Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Studijų ir profesinio mokymo programų peržiūra pagal užsienio investuotojų poreikius

2015 m. lapkričio 16 d. - 2016 m. gegužės 20 d.

Problema

Užsienio kapitalo įmonės – vienos geidžiamiausių darbdavių, kurios, plėsdamos savo veiklą Lietuvoje, ieško vis daugiau kvalifikuotų specialistų. Tačiau aukštųjų ir profesinių mokyklų paruoštų specialistų išsilavinimo kokybė dažnai neatitinka užsienio investuotojų lūkesčių. VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atliktos apklausos duomenimis, užsienio investuotojų netenkina absolventų išsilavinimo kokybė, o jų perkvalifikavimo išlaidos trukdo verslo plėtrai ir naujų darbo vietų Lietuvoje sukūrimui.

Lietuvai siekiant išlikti konkurencingai, ugdomos specialistų kompetencijos turi būti aktualios dabartinėje ir ateities darbo rinkoje. Užsienio investuotojai – įmonės, kuriančios aukštą pridėtinę vertę – gali padėti Lietuvai siekti pažangaus ekonomikos augimo. Todėl siūlome tobulinti studijų ir mokymo programų turinį, atsižvelgiant į investuotojų rekomendacijas. Nors pavienių ir sėkmingų bendradarbiavimo pavyzdžių tarp mokslo ir verslo galima rasti, tačiau nėra nuolatinio mechanizmo, skatinančio užsienio investuotojus įsitraukti į studijų programų turinio gerinimą. Užtikrinus tęstinį užsienio investuotojų įsitraukimą į studijų ir mokymo programų gerinimą, aukštosios ir profesinės mokyklos galės greičiau prisitaikyti prie besikeičiančių darbo rinkos poreikių bei efektyviau ruošti paklausius specialistus.

Tikslas

Mūsų projekto tikslas – pritaikius gerąsias užsienio praktikas, sukurti studijų programų peržiūros priemonę, kuri leis užsienio investuotojams tiesiogiai teikti rekomendacijas aukštosioms ir profesinėms mokykloms dėl studijų programų turinio. Taip siekiama užtikrinti nuolatinį aukštojo ir profesinio mokymo kokybės gerinimą ir darbo rinkoje paklausių specialistų ruošimą. Po šio 6 mėnesių projekto įgyvendinimo studijų ir mokymo programų peržiūros bus tęsiamos. Patobulintų programų sėkmė motyvuos mokyklas ir užsienio investuotojus toliau bendradarbiauti peržiūrint vis daugiau studijų programų.

Projekto eiga

2016/01/15

Esamos situacijos Lietuvoje ir gerosios užsienio praktikos analizė

2016/02/01

Pagal atliktą analizę parengta studijų programų peržiūros priemonė

2016/04/22

Peržiūrėtos 5 studijų programos

2016/05/20

Paruošta projekto ataskaita

Projekto failai

Rezultatas

Konsultuojantis su švietimo ekspertais, perimant ankstesnių „Kurk Lietuvai“ dalyvių bei užsienio šalių gerąsias patirtis, sukurtas naujas bendradarbiavimo modelis. Jis sudaro sąlygas užsienio investuotojams perduoti savo lūkesčius švietimo įstaigai per tarpininką – VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Darbdaviai susipažįsta su aktualia studijų ar profesinio rengimo programa ir pateikia rekomendacijas, kaip programą patobulinti, kad jos absolventai įgytų rinkoje paklausiausias kompetencijas. Modelis išbandytas peržiūrint 5 investuotojams aktualiausias studijų programas: KTU Ekonomika, ŠU Mechanikos inžinerija, VGTU Inžinerinė informatika, VGTU Mechanikos inžinerija, VU Informacinės technologijos. Programos atrinktos apklausus virš 20 užsienio kapitalo įmonių Lietuvoje, kurios įvardijo aktualiausias programas jų verslui. 17 dalyvavusių darbdavių pateikė 43 rekomendacijas, kaip užtikrinti, kad peržiūrėtų studijų programų absolventai išsiugdytų būtent tas kompetencijas, kurių labiausiai reikia darbo rinkoje. Universitetuose pokyčiai jau įgyvendinami, o 2017-2020 m. rinką papildys 730 labiau kvalifikuotų absolventų.

Užtikrinant projekto tęstinumą, svarbu, kad būtų įgyvendinti numatyti komunikacijos veiksmai: patobulintų programų viešinimas ir informacijos talpinimas projekto partnerio „Investors‘ Forum“ tinklalapyje. Siekiant, kad kuo daugiau studijų ar profesinio rengimo programų atitiktų darbdavių poreikius, siūloma tęsti programų peržiūras pagal sukurtą modelį, kurio naudojimo instrukcijos perduodamos VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Be to, identifikavus Lietuvoje vykdomų bendradarbiavimo procesų trūkumus ir atrinkus gerąsias užsienio šalių praktikas, pateiktos rekomendacijos Lietuvos švietimo sistemos institucijoms, kaip spręsti šias problemas.

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos energetikos sektoriaus atsparumo stiprinimas efektyviai naudojant NATO, ES ir Baltijos jūros regiono instrumentus

LR užsienio reikalų ministerija

Projekto tikslas – parengti strategines rekomendacijas, skirtas Lietuvos energetikos sektoriui paremti, optimizuojant ES, NATO ir regioninių instrumentų panaudojimą.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

ŽIEDIŠKUMO LINK: gairių žiedinės statybos valdymo ir vystymo modeliui kūrimas

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – parengti gaires žiedinės statybos valdymo ir vystymo modelio kūrimui. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.