Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisŠvietimo ir mokslo ministerija
STEM ugdymo stiprinimas Lietuvos mokyklose
Problema
STEM (science, technology, engineering, maths) specialistų trūkumas šiuo metu yra opi problema visoje Europoje. Lietuvoje tikslieji, gamtos ir technologijų mokslai taip pat nepritraukia pakankamo skaičiaus žmonių: net 46.4% Lietuvos studentų universitetuose renkasi socialinių mokslų specialybes, o profesinėse mokyklose pirmauja paslaugų asmenims studijos. Daugiausia jaunų bedarbių yra būtent iš socialinių mokslų srities, kai tuo tarpu darbdaviai gamybos ar aukštųjų technologijų srityse vargiai randa reikiamos kvalifikacijos darbuotojų.
STEM dalykų skatinimo problema prasideda jau mokykloje: Lietuvos moksleivių STEM pasiekimai (PISA, TIMSS testai) gerokai prastesni nei pasaulio valstybių vidurkis, o STEM mokslai šalies moksleivių vertinami kaip sunkūs, sausi ir neįdomūs. Viena iš priežasčių yra labai teoretinis tiksliųjų ir gamtos dalykų mokymas, trūksta praktiškumo bei supratimo, kaip tikslieji dalykai gali būti pritaikomi kasdieniniame gyvenime.
Analizuosime gerąją užsienio praktiką sprendžiant šią problemą ir pritaikysime ją Lietuvai, kurioje jau dabar vykdoma ne viena naudinga iniciatyva, tik dažniausiai ne nacionaliniu mąstu. Mūsų užduotis yra pasiūlyti geriausią modelį, kuris skatintų susidomėjimą STEM dalykais Lietuvos mokyklose, ugdytų kritinį mąstymą, praktinį suvokimą apie STEM dalykų taikymą praktikoje, didintų stojančiųjų į STEM specialybes skaičių ir taip užpildytų STEM specialistų trūkumą Lietuvos ir visos Europos darbo rinkoje.