Kurkime modernią Lietuvos ateitį kartu

Registruotis
Grįžti

Migracijos departamentas prie VRM

Pasiūlymų dėl klientų aptarnavimo kokybės standarto diegimo rengimas

6 September 2019 - 6 March 2020

Problem

Užimtumo tarnybos apklausos, atliktos 2018 m., duomenimis, kas antras darbdavys Lietuvoje jaučia kvalifikuotų darbuotojų poreikį. Nors Migracijos departamento statistiniais duomenimis, Lietuvos Respublikoje gyvenančių užsieniečių skaičius per pastaruosius 5 metus išaugo nuo 37.874 iki 66.881, t.y. beveik dvigubai, vis dėlto žvelgiant iš tarptautinės perspektyvos, Lietuvos padėtis Pasaulio Talentų reitinge (IMD Global Talent Index) pastaruosius 2 m. nukrito net 10 pozicijų ir 2018 m. Lietuva užima jau tik 36 vietą iš 63 valstybių. Pagal vieną iš šio indekso vertinamų kriterijų – gebėjimą pritraukti užsienio talentus, Lietuva 2018 m. užima žemą 46 vietą, kai tuo tarpu Estija – 33 vietą, Lenkija – 40 vietą. Svarbu paminėti, kad pagal Migrantų integracijos politikos indeksą Europoje (MIPEX, 2015), kuris apima tokius rodiklius kaip darbo rinkos atvirumas migrantams, leidimo gyventi bei pilietybės įgijimo pagrindai ir procedūros, Lietuva užima tik 34 vietą iš 38 ir patenka į šalių penketuką, turinčių prasčiausias migrantų integracijos sąlygas.

Pažymėtina, kad paskutiniais metais Lietuvos investuotojų pasitenkinimo indekse (LIPI, 2018, 2019) migracija nuolat įvardinama kaip sritis, reikalaujanti ypatingo dėmesio. Apklausti užsienio investuotojai, kurių įmonėse Lietuvoje vidutiniškai dirba 5,4 proc. užsieniečių, akcentuoja ilgus migracijos procedūrų terminus, procedūrų prieinamumą ir sudėtingumą. Atitinkamai Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos užsienio investuotojų 2018 m. I ketv. buvo vertinamas kaip prasčiausia institucija.

Siekiant efektyvesnės migracijos paslaugų sistemos Lietuvoje, 2019 m. liepos 1 d. buvo įvykdyta migracijos reforma konsoliduojant Policijos departamento, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir Migracijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos funkcijas. Taigi Migracijos departamentas tapo pagrindine migracijos paslaugas teikiančia įstaiga Lietuvoje.

Migracijos departamentas neturi vieningo klientų aptarnavimo standarto, taigi neturi kaip pamatuoti teikiamų migracijos paslaugų kokybės, o tuo pačiu ir veiksmų plano, leidžiančio kryptingai tobulinti teikiamas paslaugas. Kaip galima spręsti iš viešojoje erdvėje skelbiamų atsiliepimų, klientai teikiamomis paslaugomis nėra patenkinti dėl nepakankamo informacijos aiškumo ir prieinamumo užsienio kalbomis, ilgų eilių siekiant gauti rezervacijos laiką vizitui Migracijos departamente ar jo regioniniuose skyriuose, taip pat dėl aptarnavimo kokybės.

Kodėl svarbu gerinti migracijos paslaugų kokybę?

Kaip matyti iš Užimtumo tarnybos duomenų, kvalifikuotos darbo jėgos poreikis Lietuvoje nuolat auga, atsiradusiai spragai užpildyti darbdaviai vis dažniau yra pasiryžę pasitelkti užsienio talentus. Be to, migracijos paslaugų efektyvumas – tai vienas iš svarbių kriterijų užsienio investuotojams, sprendžiantiems klausimą dėl investicinės aplinkos sąlygų Lietuvoje.

Sukūrus ir pradėjus taikyti klientų aptarnavimo standartą sumažės Migracijos departamentui tenkantis darbo krūvis, pagerės teikiamų paslaugų kokybė. Visa tai darys teigiamą įtaką ne tik Migracijos departamento, bet ir viso viešojo sektoriaus įvaizdžiui visuomenėje ir tarptautinėje erdvėje.

Goal

Išanalizavus migracijos paslaugų teikimo tobulintinas sritis ir užsienio šalių gerąsias praktikas, įvykdžius konsultacijas su suinteresuotomis šalimis bei atlikus apklausas tiek su migracijos sistemos darbuotojais, tiek ir su migracijos paslaugomis besinaudojančiais klientais, parengti pasiūlymų paketą dėl Migracijos departamento klientų aptarnavimo standarto.

Project progress

2019/10/21

Atlikta Migracijos paslaugų teikimo tobulintinų sričių analizė

2019/11/04

Atlikta Užsienio šalių NL, UK, PL ir Lietuvos institucijų SODRA, VMI gerųjų praktikų analizė

2019/11/25

Atlikta Migracijos departamento darbuotojų vidinė apklausa ir Migracijos darbuotojų apklausos analizė 2

2019/12/02

Atlikta viešoji konsultacija su migracijos paslaugų klientais dėl Migracijos departamento paslaugų kokybės ir atlikta Migracijos departamento klientų apklausos analizė

2020/01/15

Parengtas dažniausiai užduodamų klausimų sąvadas lietuvių ir anglų kalbomis

2020/01/27

Parengti pasiūlymai dėl migracijos departamento darbuotojų mokymų – Preliminarus Migracijos departamento darbuotoju mokymų temų sąrašas

2020/02/15

Parengtas pasiūlymų paketas dėl Migracijos departamento klientų aptarnavimo standarto –KLIENTŲ APTARNAVIMO MIGRACIJOS DEPARTAMENTE STANDARTAS

2020/02/29

Parengtas priemonių sąrašas, skirtas pasiūlymų paketo dėl klientų aptarnavimo standarto įgyvendinimui

Project files

Participants

Related projects

4 March 2025 - 8 September 2025

Promotion of high-tech business development in Lithuania’s free economic zones

Invest Lithuania

The goal of this project is to provide recommendations on how changes in regulation and the innovation ecosystem could help boost high-tech business development in Lithuania’s Free Economic Zones.
4 March 2025 - 8 September 2025

Future-proof model for the strategic management of foreigners’ integration in Lithuania

Chancellery of the Government

To coordinate between institutions and develop action-focused proposals for the Lithuanian Migration Policy Guidelines, based on data, foreign examples, data and foresight.
4 March 2025 - 8 September 2025

Establishing a regulatory sandbox framework in Lithuania’s life sciences sector

Innovation Agency

The aim of this project is to design and propose a regulatory sandbox framework tailored to Lithuania’s life sciences sector.
4 March 2025 - 8 September 2025

Mapping the required competences for the EU AI Act–mandated regulatory authorities in Lithuania

Communications Regulatory Authority of the Republic of Lithuania

The aims of this project are to 1) understand which sectors in Lithuania create high-risk AI systems; 2) assess the institutional competences of the regulatory authorities for these systems; 3) propose a plan on how to fill the identified gaps in competences.
4 March 2025 - 8 September 2025

Strengthening the Lithuanian defence ecosystem

Invest Lithuania

The goal of this project is to identify the key common critical challenges faced by defense companies and to determine which public sector tools in Lithuania have the greatest potential to stimulate a breakthrough in defense manufacturing.
4 March 2025 - 8 September 2025

Developing a model for unified public transport journey planning and ticketing system

Ministry of Transport and Communications of the Republic of Lithuania

The project goal is to develop a model for a unified public transport journey planning and ticketing system by working in cooperation with the Ministry of Transport and Communication’s Future Mobility Policy Group. The model will outline the necessary legislative changes, organisational and coordination responsibilities, capacity-building needs, technological components, and budgetary requirements.