Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Švietimo ir mokslo ministerija

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos analizė ir jos efektyvinimas

2016 m. rugsėjo 12 d. - 2017 m. kovo 10 d.

Problema

Tarptautinio PISA (angl. Programme For International Student Assessment) tyrimo duomenimis (2012m.), Lietuvos mokinių pasiekimų rezultatai yra žemesni už EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija) šalių vidurkį. Vertinant ugdymo pasiekimus ir nacionaliniame kontekste, reikšmingų pokyčių neįvyko. Valstybinė švietimo strategija 2013 – 2022m. kaip galimas negerėjančių mokinių pasiekimų priežastis įvardija nepakankamą pedagogų kompetenciją, metodinės pagalbos jiems stoką ir nesistemingą kvalifikacijos tobulinimą.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimui (toliau PKT) užtikrinti, dar 2012m. buvo patvirtinta PKT koncepcija, orientuota į pedagogų kompetencijų stiprinimą ir ugdymo kokybės gerinimą. Per 2007 – 2014m. PKT buvo panaudota iki 110 mln. Eur, tačiau žymesnio pagerėjimo mokinių pasiekimuose nebuvo nustatyta.

Nors PKT programas planuoja ir vykdo 64 akredituotos institucijos, sistemai vis dar trūksta aiškios įgyvendinimo politikos: dabartinė PKT sistema nenurodo, kaip tikslingai išanalizuoti PKT programų poreikį, deramai įvertinti jų grįžtamąjį ryšį ir veiksmingumą. Tinkamai nenustačius poreikio, kasmet nevykdoma vidutiniškai apie 15 proc. siūlomų programų, o sistemingai neišanalizavus mokymų efektyvumo, sunku įvertinti įgytų kompetencijų naudą pedagogų profesinei raidai bei mokymo kokybei.

Tikslas

Išanalizavus pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos situaciją Lietuvoje ir gerąsias užsienio praktikas, sukurti priemonę, kuri padėtų efektyviai nustatyti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų poreikį ir įvertinti jų veiksmingumą.

Projekto eiga

2016/10/31

Atlikta Lietuvos Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų analizė

2016/11/25

Atlikta PKT užsienio šalių gerųjų praktikų analizė

2017/01/06

Įvykdyta viešoji apklausa

2017/02/15

Parengtas PKT mokymų kokybės vertinimo įrankis (momentinė mokymų vertinimo anketa pedagogams, ilgalaikė mokymų vertinimo anketa pedagogams, momentinė mokymų vertinimo anketa lektoriams)

2017/03/10

Sukurtas rekomendacinis pedagogų kvalifikacijos tobulinimo mokymų vertinimo įrankis

Projekto failai

Dalyviai

2016/17
Eivina Žižiūnaitė
Eivina Žižiūnaitė

Panašūs projektai

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Lietuvos kriptoturto rinkos analizė ir plėtra

„Investuok Lietuvoje“

Projekto tikslas – ištyrus Lietuvos ir užsienio kapitalo kriptoturto rinkas, suformuoti Lietuvos kriptoturto vertės pasiūlymą stipriausioms užsienio kapitalo įmonėms. Sukūrus šį vertės pasiūlymą, planuojama inicijuoti dialogą su užsienio kapitalo įmonėmis taip siekiant į Lietuvą pritraukti patikimiausias ir didžiausias pasaulio kriptoturto rinkos įmones. 

Dalyviai: Viktorija Orlovaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Pakartotinio elektronikos naudojimo skatinimas Lietuvos viešajame sektoriuje

LR ekonomikos ir inovacijų ministerija

Projekto tikslas – skatinti pakartotinį elektronikos naudojimą viešajame sektoriuje turto įsigijimo, naudojimo ir nurašymo tvarkoje identifikuojant ir praplečiant galimybes, kaip teikti prioritetą pakartotiniam elektronikos naudojimui. 

Dalyviai: Rūta Kukulskytė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Žinių algoritmas: dirbtinio intelekto taikymas Lietuvos žurnalistikoje

LR Kultūros ministerija

Projekto tikslas – atlikti DI įrankių taikymo Lietuvos žurnalistikoje praktikos tyrimą: atskleisti DI naudojimo žurnalistikoje mastą ir įvairovę, suprasti DI naudojimą supančias baimes, stigmas ir iššūkius, skatinti etišką, saugų ir skaidrų DI įrankių naudojimą žurnalistikoje.

Dalyviai: Agnė Mikštienė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Persikėlimo patirtys: aukštos profesinės kvalifikacijos migrantų istorijų tyrimas

Work in Lithuania

Projekto tikslas – atskleisti pagrindinius Lietuvoje gyvenančių aukštos profesinės kvalifikacijos užsieniečių persikėlimą nulėmusius veiksnius, jų lūkesčius ir asmeninę patirtį.

Dalyviai: Barbora Sharrock

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Darbo rinkos poreikių ir bedarbių įgūdžių atotrūkis: sprendimai bedarbių švietimo srityje

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Projekto tikslas – optimizuoti paramos mokymuisi priemonių sistemą taip, kad ji būtų: (1) tikslingiau orientuota į bedarbių integraciją darbo rinkoje; (2) prieinama didesnei daliai bedarbių.

Dalyviai: Agnė Pakšytė, Gintarė Petrauskaitė

2024 m. kovo 5 d. - 2024 m. rugsėjo 6 d.

Intelektinių transporto sistemų plėtros galimybės Lietuvoje

LR Susisiekimo ministerija

Projekto tikslas – įvertinti ITS plėtros galimybes Lietuvoje

Dalyviai: Eglė Mordasaitė, Rugilė Dunauskaitė