 % Vilniuje, 46 % Kaune), iki 20 % nukeliauja į Palangą ar Kuršių nerija, tačiau vos keli procentai aplanko mažesnius miestus ir miestelius. Regioninis turizmas, galintis kurti darbo vietas, kelti užimtumą ir stiprinti kultūrinę tapatybę, nepritraukia pakankamai turistų dėmesio.

Šiuo metu Lietuvoje nėra valstybinės darniojo turizmo politikos: nėra valstybinių rekomendacijų tarptautinius darniojo turizmo standartus atitinkančios infrastruktūros bei prieinamo turizmo plėtrai, regioninio turizmo vystymui ir bendruomenių įsitraukimo skatinimui, trūksta kvalifikacinių mokymų turizmo darbuotojams bei informacijos sklaidos.

Goal

Remiantis kitų šalių gerąja patirtimi, parengti Lietuvos darniojo turizmo plėtros gaires, akcentuojant problemines sritis ir pateikiant rekomendacijas jų sprendimui bei skatinti visuomenės, viešojo sektoriaus ir verslo sąmoningumą darniojo turizmo atžvilgiu.

Project progress

2016/10/28

Parengta nacionalinės reguliacinės darniojo turizmo aplinkos analizė

2016/11/25

Parengta tarptautinės reguliacinės darniojo turizmo aplinkos analizė

2016/12/23

Identifikuotos pagrindinės darniojo turizmo plėtros Lietuvoje probleminės sritys

2017/01/27

Atlikta užsienio šalių gerosios praktikos analizė

2017/03/01

Parengtos Lietuvos darniojo turizmo plėtros gairės

Project files

Result

Projekto metu bendradarbiaujant su skirtingomis turizmo sektoriaus suinteresuotomis pusėmis parengtos Lietuvos darniojo turizmo plėtros gairės (toliau – Gairės), kuriose suformuluoti turizmo politikos prioritetai ir aiškios veiklos numatytiems darniojo turizmo plėtros tikslams pasiekti. Pateikti integruoti siūlymai, kurie ne tik skatina darniojo turizmo plėtrą ir didina Lietuvos turizmo sektoriaus konkurencingumą, bet ir prisideda prie XVII-osios Vyriausybės darnios plėtros politikos.

Gaires planuojama patvirtinti per artimiausią Turizmo tarybos posėdį. Taip pat Ūkio ministerija įsipareigoja parengti priemonių planą, kuris užtikrins Gairėse numatytų prioritetų ir veiklų įgyvendinimą.

Participants

Related projects

4 March 2025 - 8 September 2025

Promotion of high-tech business development in Lithuania’s free economic zones

Invest Lithuania

The goal of this project is to provide recommendations on how changes in regulation and the innovation ecosystem could help boost high-tech business development in Lithuania’s Free Economic Zones.
4 March 2025 - 8 September 2025

Future-proof model for the strategic management of foreigners’ integration in Lithuania

Chancellery of the Government

To coordinate between institutions and develop action-focused proposals for the Lithuanian Migration Policy Guidelines, based on data, foreign examples, data and foresight.
4 March 2025 - 8 September 2025

Establishing a regulatory sandbox framework in Lithuania’s life sciences sector

Innovation Agency

The aim of this project is to design and propose a regulatory sandbox framework tailored to Lithuania’s life sciences sector.
4 March 2025 - 8 September 2025

Mapping the required competences for the EU AI Act–mandated regulatory authorities in Lithuania

Communications Regulatory Authority of the Republic of Lithuania

The aims of this project are to 1) understand which sectors in Lithuania create high-risk AI systems; 2) assess the institutional competences of the regulatory authorities for these systems; 3) propose a plan on how to fill the identified gaps in competences.
4 March 2025 - 8 September 2025

Strengthening the Lithuanian defence ecosystem

Invest Lithuania

The goal of this project is to identify the key common critical challenges faced by defense companies and to determine which public sector tools in Lithuania have the greatest potential to stimulate a breakthrough in defense manufacturing.
4 March 2025 - 8 September 2025

Developing a model for unified public transport journey planning and ticketing system

Ministry of Transport and Communications of the Republic of Lithuania

The project goal is to develop a model for a unified public transport journey planning and ticketing system by working in cooperation with the Ministry of Transport and Communication’s Future Mobility Policy Group. The model will outline the necessary legislative changes, organisational and coordination responsibilities, capacity-building needs, technological components, and budgetary requirements.