Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Nacionalinės švietimo agentūros vystymosi modelio rengimas

2019 m. rugsėjo 6 d. - 2020 m. kovo 6 d.

Problema

Globalėjančio pasaulio tendencijos reikalauja nuolatinių švietimo sistemos pokyčių, o siekiant išlikti konkurencinga valstybe, ir aukštesnės švietimo kokybės. Nors atskirose Lietuvos švietimo srityse pokyčiai vyksta, tačiau nėra aiškios krypties, o egzistuojantis susipriešinimas tarp švietimo sistemos dalyvių ir atskirų institucijų, trukdo atsirasti sisteminiam požiūriui bei susitarti, kaip racionaliau ir tikslingiau resursus nukreipti į tai, ko reikia šiuolaikinei švietimo sistemai ir ko reikės ateities švietimui susiduriant su technologiniais, kultūriniais, socialiniais ir ekonominiais iššūkiais.

Nors Valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ ir Valstybinėje švietimo 2013 – 2022 metų strategijoje iškelti ambicingi strateginiai tikslai, tačiau juos įgyvendinantys pokyčiai ir pasiekti rezultatai netenkina nei pačių švietimo sistemos dalyvių, nei visos visuomenės.

Naujausiais 2019 m. rugsėjo „Vilmorus“ atlikto tyrimo duomenis, Lietuvos švietimo sistema pasitiki tik 39,2 proc. apklaustųjų. Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) vertinimu, pagal mokinių pasiekimus esame žemiau vidurkio. Pagal Lietuvos mokinių pasiekimų skirtumų savivaldybėse vertinimą, esame 55 vietoje iš 72 EBPO tyrimuose dalyvaujančių šalių.

Švietime vykdoma daugybė įvairiausių projektų. Vien tik Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžios įstaigos per 2016-2018 m. iš viso įvykdė daugiau kaip 17 tūkst. vnt. viešųjų pirkimų, kurių bendra vertė 103,5 mln. eurų. Tačiau pasigendama projektų poveikio vertinimo, t. y. kokią įtaką jie daro švietimo rezultatams. Taip pat naujausios 2017, 2018 ir 2019 m. Valstybės audito ataskaitos skelbia, kad reikia imtis esminių pokyčių švietimo srityje.

Siekiant racionaliau naudoti turimus materialinius ir finansinius išteklius, Lietuvoje 2019 m. rugsėjo 1 d. veiklą pradėjo Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA), kuri buvo įsteigta reorganizavimo būdu apjungus šešias Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžiai įstaigas. Šiuo metu Agentūra yra atsakinga už švietimo politikos įgyvendinimą ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo švietimo įstaigose ir švietimo pagalbos teikimą. Būtent šiuose mokymosi etapuose susiduriama su švietimo kokybės užtikrinimo iššūkiais, kurie turi įtakos vėlesniuose mokymosi etapuose ir mokinio pasiekimuose.

Taigi NŠA gali tapti moderniu kompetencijų centru, galinčiu įgyvendinti švietimo strateginius pokyčius ir reformuoti visą bendrojo lavinimo sistemą. Tokių kompetencijų centrų veikla pasiteisina Skandinavijos šalyse ir kitose Europos valstybėse.

Tikslas

Sukurti Nacionalinės švietimo agentūros vystymo modelį, siekiant kryptingai įgyvendinti strateginius pokyčius švietimo srityje, racionaliai naudojant turimus išteklius ir atsižvelgiant į ateities švietimo poreikius.

Projekto eiga

2019/11/17

Atlikta esamos situacijos apžvalga

2019/12/20

Atlikta užsienio šalių gerosios praktikos analizė

2020/02/07

Parengtos pirminės Nacionalinės švietimo agentūros vystymosi gairės

2020/02/13

Atlikta pirminio NŠA vystymosi modelio viešoji konsultacija su ekspertais

2020/02/28

Sukurtas galutinis NŠA vystymosi modelis

2020/03/06

Pristatytas Nacionalinės švietimo agentūros vystymosi modelis Vyriausybėje

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

2019/20
Tauras Jonaitis
Tauras Jonaitis
2019/20
Dovilė Sujetaitė
Dovilė Sujetaitė
2019/20
Orestas Strauka
Orestas Strauka

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – optimizuoti paramos mokymuisi priemonių sistemą taip, kad ji būtų: (1) tikslingiau orientuota į bedarbių integraciją darbo rinkoje; (2) prieinama didesnei daliai bedarbių.

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė