Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Kultūros ministerija

Kūrybiška vietokūra Lietuvoje: pritaikomumo analizė, strategija ir gidas

2016 m. rugsėjo 12 d. - 2017 m. kovo 12 d.

Problema

Kultūros pasiūla Lietuvoje nėra pritaikyta konkrečių bendruomenių poreikiams, todėl didelė dalis Lietuvos gyventojų nesidomi, nevartoja ir nedalyvauja kultūrinėje meninėje veikloje.

Pasak Lietuva 2030 pažangos strategijos, mažiau nei pusė visuomenės narių yra linkę dalyvauti vykdant kultūrinę meninę veiklą. Mažą įsitraukimą į kultūrinį gyvenimą patvirtina ir Eurobarometro apklausos (2013 m.) duomenys: du iš trijų Lietuvos gyventojų nedalyvauja kultūrinėje meninėje veikloje. Skirtingus neįsitraukimo lygius ir galimas priežastis nurodo Estep ir SIC tyrimo (2014 m.) metu sudaryti Lietuvos kultūros vartotojų ir dalyvių tipai. Pagal juos beveik ketvirtadalį žmonių sudaro nusivylę ir abejingi kultūrai, dešimtadalį – vartojantis, bet ribotai kultūroje dalyvaujantis jaunimas, o 6% – ribojami, bet besidomintys senjorai.

Nepaisant skirtingų socialinių, demografinių bei kultūrinių kontekstų, neįsitraukimo į kultūrą problemą vis dar bandoma spręsti universaliai. Kultūros pasiūlos gerinimo priemonės nėra aktualizuotos bendruomenėms pagal jų lokalius dalyvavimo kultūroje įpročius ir poreikius.

Esamos situacijos problematiką iliustruoja ir kiti faktoriai: neproporcingas nacionalinių bei tarptautinių fondų dėmesys ir finansavimas „kietosioms“ veikloms (infrastruktūrai), užmirštant „minkštąsias“ (kompetencijų lavinimas, renginiai). Kultūrinės ir kūrybinės įmonės taip pat pasižymi didele priklausomybe nuo papildomo finansavimo, nesugebant pritraukti auditorijos ir sukurti tvarų verslo modelį.

Kūrybiška vietokūra sujungia kultūrą ir bendruomenes, skatinant atsižvelgti į vietos kontekstą, konkrečius poreikius, tradicijų atgaivinimą ir bendrus interesus. Vadovavimasis šiais principais atveria kelius kūrybinėms partnerystėms, vietos verslumui, paveldo aktualizavimui ir bendruomenių įsitraukimui į vietos kultūrinį gyvenimą. Ilgalaikėje perspektyvoje kūrybiška vietokūra grįsta kultūros pasiūla įgalina tvarią vietos plėtrą ir geresnę gyvenimo kokybę.

Tikslas

Apžvelgus kūrybiškos vietokūros sampratą ir atlikus pritaikomumo Lietuvoje analizę bei atvejo studiją, sukurti kūrybiškos vietokūros strategiją politikos formuotojams ir praktinį gidą plačiajai visuomenei. Taip prisidėti didinant visuomenės dalį, kuri yra linkusi dalyvauti vykdant ir dalyvauja kultūrinėje meninėje veikloje.

Projekto eiga

2016/10/21

Kūrybiškos vietokūros sampratos apžvalga

2016/11/25

Kūrybiškos vietokūros pritaikomumo Lietuvoje analizė

2017/01/19

Atvejo analizė: Panevėžio Skaistakalnio parko atgaivinimas

2017/02/17

Kūrybiškos vietokūros strategija ir praktinis gidas

2017/03/10

Projekto rezultatų komunikacija

Projekto failai

Dalyviai

2016/17
Eugenijus Kaminskis
Eugenijus Kaminskis
2016/17
Ieva Nagytė
Ieva Nagytė

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – skatinti aktyvesnį darbdavių įsitraukimą į bedarbių mokymą

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė