Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Sveikatos apsaugos ministerija

Ankstyvųjų psichikos sveikatos sunkumų atpažinimo ir nukreipimo pagalbai įrankio mokyklose sukūrimas ir išbandymas

2020 m. kovo 9 d. - 2020 m. rugsėjo 4 d.

Problema

Pasak Pasaulio sveikatos organizacijos, vaikystė ir paauglystė yra itin svarbūs gyvenimo laikotarpiai, kurių metu jauni žmonės ugdosi savarankiškumą, savikontrolę, socialinius įgūdžius, kurie tiesiogiai turi įtakos jų psichikos sveikatai tolimesniame gyvenime. Negatyvios patirtys – kaip konfliktai ar smurtas namuose, patyčios mokykloje, gali turėti žalingą poveikį pagrindinių pažinimo ir emocinių įgūdžių vystymuisi. Ribotos socioekonominės gyvenimo sąlygos, gali sumažinti jaunimo galimybes produktyviai mokytis ir socializuotis, arba padidinti rizikos faktorius psichoaktyvių medžiagų vartojimui, ligoms ar sužalojimams. Vaikams ir paaugliams reikalingi saugūs namai, mokyklos ir socialinė aplinka, kurioje jie galėtų vystytis ir klestėti. Tai galima skatinti gyvenant palaikančiose šeimose, turint draugų tinklą, įsitraukiant į socialinę veiklą ir dalyvaujant pozityvioje mokyklos aplinkoje, tačiau šie pagrindiniai saugios aplinkos elementai nėra pasiekiami dideliam procentui vaikų – remiantis naujausiu mokyklinio amžiaus vaikų elgesio tyrimu Europos šalyse:

29 proc. 15 metų mergaičių ir 13 proc. 15 metų berniukų daugiau nei kartą per savaitę jaučia slogią nuotaiką;
Daugiau nei vienas iš dešimties 15 metų paauglių reguliariai kas savaitę vartojo alkoholinius gėrimus (9 % mergaičių ir 16 % berniukų);
Savižudybė yra pagrindinė paauglių (10–19 metų) mirties priežastis mažas ir vidutines pajamas gaunančiose šalyse.
2010 m. atlikto tyrimo duomenimis penkiose iš šešių Europos sąjungos (ES) šalių, dalyvavusių tyrime, įskaitant ir Lietuvą, 10-15 proc. 6-11 metų amžiaus vaikų turėjo bent vieną psichikos sveikatos ar elgesio sutrikimą.

Pusė visų psichikos sveikatos sutrikimų suaugus prasideda nuo 14 metų amžiaus, tačiau daugeliu atvejų yra nepastebėti ir nesulaukia pagalbos. Labai svarbu iš anksto nustatyti jaunuolių patiriamus sunkumus ir, jei reikia, suteikti pagalbą, paramą, ar ankstyvą intervenciją. Nesant tinkamai paramos ir intervencijų sistemai, tokios problemos gali tęstis, blogėti ir laikui bėgant, sukelti psichikos sutrikimus.

Ankstyvas psichikos sveikatos ar elgesio problemų nustatymas yra labai svarbus, nes prieiga prie tinkamos, įrodymais pagrįstos psichosocialinės pagalbos ir paramos yra pagrindiniai žingsniai, leidžiantys užkirsti kelią tolesniems psichikos sveikatos sunkumams.

Tikslas

Paruoštas psichikos sunkumų atpažinimo, tinkamo sureagavimo ir nukreipimo pagalbai įrankis, skirtas mokyklos bendruomenei.

Projekto eiga

2020/04/10

Atlika vaikų ir paauglių psichikos sunkumų bei pagalbos galimybių mokyklose esamos situacijos analizė

2020/04/17

Atlikta moksleivių psichikos sveikatos stiprinimo gerųjų užsienio praktikų analizė

2020/05/15

Atliktas interviu ciklas ir fokus grupės su psichikos sveikatos ir švietimo ekspertais

2020/05/22

Pristatytas pirminis ankstyvųjų psichikos sveikatos sunkumų atpažinimo modelis ekspertams

2020/07/17

Sukurtas nuotolinių psichikos sveikatos raštingumo mokymų pedagogams konceptas, turinys, paruošta techninė specifikacija

2020/08/28

Atlikti parengiamieji darbai mokymų organizavimui: platformos, turinio ir dizaino paruošimas

2020/09/04

Pristatyti rezultatai ir užtikrintas projekto tęstinumas

Projekto failai

Dalyviai

2019/20
Deimantė Kavaliauskaitė
Deimantė Kavaliauskaitė
2019/20
Elena Gaudiešiūtė
Elena Gaudiešiūtė

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – optimizuoti paramos mokymuisi priemonių sistemą taip, kad ji būtų: (1) tikslingiau orientuota į bedarbių integraciją darbo rinkoje; (2) prieinama didesnei daliai bedarbių.

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė