Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Skaitmeninio švietimo gairės mokykloms

2022 m. rugsėjo 7 d. - 2023 m. kovo 3 d.

Problema

Skaitmeninių technologijų naudojimui tapus neatsiejama daugelio kasdienio gyvenimo dalimi, pasaulyje vyksta skaitmeninė transformacija. Kertinis Europos Sąjungos skaitmeninės strategijos tikslas yra užtikrinti, jog ši transformacija būtų naudinga visiems, o Europa būtų prisitaikiusi prie skaitmeninio amžiaus.

Skaitmeninė transformacija neaplenkia ir švietimo sektoriaus. Skaitmenizavimas švietimo sektoriuje reiškia informacinių komunikacinių technologijų (IKT) pedagoginį panaudojimą ir integraciją į mokymo(si) procesą, su tikslu gerinti ir plėsti švietimą ir mokymą bei suteikti moksleiviams reikalingas skaitmenines kompetencijas.

Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose pastaraisiais metais pastebimas intensyvesnis IKT integravimas į mokymo(si) ir vertinimo procesus. Mokyklose keturis kartus išaugo planšetinių kompiuterių skaičius, beveik padvigubėjo stacionarių kompiuterių skaičius, visos mokyklos turi prieigą prie interneto ryšio, investuojama į skaitmenines mokymo(si) priemones, mokytojai dažniau naudoja IKT klasėje ir pasiruošimui pamokoms. Švietimo skaitmenizavimu šalyje rūpinasi ir 2022 m. įkurtas Edukacinių technologijų (EdTech) centras.

Nepaisant šio progreso, pastebimi žymūs skirtumai tarp mokyklų skaitmeninės parengties keturiose srityse:

Mokytojų skaitmeninės kompetencijos: mokyklų, kuriose beveik visi mokytojai būtų pasiruošę naudoti technologijas mokymui yra tik 29,1 %, daugumoje mokyklų pasiruošę yra 60-80 % mokytojų.
Infrastruktūra: šalies mastu vienu kompiuteriu mokyklose dalijasi 3,8 mokiniai, bet pastebimi žymūs skirtumai tarp savivaldybių ir tarp skirtingų mokyklų tose pačiose savivaldybėse. Skiriasi ir tai, kokią įrangą mokyklos įsigyja, kaip kompiuterizuoja mokinių darbo vietas, kiek ir kokios kitos įrangos turi. Mokyklos skirtingai žiūri į įrangos naudojimą (tik 49,4 % turi susitarimus dėl technologijų naudojimo) ir priežiūrą (tik 30 % vykdo prevencines ir diagnostines procedūras įrangai prižiūrėti).
Skaitmeninės mokymo(si) priemonės (SMP): mokytojai ir mokyklų vadovai skirtingai supranta, kas gali būti laikoma SMP, ir ne visi žino, kur šiuo metu prieinamos SMP yra talpinamos.
Įsivertinimas ir planavimas: 40,3 % mokyklų į įrangos įsigijimą žiūri tik iš dalies sistemiškai (nebūtinai planuoja ilguoju laikotarpiu, neturi sistemos ar taisyklių, pagal kurias įsivertintų, kiek ir kokios įrangos reikia).

Tikslas

Padėti Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloms prisitaikyti prie mokymo(si) skaitmeniniame amžiuje, parengiant skaitmeninio švietimo gaires – įrankį, kuris apibrėžia kas yra prie skaitmeninio amžiaus prisitaikiusi mokykla bei pateikia rekomendacijas mokyklų vadovams kaip tokią mokyklą kurti.

Projekto eiga

2022/11/30

Atlikta skaitmeninio švietimo Lietuvoje esamos situacijos analizė

2022/12/23

Atlikta gerųjų užsienio praktikų apžvalga

2022/12/31

Įvykdyta viešoji konsultacija – mokyklų vadovų apklausa

2023/02/28

Įvykdyta viešoji konsultacija – dirbtuvės su mokyklų atstovais keturiose savivaldybėse

2023/02/28

Pirminė gairių versija pristatyta ŠMSM, NŠA, savivaldybių švietimo skyrių atstovams

2023/03/03

Parengtos skaitmeninio švietimo gairės

Projekto failai

Rezultatas

Parengtas dokumentas – skaitmeninio švietimo gairės, skirtos Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų vadovams. Gairėse aprašoma kaip atrodo mokymui skaitmeniniame amžiuje pasiruošusi mokykla ir kaip mokyklų vadovai gali tokią mokyklą kurti.

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelio kūrimas

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – kartu su Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės komanda parengti vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelį numatant reikiamus teisėkūros, organizacinės ir koordinacinės atsakomybės, kompetencijų vystymo, technologinius bei reikiamo biudžeto aspektus.