Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu
RegistruotisŠvietimo, mokslo ir sporto ministerija
„Patyčių dėžutė“ – greito pranešimo ir reagavimo į patyčias mokykloje įrankio sukūrimas
Problema
Kodėl svarbu spręsti patyčių problemą mokyklose ir dar svarbiau užtikrinti jų registravimą?
Pasaulio Sveikatos Organizacijos (PSO) 2016 metų duomenimis patyčių paplitimas tarp vaikų ir paauglių Lietuvoje yra didžiausias, lyginant su kitomis 42 tyrime dalyvavusiomis šalimis. Net trečdalis Lietuvos moksleivių patyrė patyčias bent 2-3 kartus per du mėnesius. Šiandien tai yra viena opiausių visuomenės problemų, paliekanti nepataisomą žalą augančiam žmogui, o savižudybės dėl patyčių rodo, kad šis reiškinys yra labai paveikus.
Nors 2017 kovo 22 d. Švietimo ir mokslo ministrės įsakymas ,,Dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose” nustato, kad visi mokyklos bendruomenės nariai turėtų pranešti ir registruoti patyčių atvejus, tačiau šis procesas yra nevykdomas arba vykdomas labai fragmentiškai. Šiuo metu Lietuvoje nėra pakankamai informacijos apie užregistruotų patyčių atvejų skaičių ir yra tikimybė, kad mokiniai negauna reikalingos pagalbos dėl neefektyviai vykdomos intervencijos stebėsenos.
Mūsų visuomenė linkusi reaguoti tik tuomet, kai patyčių problema „įsibėgėja“, tampa akivaizdi, taip dažnai numodama ranka į atvejus, kuriuos laiku pastebėjus būtų galima išvengti ir kitų pasekmių.
Kyla natūralus klausimas – ką reikėtų daryti, kad mokiniai turėtų galimybę greitai, bet kur ir bet kada pranešti apie patyčias? Kaip užtikrinti, kad tėvai ir mokyklos bendruomenė galėtų įvertinti tikrąjį patyčių mastą ir aktyviai įsitrauktų į intervencijos procesus? Galiausiai, kaip mums visiems kartu skatinti kurti atviresnę, bendruomeniškesnę mokyklą ir Lietuvos visuomenę, kurioje kiekvienas jaučiasi svarbus ir išklausytas.
Tikslas
Sukurti elektroninį įrankį, leidžiantį greitai, paprastai ir saugiai pranešti apie įtariamas arba įvykusias patyčias bei kontroliuoti intervencijos proceso vykdymą. Jo pagalba patyčių pranešimas ir registravimas bus greitas ir aiškus, o intervencija vykdoma kiekvienu atveju, nepriklausomai nuo patyčių pobūdžio.
Projekto eiga
2018/10/23
Atlikta situacijos ir poreikio apžvalga
2018/11/15
Atlikta užsienio gerųjų praktikų apžvalga
2018/12/01
Įvykusi viešoji konsultacija su mokytojais dėl patyčių registravimo ir intervencijos vykdymo
2018/12/20
Elektroninė patyčių registravimo programa įdiegta ir pradėta naudoti 6 mokyklose (bei vėliau prisijungusioje Panevėžio miesto PPT)
2019/01/31
Išanalizuoti mokinių apklausos rezultatai
2019/02/15
Įvykdyta apskritojo stalo diskusija su viešojo ir nevyriausybinio sektoriaus atstovais
2019/03/08
Pristatyti projekto rezultatai ir rekomendacijos
Projekto failai
Rezultatas