Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Studijų ir profesinio mokymo programų peržiūra pagal užsienio investuotojų poreikius

2015 m. lapkričio 16 d. - 2016 m. gegužės 20 d.

Problema

Užsienio kapitalo įmonės – vienos geidžiamiausių darbdavių, kurios, plėsdamos savo veiklą Lietuvoje, ieško vis daugiau kvalifikuotų specialistų. Tačiau aukštųjų ir profesinių mokyklų paruoštų specialistų išsilavinimo kokybė dažnai neatitinka užsienio investuotojų lūkesčių. VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atliktos apklausos duomenimis, užsienio investuotojų netenkina absolventų išsilavinimo kokybė, o jų perkvalifikavimo išlaidos trukdo verslo plėtrai ir naujų darbo vietų Lietuvoje sukūrimui.

Lietuvai siekiant išlikti konkurencingai, ugdomos specialistų kompetencijos turi būti aktualios dabartinėje ir ateities darbo rinkoje. Užsienio investuotojai – įmonės, kuriančios aukštą pridėtinę vertę – gali padėti Lietuvai siekti pažangaus ekonomikos augimo. Todėl siūlome tobulinti studijų ir mokymo programų turinį, atsižvelgiant į investuotojų rekomendacijas. Nors pavienių ir sėkmingų bendradarbiavimo pavyzdžių tarp mokslo ir verslo galima rasti, tačiau nėra nuolatinio mechanizmo, skatinančio užsienio investuotojus įsitraukti į studijų programų turinio gerinimą. Užtikrinus tęstinį užsienio investuotojų įsitraukimą į studijų ir mokymo programų gerinimą, aukštosios ir profesinės mokyklos galės greičiau prisitaikyti prie besikeičiančių darbo rinkos poreikių bei efektyviau ruošti paklausius specialistus.

Tikslas

Mūsų projekto tikslas – pritaikius gerąsias užsienio praktikas, sukurti studijų programų peržiūros priemonę, kuri leis užsienio investuotojams tiesiogiai teikti rekomendacijas aukštosioms ir profesinėms mokykloms dėl studijų programų turinio. Taip siekiama užtikrinti nuolatinį aukštojo ir profesinio mokymo kokybės gerinimą ir darbo rinkoje paklausių specialistų ruošimą. Po šio 6 mėnesių projekto įgyvendinimo studijų ir mokymo programų peržiūros bus tęsiamos. Patobulintų programų sėkmė motyvuos mokyklas ir užsienio investuotojus toliau bendradarbiauti peržiūrint vis daugiau studijų programų.

Projekto eiga

2016/01/15

Esamos situacijos Lietuvoje ir gerosios užsienio praktikos analizė

2016/02/01

Pagal atliktą analizę parengta studijų programų peržiūros priemonė

2016/04/22

Peržiūrėtos 5 studijų programos

2016/05/20

Paruošta projekto ataskaita

Projekto failai

Rezultatas

Konsultuojantis su švietimo ekspertais, perimant ankstesnių „Kurk Lietuvai“ dalyvių bei užsienio šalių gerąsias patirtis, sukurtas naujas bendradarbiavimo modelis. Jis sudaro sąlygas užsienio investuotojams perduoti savo lūkesčius švietimo įstaigai per tarpininką – VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Darbdaviai susipažįsta su aktualia studijų ar profesinio rengimo programa ir pateikia rekomendacijas, kaip programą patobulinti, kad jos absolventai įgytų rinkoje paklausiausias kompetencijas. Modelis išbandytas peržiūrint 5 investuotojams aktualiausias studijų programas: KTU Ekonomika, ŠU Mechanikos inžinerija, VGTU Inžinerinė informatika, VGTU Mechanikos inžinerija, VU Informacinės technologijos. Programos atrinktos apklausus virš 20 užsienio kapitalo įmonių Lietuvoje, kurios įvardijo aktualiausias programas jų verslui. 17 dalyvavusių darbdavių pateikė 43 rekomendacijas, kaip užtikrinti, kad peržiūrėtų studijų programų absolventai išsiugdytų būtent tas kompetencijas, kurių labiausiai reikia darbo rinkoje. Universitetuose pokyčiai jau įgyvendinami, o 2017-2020 m. rinką papildys 730 labiau kvalifikuotų absolventų.

Užtikrinant projekto tęstinumą, svarbu, kad būtų įgyvendinti numatyti komunikacijos veiksmai: patobulintų programų viešinimas ir informacijos talpinimas projekto partnerio „Investors‘ Forum“ tinklalapyje. Siekiant, kad kuo daugiau studijų ar profesinio rengimo programų atitiktų darbdavių poreikius, siūloma tęsti programų peržiūras pagal sukurtą modelį, kurio naudojimo instrukcijos perduodamos VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Be to, identifikavus Lietuvoje vykdomų bendradarbiavimo procesų trūkumus ir atrinkus gerąsias užsienio šalių praktikas, pateiktos rekomendacijos Lietuvos švietimo sistemos institucijoms, kaip spręsti šias problemas.

Dalyviai

Panašūs projektai

2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Žaliųjų įgūdžių stiprinimas ir vystymas Lietuvoje atliepiant žaliosios ekonomikos poreikius

LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Projekto tikslas – parengti rekomendacijas, kaip skatinti žaliųjų įgūdžių ugdymą atliepiant žaliosios ekonomikos poreikius
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

NATO sąjungininkų karių Lietuvoje gerovės indekso sukūrimas

LR krašto apsaugos ministerija

Projekto tikslas – sukurti Lietuvoje dislokuotų sąjungininkų karių gerovės indeksą kaip įrankį, padėsiantį įvertinti ir karinius (tarnybinius), ir civilinius sąjungininkų karių Lietuvoje poreikius.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Bendradarbiavimo tarp kultūros ir kūrybinių industrijų bei kitų sektorių didinimas skatinant socialinių inovacijų kūrimąsi

LR kultūros ministerija

Projekto tikslas – skatinti socialinių inovacijų kūrimąsi remiantis bendradarbiavimu tarp KKI ir kitų sektorių.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Žiediškumo link: pastato (ar jo elementų) pakartotinio naudojimo skatinimas reguliacinėmis priemonėmis

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – diegti žiedinės ekonomikos praktikas Lietuvos statybos sektoriuje parengiant rekomendacijas, kaip skatinti pakartotinio pastatų (ar jų elementų) naudojimą Lietuvoje. 
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Tarptautinių partnerysčių vystymas įgyvendinant darnaus vystymosi veiklas

LR užsienio reikalų ministerija

Šio projekto tikslas – vystyti tarptautines ir nacionalines partnerystes siekiant skatinti Lietuvos siūlomų tvarių sprendimų taikymą vystomojo bendradarbiavimo srityje. Šiam tikslui planuojama pasitelkti Lietuvos žaliųjų sprendimų katalogą.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Mažėjančios darbo jėgos kompensavimas naujosiomis technologijomis

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – pasiūlyti galimus sprendimus, kaip kompensuoti mažėjančią darbo jėgą naujosiomis technologijomis.