Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo ir mokslo ministerija, Investuok Lietuvoje

Nacionalinė profesinio orientavimo sistema: tarpinstitucinis paslaugų teikimo modelis ir verslo įtrauktis

2018 m. kovo 5 d. - 2018 m. rugsėjo 5 d.

Problema

Dabartiniame pasaulyje darbo rinka yra dinamiška, pasiūla joje yra priversta vytis vis dažniau stebimus technologinius šuolius. Vieno karjeros kelio bei vienintelės darbovietės pasirinkimas dažnai nėra pakankamas šiuolaikinio žmogaus gyvenimo raidoje, todėl visuomenėje tampa itin aktualus profesinio orientavimo (PO) klausimas, t.y. teikiamų ugdymo karjerai paslaugų prieinamumas bei kokybė (CEDEFOP, 2009). Tokioje kintančioje aplinkoje individams reikalingas ne tik esamų įgūdžių tobulinimas, tačiau ir gebėjimas daryti informuotus sprendimus, renkantis naujas karjeros kryptis bei ugdant naujas kompetencijas.

Nors ir susiduriama su darbo jėgos trūkumu, Lietuvoje nėra suteikiamos tinkamos ugdymo karjerai paslaugos. PO nėra pasiekiamas visoms visuomenės grupėms. Pavyzdžiui, moksleivių atveju, sukurta PO infrastruktūra apėmė ne visas mokyklas, dažnai PO nebuvo vykdomas mažesnėse mokyklose (Valstybės kontrolė, 2014), o taip pat ne mažiau kaip 30% mokinių mastu individualios PO konsultacijos suteikiamos tik 60% savivaldybių (LMNŠC, 2015-2016). Be to, Lietuvoje esamos profesinio orientavimo sistemos efektyvumo trūkumą iliustruoja įgijamų kvalifikacijų ir darbo rinkos poreikių atitikties stoka – net 53% kolegijų ir 32% universitetų absolventų dirba aukštos kvalifikacijos nereikalaujantį darbą (MOSTA, 2017), o EBPO tyrimo duomenimis Lietuvoje dažniau nei kitose EBPO šalyse darbuotojai pasižymi per aukšta kvalifikacija (angl. overqualification) nei reikalauja jų atliekamos pareigos (26,5 % ir 21,7 %). Taip pat svarbu paminėti, jog Lietuva atsilieka nuo ES ir pagal darbo rinkoje jau dalyvaujančių asmenų profesinio orientavimo rodiklius: šalyje yra žemas mokymosi visą gyvenimą veiklose aktyvumas (6%, ES vidurkis – 10,1%; Eurostat, 2017) bei mažesnė dalis įmonių sudaro sąlygas darbuotojo tobulinimuisi (41.8%, ES vidurkis – 62%; Eurfound, 2017).

Siekiant užtikrinti produktyvų Lietuvos gyventojų dalyvavimą besikeičiančioje darbo rinkoje, turi būti užtikrinamas karjeros ugdymas visą gyvenimą. Visiems visuomenės nariams visais gyvenimo tarpsniais prieinamos ugdymo karjerai paslaugos turi pasitarnauti tiek patiems paslaugos gavėjams, tiek bendrai šalies ekonomikai bei plačiajai visuomenei.

Tikslas

Šiuo projektu siekiama sukurti profesinio orientavimo sistemą, kuri apimtų visas amžiaus grupes, įtrauktų privatų sektorių ir sujungtų visas valstybėje esančias profesinio orientavimo veiklas.

Projekto eiga

2018/04/02

Identifikuotas bendras PO sistemos tikslas, nagrinėjant PO sąvoką ir jos sudedamąsias dalis

2018/05/18

Atlikta visoms amžiaus grupėms teikiamų PO paslaugų Lietuvoje analizė – paslaugų sistemos žemėlapis valstybiniame ir verslo sektoriuose

2018/06/08

Atlikta užsienio šalių gerųjų praktikų analizė: PO nacionalinė paslaugų sistema ir įmonių poreikio atliepimas joje

2018/07/02

Atliktas PO paslaugų gavėjų nuomonės ir poreikių tyrimas

2018/07/25

Suinteresuotoms šalims pristatytas pradinis nacionalinės PO sistemos paslaugų modelis, pasiūlyta PO veiklų skatinimo įmonėse priemonė/sistema ir paruošta grįžtamojo ryšio suvestinė

2018/08/13

Parengta PO veiklų skatinimo įmonėse priemonės/sistemos įgyvendinimo tvarka

2018/08/24

Suformuotas galutinis PO modelis ir pristatytas suinteresuotoms šalims. Pateiktos naujos PO sąvokos.

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

2017/18
Aurimas Gumbrys
Aurimas Gumbrys
2017/18
Diana Česonytė
Diana Česonytė
2017/18
Marija Norvaišaitė
Marija Norvaišaitė
2017/18
Paulius Simanavičius
Paulius Simanavičius

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – skatinti aktyvesnį darbdavių įsitraukimą į bedarbių mokymą

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Nevyriausybinių organizacijų finansinio tvarumo link: NVO Fondo biudžeto didinimas

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – pasiūlyti inovatyvius sprendimus, kaip padidinti NVO Fondo lėšomis finansuojamų projektų skaičių bei rasti būdų, kaip finansuoti kitas NVO Fondo veiklas ir pateikti veiksmų planą.

Dalyviai: Giedrė Pociūtė, Ieva Mikutavičiūtė