Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

Lygių galimybių vertinimas ir konsultacijos Lietuvos darbovietėms

2019 m. rugsėjo 6 d. - 2020 m. kovo 6 d.

Problema

Pagal Eurobarometro apklausas (2015) diskriminacijos lygio rodikliai Lietuvos darbo rinkoje išlieka aukšti ir viršija ES vidurkį. Pavyzdžiui, norint įsidarbinti 63 % yra patyrę diskriminaciją dėl amžiaus, 52 % negalios, 23 % dėl lyties. Didelė dalis dirbančiųjų nenorėtų dirbti kartu su romais (48 %), asmenimis su psichikos negalia (45 %), musulmonais (37 %), homoseksualiais (29 %) („Vilmorus“ 2018 m.)

Užsienio tyrimai ir praktika rodo, kad organizacijos, kurios vadovaujasi lygybės ir įvairovės principais, geriau išnaudoja verslo potencialą, kuria kokybiškesnes paslaugas, produktus. Skirtingos komandos narių patirtys ir gebėjimai padeda geriau suprasti įvairias klientų grupes, pamatyti skirtingas perspektyvas, didina darbuotojų motyvaciją ir rezultatus, pelną ir organizacijos reputaciją (McKinsey, 2015).

Instituciniu lygmeniu Lietuvoje reikšmingas postūmis įvyko 2017 m. įsigaliojus naujos redakcijos Darbo kodeksui. 26 straipsnis įpareigoja daugiau nei 50 darbuotojų turinčius, tiek viešojo tiek privataus sektoriaus darbdavius, ne tik įgyvendinti nediskriminavimo principus, bet ir priimti bei paskelbti lygių galimybių politikos ir jos vykdymo priežiūros priemones.

Vis didėjanti darbdavių dalis nori būti socialiai atsakingi ir mato tiesioginę valdomos kolektyvo įvairovės naudą savo veikloje, tačiau susiduria su žinių ir priemonių stoka, formuojant konkrečius veiksmų planus bei stebint jų atnešamą naudą.

Taigi ši pažangi Kodekso prievolė nedaro norimo poveikio, nes organizacijos dažnai arba neturi priemonių planų, arba šie būna tik fiktyvūs ar nepritaikyti poreikiams, jų tikslingumas ir efektyvumas neįvertintas.

Ekspertai pabrėžia, kad situacijos darbovietėje vertinimo diagnostika yra svarbi pirminė prielaida sukurti ir efektyviai vykdyti vidaus strategijas lygybės ir įvairovės principams atliepti. Užsienyje tam tikslui plačiausiai naudojamos darbuotojų ir darbdavių apklausos, o Lietuvoje iki šiol nėra viešai prieinamo ir šalies kontekstui pritaikyto lygių galimybių vertinimo įrankio. Šio – diagnostinio – lygmens trūksta ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos (LGKT) konsultavimo ir bendradarbiavimo su darbdaviais procesuose.

Tikslas

Sukurti efektyvų ir lengvai prieinamą vertinimo įrankį, paremtą darbuotojų ir darbdavių apklausomis – Lygių galimybių liniuotę darbovietėms.

Liniuotė padės įvertinti lygių galimybių situaciją konkrečioje darbovietėje, tiek privačiame, tiek viešajame sektoriuje. Tai bus svarbus atspirties taškas toliau kurti kokybiškas ir tikslingas lygių galimybių įgyvendinimo priemones.

Šis įrankis reikšmingai papildys esamus LGKT darboviečių konsultavimo bei Lygių galimybių priemonių kūrimo procesus ir taip paspartins jų diegimą visoje darbo rinkoje.

Projekto eiga

2019/11/15

Atlikta lygių galimybių Lietuvos darbo rinkoje analizė

2019/12/16

Užsienio patirties analizė: lygių galimybių diegimo motyvai ir diagnostikos svarba

2020/01/17

Sukurtas konsultacinis vertinimo įrankis – Lygių galimybių liniuotė

2020/02/07

Įvykdyta pilotinė įrankio studija 4 darbovietėse ir parengti individualūs vertinimai

2020/02/28

Paruošta galutinė įrankio versija ir įvykdyta jos viešinimo kampanija

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Industrinės doktorantūros koncepcijos Lietuvoje peržiūra

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – įvertinti realų Lietuvos verslo sektorių ir aukštojo mokslo institucijų poreikį industrinei doktorantūrai bei pasiūlyti galimus sprendimus bendradarbiavimo stiprinimui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos energetikos sektoriaus atsparumo stiprinimas efektyviai naudojant NATO, ES ir Baltijos jūros regiono instrumentus

LR užsienio reikalų ministerija

Projekto tikslas – parengti strategines rekomendacijas, skirtas Lietuvos energetikos sektoriui paremti, optimizuojant ES, NATO ir regioninių instrumentų panaudojimą.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

ŽIEDIŠKUMO LINK: gairių žiedinės statybos valdymo ir vystymo modeliui kūrimas

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – parengti gaires žiedinės statybos valdymo ir vystymo modelio kūrimui. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.