Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras

Profesinio mokymo pameistrystės forma skatinimas: verslo ir profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimo poreikių analizė

2020 m. kovo 9 d. - 2020 m. rugsėjo 4 d.

Problema

Užimtumo tarnybos duomenimis Lietuvoje sparčiai auga kvalifikuotos darbo jėgos trūkumas. Tarptautinio valiutos fondo, Europos investicinio banko ir kitų pasaulinių organizacijų duomenimis, Lietuva taip pat pirmauja Europoje pagal darbuotojų kvalifikacijų ir kompetencijų neatitikimą darbo rinkai (IMF, 2019; EIB, 2011; Užimtumo tarnyba, 2019). Net 40 % šalies įmonių, ir net 62 % užsienio kapitalo įmonių Lietuvoje teigia, jog darbuotojų išsilavinimas neatitinka jų lūkesčių ir poreikių (Investors’ Forum, 2019; EIB, 2011). Tai turi neigiamos įtakos net tik kiekvienam iš darbuotojų ar darbdavių, bet ir visai šalies ekonomikai. Pasaulyje jau yra pripažinta, jog pameistrystė yra viena iš tikslingiausių pradžioje išvardintų problemų sprendimo būdų.

Pameistrystė – profesinio mokymo organizavimo forma, kai mokinys visus arba didžiąją mokymų dalį praleidžia darbo vietoje. Iki 2020 metų Lietuva siekia, jog pameistrystės būdu besimokančių mokinių skaičius pasiektų 20 %. Vis dėlto, kol kas šalyje šis rodiklis tesiekia 3,1 %, nors pasirinkusiųjų mokytis pameistrystės forma įsidarbinimo rodikliai — geriausi (STRATA, 2020). Šios paradoksiškos situacijos priežastys yra kompleksinės, tačiau remiantis „Visionary Analytics“ tyrimu, viena pagrindinių – mažas darbdavių įsitraukimas.

EBPO, CEDEFOP ir kitos organizacijos pabrėžia, jog efektyviai pameistrystė funkcionuoja kai vyksta tvarus bendradarbiavimas tarp visų partnerių, ypač tarp darbdavių ir profesinio mokymo teikėjų. Lietuvoje nėra istorinių pameistrystės tradicijų, informacija apie pameistrystę vis dar yra fragmentuota, nėra aiškiai apibrėžtos komunikacijos strategijos. 2019 m. pabaigoje Vyriausybė patvirtino profesinio organizavimo pameistrystės forma modelį, tačiau darbdavių įsitraukimas išlieka mažas dėl neaiškių verslo ir profesinio mokyklų bendradarbiavimo principų ir poreikių.

Tikslas

Projekto tikslas — atlikti verslo ir profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimo poreikio analizę, bei konsultuojantis su suinteresuotomis šalimis identifikuoti pameistrystės vystymo galimybes Lietuvoje. Surinkta informacija bus panaudota ruošiant darbdavių ir profesinio ugdymo teikėjų konsultavimo modelį pameistrystės klausimais, kuris leis didinti verslo įsitraukimą į profesinį mokymą pameistrystės forma.

Projekto eiga

2020/05/18

Atlikta esamų bendradarbiavimo praktikų analizė Lietuvoje: identifikuotos gerosios pameistrystės organizavimo Lietuvos praktikos ir bendradarbiavimo netolygumų priežastys

2020/06/22

Atlikta kiekybinė gamybos įmonių apklausa ir nustatytas darbdavių suinteresuotumas vykdyti pameistrystę

2020/07/13

Atlikta gerųjų užsienio praktikų analizė identifikuotiems iššūkiams organizuojant pameistrystę spręsti

2020/07/13

Apskritojo stalo diskusijos metu suformuluotos informacijos sklaidos ir konsultavimo gairės

2020/09/04

Suformuluotos rekomendacijos KPMPC dėl bendradarbiavimo tarp socialinių partnerių stiprinimo organizuojant ir vykdant pameistrystę

Projekto failai

Dalyviai

2019/20
Žygimantas Kapočius
Žygimantas Kapočius
2019/20
Miglė Orlauskė
Miglė Orlauskė

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – skatinti aktyvesnį darbdavių įsitraukimą į bedarbių mokymą

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė