Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Vidaus reikalų ministerija

Kova su prekyba žmonėmis: sistemos stiprinimas

2017 m. kovo 12 d. - 2017 m. rugsėjo 5 d.

Problema

Šiandien pasaulyje egzistuoja daugybė prekybos žmonėmis formų: seksualinis išnaudojimas, vergiškas darbas, išnaudojimas nusikaltimų vykdymui, priverstinės santuokos ir kita. Nusikaltimo formos nuolat kinta, atsiranda vis naujų būdų ir priemonių, prisidedančių prie žmonių išnaudojimo pačiais įvairiausiais tikslais. Lietuva prekybos žmonėmis srityje yra tikslo, kilmės ir tranzito šalis; tačiau, labiausiai žinoma kaip aukų kilmės šalis. Nepaisant to, vis dažniau yra pastebima, kad auga ir užsieniečių išnaudojimo Lietuvoje atvejų skaičius.

Lietuvoje vidaus reikalų ministerija (VRM) koordinuoja ir formuoja kovos su prekyba žmonėmis politiką. Tačiau, kad kova su šiuo nusikaltimu būtų efektyvi yra reikalingas tarpžinybinis bendradarbiavimas. Kovos su prekyba žmonėmis 2017-2019 metų veiksmų planas įtraukia daug skirtingų institucijų: VRM, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM), Policijos departamentas (PD) prie VRM, Generalinė prokuratūra (GP), Lietuvos darbo birža (LDB) prie SADM, Užsienio reikalų ministerija (URM), Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT), Nacionalinė teismų administracija (NTA) bei kitos institucijos. Taip pat, kaip rodo gerosios užsienio praktikos, savivaldybių vaidmuo tampa vis svarbesnis kovoje su prekyba žmonėmis, nes pastarosios gali itin efektyviai užtikrinti nuolatinį sistemos koordinavimą.

Lietuvoje pagalba aukoms yra suteikiama tokių nevyriausybinių organizacijų (NVO) kaip Lietuvos „Caritas“, Dingusių žmonių šeimų paramos centras, Vilniaus arkivyskupijos „Caritas“, Tarptautinės migracijos organizacija, Klaipėdos socialinės ir psichologinės pagalbos centras, Vyrų krizių centras. Turint omenyje, kad su prekyba žmonėmis tematika dirba net 5 NVO, yra būtina sukurti efektyvų tarpinstitucinį bendradarbiavimą siekiant užtikrinti efektyviausią ir mažiausiai kaštų naudojantį kovos su prekyba žmonėmis būdą.

Prevenciją prieš prekybą žmonėmis taip pat vykdo daug suinteresuotų šalių, tačiau nėra vieno konkretaus prevencijos modelio. Tokio modelio trūkumas sukuria prielaidas priemonių dubliavimui, sistemingo požiūrio neturėjimui, tikslingų darbų nepasiskirstymui, neefektyvaus lėšų panaudojimui – faktoriams, kurie mažina kovos su prekyba žmonėmis Lietuvoje prevencijos efektyvumą.

Kaip rodo užsienio šalių praktika, Šventos Mortos grupė yra vienas konkrečiausių ir stabiliausių mechanizmų. Šventos Mortos grupė apjungia NVO, PD ir Bažnyčią kovoje su prekyba žmonėmis tiek prevencijos srityje, tiek pagalboje aukoms. Lietuva, vis dar, neturi vieningos vizijos Šventos Mortos projekto įgyvendinimui, todėl yra būtina užtikrinti tolimesnę šio projekto plėtrą aktualizuojant prekybos žmonėmis problematiką bei apjungiant suinteresuotas šalis veikti išvien.

Šių skirtingų priemonių įgyvendinimas prisidėtų prie saugios valstybės kūrimo bei viešojo saugumo stiprinimo.

Tikslas

Prisidėti prie saugios valstybės kūrimo bei viešojo saugumo stiprinimo per prekybos žmonėmis sistemos stiprinimą, ypatingai atkreipiant dėmesį į prevencijos modelio sukūrimą, bendradarbiavimo vystymą ir problemos aktualizavimą.

Projekto eiga

2017/04/26

Esamos situacijos analizė

2017/07/01

Prevencijos efektyvumo skatinimas aktualizuojant problemą

2017/08/25

Kovos su prekyba žmonėmis metodinės medžiagos parengimas

2017/09/01

Baigiamasis renginys

Projekto failai

Dalyviai

2016/17
Julius Mitė
Julius Mitė
2016/17
Sandra Galdikaitė
Sandra Galdikaitė

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žaliųjų inovacijų plėtra į užsienį pasitelkiant vystomojo bendradarbiavimo instrumentus

LR Užsienio reikalų ministerija

Projekto tikslas – suformuoti žaliųjų inovacijų plėtros į šalių partnerių rinkas per vystomojo bendradarbiavimo priemones modelį, kuris remsis unikaliu Lietuvos finansinių mechanizmų verslui remti klimatu, prisidės prie ekonominės diplomatijos tikslų įgyvendinimo, skatins žaliųjų produktų eksportą ir turės poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi tikslus.

Dalyviai: Aušra Raulušonytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – optimizuoti paramos mokymuisi priemonių sistemą taip, kad ji būtų: (1) tikslingiau orientuota į bedarbių integraciją darbo rinkoje; (2) prieinama didesnei daliai bedarbių.

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė