• LT
  • EN
Kurk Lt
  • Pagrindinis
  • Apie mus
  • Projektai
  • Dalyviai ir dalyvės
  • Naujienos
  • Atranka

Dizaineriškas mąstymas – 5 žingsnių sėkmės formulė

    Pagrindinis Naujienos Dizaineriškas mąstymas – 5 žingsnių sėkmės formulė
    Kita naujienaAnkstesnė Naujiena

    Dizaineriškas mąstymas – 5 žingsnių sėkmės formulė

    2017 m. kovo 1 d.

    Įdarbinimo profesionalai tai vis dažniau įvardija kaip vieną kertinių sėkmingų ateities specialistų įgūdžių. Paprastose, atrodo, net kasdieniškose situacijose, kūrybinis požiūris į problemą gali pasiūlyti netikėčiausių sprendimų, o versle – padidinti procesų efektyvumą ar pasiūlyti naujų strateginių sprendimų. Tad kuo naudingas dizaineriškas mąstymas su dizainu, atrodo, nieko bendro neturintiems žmonėms JPP „Kurk Lietuvai“ projektų vadovams atsako šios srities ekspertas, VDA dėstytojas ir produktų dizaineris Deividas Juozulynas

    Asmeninė foto

    Deividas Juozulynas

    Dizaineriško mąstymo metodologija siekia išnaudoti dizainerių naudojamus veiklos metodus, tam, kad teisingai suprastų vartotojų poreikius ir kurtų pridėtinę vertę, kuri tiesiogiai lemtų sėkmingo verslo kūrimą arba jo plėtrą.

    Metodologijos esmė – supažindinti su dizainerių naudojamais problemos sprendimo būdais paprastus žmones ir padėti jiems išspręsti įvairias problemas“, – poka
    lbį pradeda D. Juozulynas apie prieš 8 metus už dizaino sektoriaus ribų išplitusią dizaineriško mąstymo koncepciją.

    Pasak specialisto, ne vienas pavyzdys praktikoje byloja, kad versle kartais klientas nesupranta, ko iš tiesų jam reikia. Dažnai problemos bandomos spręsti paviršutiniškai. „Klientas ateina pas dizainerį prašydamas naujo logotipo. Tačiau dizaineris, išanalizavęs situaciją, gali pasakyti: „Logotipas neišspręs Jūsų problemų, Jums reikia naujo komunikacijos ar verslo modelio”. Tad būtent tas holistinis požiūris į visą esamą situaciją ir tikrosios problemos užčiuopimas ir yra dizaineriško mąstymo privalumas”, – pasakoja specialistas, tačiau pripažįsta, kad ne visi verslininkai priima tokį požiūrį.

    Vis dėlto, jį įvaldę, galime pasiekti išskirtinių rezultatų. Tereikia susipažinti su jo procesais. Dizainerišką mąstymą lengviausiai identifikuoja 5 jo stadijos – įsijautimas, apibrėžimas, idėjizacija, prototipavimas ir testavimas.

    1. Įsijauskite į situaciją. Nebijokite klausti

    Pradinėje stadijoje būtina suprasti kontekstą, pažinti žmones, kad sugebėtumėte apibrėžti situaciją. Būtent nuo to reikėtų pradėti, jei siekiate vienaip ar kitaip išspręsti aktualią problemą. Kadangi dažnu atveju problema yra ne jūsų, svarbus tinkamas supratimas ir žinojimas, kodėl ji aktuali. Nebijokime klausti.

    Pasiekti vartotoją ar išsiaiškinti, ko iš tiesų nori klientas, viršininkas, draugas ar net šeimos narys, galime pačiu paprasčiausiu būdu – pokalbiu, juk komunikacija – raktas į kokybišką bendravimą. Svarbų vaidmenį šiame etape atlieka empatija. Visi mes ieškome naujų patirčių, atsimename emocijas, kurias sukėlė kiti žmonės, daiktai, paslaugos. Kartais kūno kalba, raktažodžiai ar aplinkos detalės leidžia suprasti ir įvardinti tai, ką žmogus pats jaučia, tačiau nemoka įvardinti. „Marketingo tyrime galime atrasti 10 priežasčių ar faktų Tačiau pabendravę su 10 žmonių galime gauti šimtus įžvalgų, apie kurias patys nesusimąstėme.“, – priduria dizaineris.

    DSC_0220

    Dizaineriško mąstymo mokymai, MITA. 2017 m. Sausis (Nuotr. P. Žeimio)

    2. Apibrėžimas. Tinkami klausimai

    Problemos apibrėžimui ypač svarbus vartotojas, jo poreikiai ir surinktos įžvalgos. Kitaip tariant, apibrėžimo stadijoje suglaudiname tai, ką išsiaiškinome
    ankstesnėje stadijoje. Tuomet užduodamas klausimas idėjos etapui. Šio klausimo formavimas taip pat yra be galo svarbus. Nevertėtų jo užduoti per plataus, arba labai susisiaurinti. „Geriausia klausimą formuluoti „Kaip mes galėtumėme?“ (angl. How might we?) principu. Pavyzdžiui, užuot klausę, „kaip sukurti naują kėdę“ galime paklausti „kaip mes galėtumėme sukurti naują sėdėjimo patirtį“. Nors klausimai iš esmės yra labai panašūs, antruoju išplečiame koncepciją ir nauja sėdėjimo patirtis jau nebūtinai bus tik kėdė.

    3. Idėjizacija. O kas jeigu?

    Tai – idėjų kūrimo stadija. Visos pastangos sutelkiamos į jų generavimą. Būdų tam galime atrasti pačių įvairiausių – nuo jau gerai visiems žinomo ir plačiai taikomo minčių lietaus (angl. brainstorming) iki tiesioginio fizinio įsitraukimo moduliuojant situacijas (angl. bodystroming). Imame galvoti „o kas jeigu“ principu ir pradedame kvestionuoti net ir savaime suprantamus dalykus Idėjizacijoje labai svarbus su problema susijusių žmonių įtraukimas į procesą. Kuo daugiau skirtingų požiūrių ir idėjų – tuo potencialiai sėkmingesnis bus likęs procesas.

    DSC_0183

    Dizaineriško mąstymo mokymai, MITA. 2017 m. Sausis (Nuotr. P. Žeimio)

    4. Prototipavimas. Įdarbinkite pojūčius

    Turimas idėjas itin svarbu kuo greičiau materializuoti. Pasak Deivido, spręsdami problemas esame linkę daug diskutuoti, planuoti, daryti prielaidas. Vis dėlto, dažnu atveju bijome suklysti dar net nepabandę. Čia ir slypi dizaineriško mąstymo galia. Kurdami tam tikrus modelius, maketus, ar, apskritai, kažką apčiuopiamo, matomo, užkertame kelią galimoms klaidoms, skaudesnėms pasekmėms. Kai prieš save esantį daiktą, konceptą, žemėlapį ar bet ką kito galime pamatyti, paliesti, mūsų idėjos tampa jau visiškai kitokios diskusijos objektu.

    5. Testavimas. Kai klysti verta

    Galiausiai, visos idėjos, prototipų funkcionalumas ir jų kokybė turi būti patikrinti su žmonėmis, kuriems jūsų produktas, paslauga ar naujas pro
    blemos sprendimas yra skirtas. Mažos grupės pastabos, atgalinis ryšys, pakitusi ar nepakitusi elgsena gali atskleisti keletą iki tol nenumatytų aspektų. Kuo greičiau juos išsiaiškinsite, tuo greičiau bus galima patobulinti prototipus, sumažinti ar visiškai pašalinti nenumatytas rizikas. Testavimo proceso metu mums nereikia įtikinėti kitų savo idėjos puikumu. Svarbiausia, paklausti ir gauti atsaką, įvertinimą.

     

    Perėję visus šiuo procesus kartais galite grįžti prie vienos ar kitos stadijos, jas pereiti iš naujo. Deividas tvirtina, jog tai – interaktyvus procesas ir kuo kokybiškiau jį atliksime, tuo labiau tikėtina išspręsti susidariusią problemą sėkmingiau. Dizaineriško mąstymo rezultatai gali nustebinti jus pačius. Juk Air BnB, Uber, Skype ar lietuviškas Vinted mums pasiūlė novatoriškų sprendimų į problemas, kurių net nežinojome turintys.

     

    Dizaineriškas mąstymas

    Dalyviai, Dizainas, Dizaino inovacija, Giedrė Rutkauskaitė, Kurk Lietuvai, mita, Paulius Žeimys, projektas

    Paulius Žeimys

    More posts by Paulius Žeimys

    Susijusios naujienos

    • Inovacijų dizainas verslui – ar žinome, ko neskatiname?

      Paulius Žeimys

      Ar lietuviai pakankamai inovatyvūs? Atsakymas priklauso nuo to, su kuo lyginsime. Esame stiprūs technologai, turime verslių idėjų, tačiau dizaino sprendimais grįstų inovacijų srityje dar tik pradedame kurti savo vardą. Dizaino ekspertai vienijasi ir siūlo agresyvesnįSkaityti plačiau

    • Investuoti į dizainą: ką tai reiškia?

      Paulius Žeimys

      Inovacijų vystymas yra daugelio pasaulio vyriausybių prioritetinė veiklos sritis. Niekas negalėtų paneigti, kad inovatyvios prekės ir paslaugos yra vienos patraukliausių rinkoje ir neša didelę naudą gamintojui, pardavėjui ir, be abejo, valstybei. Tačiau ne kiekviena elektronikosSkaityti plačiau

    • Webcrawling projekto komandos išvyka į reidą su aplinkosaugininkais

      Kurk Lietuvai

      Kurk Lietuvai programos dalyviai Benas ir Monika, vykdantys webcrawling metodo diegimą į Aplinkos apsaugos departamento (AAD) veiklą, gruodžio 5 d., Utenos ir Panevėžio apylinkėse, kartu su partneriais kuriančiais technologinį sprendimą – Oxylabs, dalyvavo reide suSkaityti plačiau

    • Programa „Kurk Lietuvai“ švenčia veiklos dešimtmetį

      Kurk Lietuvai
      2012 metais pradėta įgyvendinti programa „Kurk Lietuvai“ yra pirmoji ir kol kas vienintelė, skirta kūrybingiems ir veržliems profesionalams ir profesionalėms, norintiems prisidėti prie modernios ateities kūrimo ir pritaikyti užsienyje įgytas žinias efektyvinant Lietuvos viešąjį sektorių.Skaityti plačiau

    • Kurk Lietuvai 2021-2022 m. baigiamieji rezultatai

      Kurk Lietuvai
      2021 – 2022 metų karta jau baigė savo darbus ir rugsėjo 6d. pristatė savo projektų rezultatus. Renginio įrašą rasite žemiau bei mūsų paskyroje „Facebook“, taip pat kviečiame susipažinti su mūsų projektų ir jų rezultatų santraukąSkaityti plačiau

    Kita naujienaAnkstesnė naujiena

    ›  Apie mus

    ›  DUK

    ›  Galerija

    ›  Privatumo politika

    Kontaktai:


    Monika Merkytė 

    Programos „Kurk Lietuvai“ vadovė 

    El. paštas: monika.merkyte@investlithuania.com

    Tel.: +370 699 69425


    Ieva Jurkonienė 

    Programos „Kurk Lietuvai“ koordinatorė 

    El. paštas: ieva.jurkoniene@investlithuania.com

    Tel.: +370 601 05141


    Adresas:
     Upės g. 23 - 1,
    III aukštas, LT-08128 Vilnius

    Kurk Lietuvai

    Programos organizatoriai

    Investuok_lietuvoje_white
    ukio_ministerija_white
    Kuriame_Lietuvos_ateitį_white
    Visos teisės saugomos 2019 Kurk LT    SOME.LT    Prisijungimas nariams
    • Pagrindinis
    • Apie mus
    • Projektai
    • Dalyviai
    • Naujienos
    • Atranka
    • Kalba: LT
      • LT LT
      • EN EN
    Kurk Lt