Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Švietimo sektoriaus inovatyvumo skatinimas: EdTech ekosistemos plėtra

2021 m. kovo 8 d. - 2021 m. rugsėjo 3 d.

Problema

COVID-19 pandemija netikėtai ir nepasiruošus paskatino mus išbandyti nuotolinius susirinkimus, o moksleivius ir studentus – nuotolinį mokymą. Neišvengėme klaidų. Vis dėlto, pasaulio švietimo technologijų ir inovacijų (EdTech) ekspertai įsitikinę, kad tai puiki galimybė švietimo sistemoje įgyvendinti didelius pokyčius. Tik šįkart – jiems iš anksto pasiruošti.

EdTech – tai greitai besivystanti inovacijų švietimo sektoriuje ekosistema, kurioje startuoliai, smulkus ir vidutinis verslas (SVV) kuria inovatyvius, dažniausiai naujausiomis technologijomis grįstus sprendimus švietimo sektoriaus iššūkiams spręsti. Ši švietimo sektoriaus skaitmeninės transformacijos iniciatyva įgalina diegti naujausias edukacines technologijas, įgyvendinant paskatų ir palaikymo sistemą skaitmeninėms švietimo inovacijoms kurti ir išbandyti. EdTech didina švietimo paslaugų kokybę, taip sukuriant daugiau gerovės visuomenei. Prognozuojama, kad pasaulinė EdTech rinka per artimiausius penkerius metus pasieks 400 milijardų JAV dolerių, kasmet augdama po 16 proc. (Halon IQ, 2020). Europos Komisija (EK) jau yra parengusi Skaitmeninio švietimo veiksmų planą (2021–2027 m.), kuriame yra išdėstyta EK vizija skaitmenizuoti švietimą Europoje.

Kodėl EdTech svarbu Lietuvai?

Visų pirma, EdTech sukurtų teigiamą pokytį Lietuvos švietimo sistemoje. Tyrimai rodo, kad COVID-19 pandemijos metu, 36 proc. mokinių pasiekimai liko tokie patys, trečdalio rezultatai pagerėjo, tačiau trečdalis ėmė mokytis prasčiau ir patyrė mokymosi sunkumus („Norstat“ visuomenės nuomonės tyrimas, 2020). Tai atskleidžia skirtingus mokinių poreikius, kuriuos gali patenkinti tinkamai parinktos išmaniosios technologijos. Vis dėlto, pandemijos laikotarpiu Lietuvos mokytojai ugdymo įrankius rinkosi atsižvelgdami ne į atnešamą naudą bei individualių mokinių poreikių patenkinimą, bet į savo technologinį pasirengimą: 27 proc. ugdymo įstaigų mokytojams suteikė galimybes naudotis pasirinktais įrankiais, tačiau 86 proc. mokyklų pagrindine priemone NM vykdyti rinkosi elektroninį dienyną (Droessiger et al., 2021). Elektroninio dienyno funkcinių galimybių nepakanka norint užtikrinti kokybišką mokinių ir mokytojų abipusį ryšį, o visuotinai pripažintos NM skirtų sistemų vertinimo metodikos nėra (Droessiger et al., 2021). Šią problemą atspindi ir ŠMSM (2020) pateikta „Mokytojų apklausa apie nuotolinio mokymo patirtį“: skaitmeninių mokymo platformų stoka (37 proc. atsakymų) identifikuota kaip pagrindinė kliūtis sklandžiam mokymui(-si) NM metu. Galiausiai, EdTech suteiktų galimybę Lietuvoje švietimo inovacijoms sklandžiau kurtis ir vystytis. Kadangi 2020 m. Pasauliniame inovacijų indekse Lietuva užėmė 38 vietą tarp 129 pasaulio valstybių ir tai atitinka 25 vietą tarp 28 ES narių (STRATA, 2021), parama skaitmeninių ir technologinių inovacijų kūrimui, testavimui ir taikymui švietimo įstaigose, paskatintų inovacijų kultūros formavimąsi, skirtingų suinteresuotų šalių bendradarbiavimą bei stiprintų Lietuvos inovacijų ekosistemos konkurencingumą. Tokiu būdu, spręsdami Lietuvos švietimo sektoriaus problemas, būtų taip pat rasti sprendimai, kuriuos vėliau galėtume eksportuoti ir sėkmingai kurti Lietuvos, kaip EdTech šalies, įvaizdį bei pakartoti FinTech sėkmę.

Tikslas

Skatinti švietimo technologijų ir inovacijų (EdTech), grįstų skaitmeninėmis technologijomis, diegimą švietimo sektoriuje, sudarant sąlygas inovacijų kūrimui ir bandymui ugdymo įstaigose.

Projekto eiga

2021/04/06

Atlikta Lietuvos švietimo sektoriaus inovatyvumo bei Lietuvos ir užsienio šalių EdTech sektoriaus analizė

2021/05/24

Įgyvendinta viešoji konsultacija dėl EdTech sprendimų ugdymo įstaigose išbandymo ir EdTech kompetencijų centro (Ataskaita)

2021/06/01

Sukurtas EdTech inovacijų kūrimo ir išbandymo platformos veikimo modelis

2021/07/05

Sukurtas Skaitmeninių įgūdžių ir EdTech kompetencijų centro veikimo modelis

2021/08/30

Sutarta dėl kompetencijų centro steigimo ir EdTech platformos inovacijų išbandymui ir kūrimui pilotinių iniciatyvų įgyvendinimo (Tvarkos aprašas)

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

2020/21
Lauryna Filatovaitė
Lauryna Filatovaitė
2020/21
Lukas Stakėla
Lukas Stakėla

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – optimizuoti paramos mokymuisi priemonių sistemą taip, kad ji būtų: (1) tikslingiau orientuota į bedarbių integraciją darbo rinkoje; (2) prieinama didesnei daliai bedarbių.

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė