Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Užsienio kalbos – kelias į Lietuvos konkurencingumo didinimą

2021 m. kovo 8 d. - 2021 m. rugsėjo 3 d.

Problema

Globaliame ir greitai besivystančiame pasaulyje vis daugiau dėmesio skiriama kalbų mokymuisi – kalbinės įvairovės svarba laikoma vienu pagrindinių Europos Sąjungos principų švietimo srityje ir yra įtraukta į pagrindinį Europos Sąjungos dokumentą –Europos Sąjungos sutartį. Europos taryba dar 2002 metais iškėlė tikslą, kad kiekvienas Europos Sąjungos pilietis, išsaugodamas savo gimtąją kalbą, kaip savo kultūros paveldo ženklą, turėtų išmokti ir vartoti dar bent dvi užsienio kalbas. Užsienio kalbos pasirinkimą turėtų lemti šalies ar regiono kultūrinis pranašumas arba socialinio ir ekonominio judumo poreikiai.

Statistikos departamento duomenimis, 2016 m. Lietuvoje net 96% gyventojų mokėjo vieną ar daugiau užsienio kalbų, tačiau dominuojančiomis kalbomis išlieka rusų (86%) ir anglų (45%), kai tuo tarpu žmonių, mokančių vokiečių ir prancūzų kalbas, per dešimtmetį sumažėjo beveik perpus. Kitų rinkai reikalingų kalbų, tokių kaip švedų, norvegų ar danų, Lietuvoje vis dar mokomasi vangiai.

Lietuvoje, pagal Eurydice (2017) duomenis, pirmosios užsienio kalbos mokymasis prasideda pradinėse klasėse (8-9 metų), o antrosios kalbos pradedama mokytis 11 arba 12 metų. Nors kalbų pradedama mokytis ankstyvesniame amžiuje nei daugelyje kitų Europos šalių ir iki 10 klasės mokiniai mokosi antrąją užsienio kalbą privalomai, visgi pastebima tendencija, jog atsiradus galimybei atsisakyti antrosios užsienio kalbos, beveik pusė mokinių nebetęsia antrosios užsienio kalbos mokymosi (2019).

Lietuvos universitetuose antros užsienio kalbos mokymasis taip pat vyksta gana vangiai – „Investuok Lietuvoje“ 2019 metais atliktas tyrimas teigia, jog studentai yra labiau linkę rinktis su pasirinkta specialybe susijusius modulius arba tęsti mokytis tą kalbą, kurią mokykloje mokėsi kaip pirmąją užsienio kalbą, t.y. dažniausiai anglų.

Rinkos poreikius atitinkančių užsienio kalbų mokymosi skatinimas – galimybė Lietuvai atliepti besikeičiančius rinkos poreikius ir gerinti šalies investicinę aplinką bei konkurencingumą. Vienas iš būdų pasiekti geresnį specialistų, kalbančių daugiau nei viena užsienio kalba, paklausos ir pasiūlos suderinamumą – skatinti kalbos įgūdžių lavinimą mokymosi visą gyvenimą kontekste, apimant ne tik mokyklas ir universitetus, bet ir išsilavinimą įgijusius asmenis.

Tikslas

Sukurtas paklausos identifikavimo mechanizmas, siekiant skatinti įrodymais grįstos užsienio kalbų politikos formavimą bei naujų priemonių diegimą mokymosi visą gyvenimą kontekste.

Projekto eiga

2021/03/29

Atlikta Lietuvos ir Europos Sąjungos kalbų politikos apžvalga

2021/04/13

Įvykdytas interviu ciklas su Lietuvos universitetais ir kolegijomis

2021/05/31

Įvykdytos konsultacijos su suinteresuotomis šalimis privačiame ir viešajame sektoriuje

2021/07/09

Atliktas pilotinis tyrimas, skirtas identifikuoti užsienio kalbų poreikį svarbiausiuose Lietuvos ekonomikos plėtrai sektoriuose

2021/08/23

Parengtos Lietuvos užsienio kalbų politikos ir strategijos formavimo gairės

2021/08/30

Parengta tyrimo ataskaita

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

2020/21
Gabija Kajėnaitė
Gabija Kajėnaitė
2020/21
Guostė Suchadolskienė
Guostė Suchadolskienė

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – optimizuoti paramos mokymuisi priemonių sistemą taip, kad ji būtų: (1) tikslingiau orientuota į bedarbių integraciją darbo rinkoje; (2) prieinama didesnei daliai bedarbių.

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė