Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

4K modelio įgyvendinimas

2020 m. rugsėjo 7 d. - 2021 m. kovo 5 d.

Problema

Ekonominio Bendradarbiavimo ir Plėtros Organizacija (EBPO 2019) konstatuoja, jog iki 2030 metų daugiau nei 1 milijardas žmonių turės persikvalifikuoti bei įgyti naujų įgūdžių tam, jog išliktų kompetentingi darbo rinkoje. Pasaulio Ekonomikos Forumo (WEF) teigimu iki 2022m. 42 proc. darbuotojų bazinių įgūdžių naudojamų šiandieną taip pat pasikeis. Ateityje atsiras naujos tarpdisciplininės profesijos tokios kaip astro-geologai, kvantinių kompiuterių programuotojai, kibernetinės saugos specialistai ar biomimikrijos inžinieriai. Šie ateities darbai pareikalaus ne vien tik techninių įgūdžių ar tarpdisciplininių žinių – EPBO (2019) teigia, jog darbdaviai ir toliau ieškos žmonių kurie geba kūrybingai spręsti problemas, moka dirbti komandoje, bei pažaboti neapibrėžtumą ir nežinomybę.

Nesugebėjimas persiorientuoti į tinkamų įgūdžių parengimą gali kainuoti labai brangiai; Accenture kompanijos tyrimas paskaičiavo, kad per ateinantį dešimtmetį pasaulio ekonomika gali prarasti iki 11,5 trilijonų dolerių jeigu švietimo sistemos nesugebės tinkamai persiorientuoti į ugdymą, suteikiantį reikalingus bei paklausius įgūdžius. Tam, kad išvengtume didelių nuostolių, reikalinga švietimo sistema ugdanti aktualias kompetencijas, kuri taip pat sudarytų sąlygas mokiniams atrasti individualią mokymosi prasmę per jiems asmeniškai aktualų ugdymosi procesą.

Lietuvos Valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ akcentuojama, kad šaliai reikalingi žmonės, kurie yra išsilavinę, besidomintys mokslu ir naujovėmis, lengvai perprantantys ir naudojantys naujas technologijas, mokantys užsienio kalbų, puoselėjantys mokymosi visą gyvenimą principus. Tačiau Valstybės švietimo 2013-2022 metų strategijoje taip pat konstatuojama, kad dabartinėje švietimo programoje vien formaliuoju ugdymo turiniu nesuteikiama pakankamai galimybių socialinės integracijos, konkurencingumo, pilietiškumo ir asmeninio tobulėjimo raiškai. “Geros mokyklos koncepcijoje” rašoma, kad mokykloje turėtų būti: “Skatinama mokinių saviraiška, aktyvus dalyvavimas neformaliajame ugdyme, įvairiuose projektuose ir teminiuose renginiuose, kurių metu lavinami mokinių mąstymo, kūrybiškumo, lyderystės ir kiti gebėjimai, elgesio, bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžiai.” Todėl greta formaliojo švietimo vis reikšmingesni tampa įgūdžiai bei žinios įgytos per darbo patirtį, neformalųjį ugdymą įvairiuose būreliuose, seminaruose ar atliekant savanorišką visuomenei naudingą veiklą.

Pagal siūlomą 4K modelį mokiniai keltų jiems asmeniškai prasmingus ugdymosi tikslus, dalyvautų neformaliose veiklose ir reflektuotų apie jų prasmę mokykloje bei už jos ribų. Pagal dabartinę pilietinės-socialinės veiklos ataskaitą (2020) tik 16 proc. mokinių vienaip ar kitaip reflektuoja apie atliktas veiklas (rašo atliktos veiklos įsivertinimą arba refleksiją; veda kompetencijų dienoraštį). Kertinis 4K modelio aspektas būtent ir yra skirti daugiau dėmesio veiklos apmąstymo procesui, sukuriant veiksmingas refleksijos formas, kurios padėtų mokiniui įsivertinti atliktos veiklos naudą savo asmeniniam ugdymosi procesui bei bendruomenei.

Tikslas

Sėkmingas 4K modelio (“aš kuriu, aš keičiuosi, aš kitiems, aš su kitais”) piloto startas, paruošiant reikiamą medžiagą bei įrankius mokykloms, mokytojams bei mokiniams.

Projekto eiga

2020/10/23

Paruošta esamos formalaus ir neformalaus švietimo situacijos analizė

2020/11/26

Surengta viešoji konsultacija „Dėl 4K modelio aprašo“

2020/12/04

Pasirašytas ministro įsakymas dėl 4K modelio aprašo

2021/01/15

Parengta 4K modelio metodinė medžiaga mokytojams bei mokiniams

2021/02/19

Parengta 4K modelio komunikacijos kampanija

2021/03/01

Paruoštas 4K piloto įgyvendinimo planas

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

Panašūs projektai

2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Aukštųjų technologijų įmonių plėtros skatinimas Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – pateikti rekomendacijas dėl reguliacinės aplinkos ir inovacijų ekosistemos pokyčių, kurios skatintų aukštųjų technologijų įmonių plėtrą Lietuvos laisvosiose ekonominėse zonose.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Ateities iššūkiams parengto užsieniečių integracijos strateginio valdymo modelio kūrimas

LR Vyriausybės kaceliarija

Projekto tikslas – parengti užsienio šalių pavyzdžiais, duomenimis ir ateities įžvalgomis paremtus siūlymus dėl užsieniečių integracijos sistemos valdymo ir kitų su imigracija susijusių veiksmų, juos teikti sprendimų priėmėjams ir integruoti atnaujinant Lietuvos migracijos politikos gaires.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Reguliacinės smėliadėžės sistemos sukūrimas gyvybės mokslų sektoriuje Lietuvoje

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – sukurti ir pasiūlyti reguliacinės smėliadėžės sistemą, pritaikytą Lietuvos gyvybės mokslų sektoriui.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Dirbtinio intelekto akto įgyvendinimui reikalingų kompetencijų žemėlapio kūrimas

LR Ryšių reguliavimo tarnyba

Šio projekto tikslai – 1) nustatyti, kuriuose Lietuvos sektoriuose kuriamos didelės rizikos DI sistemos; 2) įvertinti reguliavimo institucijų kompetencijas, susijusias su DI akto reikalavimais šioms DI sistemoms; 3)pateikti pasiūlymą, kaip užpildyti nustatytus kompetencijų trūkumus.
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Lietuvos gynybos ekosistemos stiprinimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Šio projekto tikslas – nustatyti pagrindinius bendrus iššūkius, su kuriais susiduria gynybos įmonės ir išsiaiškinti, kurie viešojo sektoriaus įrankiai Lietuvoje turi didžiausią potencialą paskatinti proveržį gynybos pramonėje. 
2025 m. kovo 4 d. - 2025 m. rugsėjo 8 d.

Vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelio kūrimas

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – kartu su Susisiekimo ministerijos Ateities susisiekimo politikos grupės komanda parengti vieningos viešojo transporto kelionių planavimo ir bilietų sistemos modelį numatant reikiamus teisėkūros, organizacinės ir koordinacinės atsakomybės, kompetencijų vystymo, technologinius bei reikiamo biudžeto aspektus.