Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

4K modelio įgyvendinimas

2020 m. rugsėjo 7 d. - 2021 m. kovo 5 d.

Problema

Ekonominio Bendradarbiavimo ir Plėtros Organizacija (EBPO 2019) konstatuoja, jog iki 2030 metų daugiau nei 1 milijardas žmonių turės persikvalifikuoti bei įgyti naujų įgūdžių tam, jog išliktų kompetentingi darbo rinkoje. Pasaulio Ekonomikos Forumo (WEF) teigimu iki 2022m. 42 proc. darbuotojų bazinių įgūdžių naudojamų šiandieną taip pat pasikeis. Ateityje atsiras naujos tarpdisciplininės profesijos tokios kaip astro-geologai, kvantinių kompiuterių programuotojai, kibernetinės saugos specialistai ar biomimikrijos inžinieriai. Šie ateities darbai pareikalaus ne vien tik techninių įgūdžių ar tarpdisciplininių žinių – EPBO (2019) teigia, jog darbdaviai ir toliau ieškos žmonių kurie geba kūrybingai spręsti problemas, moka dirbti komandoje, bei pažaboti neapibrėžtumą ir nežinomybę.

Nesugebėjimas persiorientuoti į tinkamų įgūdžių parengimą gali kainuoti labai brangiai; Accenture kompanijos tyrimas paskaičiavo, kad per ateinantį dešimtmetį pasaulio ekonomika gali prarasti iki 11,5 trilijonų dolerių jeigu švietimo sistemos nesugebės tinkamai persiorientuoti į ugdymą, suteikiantį reikalingus bei paklausius įgūdžius. Tam, kad išvengtume didelių nuostolių, reikalinga švietimo sistema ugdanti aktualias kompetencijas, kuri taip pat sudarytų sąlygas mokiniams atrasti individualią mokymosi prasmę per jiems asmeniškai aktualų ugdymosi procesą.

Lietuvos Valstybės pažangos strategijoje „Lietuva 2030“ akcentuojama, kad šaliai reikalingi žmonės, kurie yra išsilavinę, besidomintys mokslu ir naujovėmis, lengvai perprantantys ir naudojantys naujas technologijas, mokantys užsienio kalbų, puoselėjantys mokymosi visą gyvenimą principus. Tačiau Valstybės švietimo 2013-2022 metų strategijoje taip pat konstatuojama, kad dabartinėje švietimo programoje vien formaliuoju ugdymo turiniu nesuteikiama pakankamai galimybių socialinės integracijos, konkurencingumo, pilietiškumo ir asmeninio tobulėjimo raiškai. “Geros mokyklos koncepcijoje” rašoma, kad mokykloje turėtų būti: “Skatinama mokinių saviraiška, aktyvus dalyvavimas neformaliajame ugdyme, įvairiuose projektuose ir teminiuose renginiuose, kurių metu lavinami mokinių mąstymo, kūrybiškumo, lyderystės ir kiti gebėjimai, elgesio, bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžiai.” Todėl greta formaliojo švietimo vis reikšmingesni tampa įgūdžiai bei žinios įgytos per darbo patirtį, neformalųjį ugdymą įvairiuose būreliuose, seminaruose ar atliekant savanorišką visuomenei naudingą veiklą.

Pagal siūlomą 4K modelį mokiniai keltų jiems asmeniškai prasmingus ugdymosi tikslus, dalyvautų neformaliose veiklose ir reflektuotų apie jų prasmę mokykloje bei už jos ribų. Pagal dabartinę pilietinės-socialinės veiklos ataskaitą (2020) tik 16 proc. mokinių vienaip ar kitaip reflektuoja apie atliktas veiklas (rašo atliktos veiklos įsivertinimą arba refleksiją; veda kompetencijų dienoraštį). Kertinis 4K modelio aspektas būtent ir yra skirti daugiau dėmesio veiklos apmąstymo procesui, sukuriant veiksmingas refleksijos formas, kurios padėtų mokiniui įsivertinti atliktos veiklos naudą savo asmeniniam ugdymosi procesui bei bendruomenei.

Tikslas

Sėkmingas 4K modelio (“aš kuriu, aš keičiuosi, aš kitiems, aš su kitais”) piloto startas, paruošiant reikiamą medžiagą bei įrankius mokykloms, mokytojams bei mokiniams.

Projekto eiga

2020/10/23

Paruošta esamos formalaus ir neformalaus švietimo situacijos analizė

2020/11/26

Surengta viešoji konsultacija „Dėl 4K modelio aprašo“

2020/12/04

Pasirašytas ministro įsakymas dėl 4K modelio aprašo

2021/01/15

Parengta 4K modelio metodinė medžiaga mokytojams bei mokiniams

2021/02/19

Parengta 4K modelio komunikacijos kampanija

2021/03/01

Paruoštas 4K piloto įgyvendinimo planas

Projekto failai

Rezultatas

Dalyviai

Panašūs projektai

2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Bendradarbiavimo tarp kultūros ir kūrybinių industrijų bei kitų sektorių didinimas skatinant socialinių inovacijų kūrimąsi

LR kultūros ministerija

Projekto tikslas – skatinti socialinių inovacijų kūrimąsi remiantis bendradarbiavimu tarp KKI ir kitų sektorių.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Žiediškumo link: pastato (ar jo elementų) pakartotinio naudojimo skatinimas reguliacinėmis priemonėmis

LR Aplinkos ministerija

Projekto tikslas – diegti žiedinės ekonomikos praktikas Lietuvos statybos sektoriuje parengiant rekomendacijas, kaip skatinti pakartotinio pastatų (ar jų elementų) naudojimą Lietuvoje. 
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Tarptautinių partnerysčių vystymas įgyvendinant darnaus vystymosi veiklas

LR užsienio reikalų ministerija

Šio projekto tikslas – vystyti tarptautines ir nacionalines partnerystes siekiant skatinti Lietuvos siūlomų tvarių sprendimų taikymą vystomojo bendradarbiavimo srityje. Šiam tikslui planuojama pasitelkti Lietuvos žaliųjų sprendimų katalogą.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Mažėjančios darbo jėgos kompensavimas naujosiomis technologijomis

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – pasiūlyti galimus sprendimus, kaip kompensuoti mažėjančią darbo jėgą naujosiomis technologijomis. 
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Technologinės įžvalgos taikymas 2028–2034 m. Sumaniosios specializacijos strategijai

Inovacijų agentūra

Šio projekto tikslas – pateikti gaires ir rekomendacijas dėl technologinių įžvalgų naudojimo Lietuvos S3 planavime 2028–2034 m. cikle. Gairės bus orientuotos į išankstinį mąstymą (ang. Anticipatory thinking) ir planavimą, suderintą su ilgalaikiais Lietuvos ekonomikos ir inovacijų tikslais.
2024 m. rugsėjo 9 d. - 2025 m. vasario 28 d.

Efektyvių reguliacinių priemonių inovacijoms, naujų technologijų sukūrimui ir vystymui skatinti identifikavimas

VšĮ „Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – nustatyti ir rekomenduoti, kurios ir kokiais būdais reguliavimo priemonės būtų veiksmingiausios skatinant Lietuvos įmones kurti inovatyvius produktus.