Europos Komisija bei kitos organizacijos, tokios kaip UNESCO ar Pasaulio Bankas, pabrėžia, jog tam kad sėkmingai pasiruoštume iššūkiams susijusiems su skaitmenizacija, pilietiškumo skatinimu bei kūrybiškumo trūkumu, vyriausybės ir mokyklos turėtų skatinti bei akcentuoti mokinių įgūdį „mokytis visą gyvenimą.“ Tam, jog ši kompetencija būtų skatinama, mūsų švietimo sistemoje reikia sukurti sąlygas mokiniams keltis jiems asmeniškai aktualius ugdymosi tikslus, t.y. „suasmeninti“ mokymąsi, padarant jį įdomiu bei prasmingu kiekvienam mokiniui. Viename iš svarbiausių šalies strateginių švietimo dokumentų – „Geros mokyklos koncepcijoje“ rašoma, kad mokykloje turėtų būti: „Skatinama mokinių saviraiška, aktyvus dalyvavimas neformaliajame ugdyme, įvairiuose projektuose ir teminiuose renginiuose, kurių metu lavinami mokinių mąstymo, kūrybiškumo, lyderystės ir kiti gebėjimai.“
Greta formaliojo švietimo mokyklose vis reikšmingesni tampa įgūdžiai bei žinios įgytos per darbo patirtį, neformalųjį ugdymą įvairiuose būreliuose, seminaruose ar atliekant savanorišką visuomenei naudingą veiklą. Pagal siūlomą 4K modelį (aš kuriu, aš keičiu, aš su kitais, aš kitiems) mokiniai keltų jiems asmeniškai prasmingus ugdymosi tikslus, dalyvautų neformaliose veiklose ir reflektuotų apie jų prasmę savo ugdymosi procese. Pagal dabartinę Pilietinės-Socialinės veiklos analizę (2020) tik 16 proc. apklausoje dalyvavusių mokinių reflektuoja apie atliktas veiklas, įsivertina savo pažangą bei veda kompetencijų dienoraštį. Kertinis 4K modelio aspektas būtent ir yra skirti daugiau dėmesio veiklos apmąstymo procesui, sukuriant veiksmingas refleksijos formas, kurios padėtų mokiniui įsivertinti atliktos veiklos naudą savo asmeniniam ugdymosi procesui bei bendruomenei.
„Kurk Lietuvai“ komanda kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kviečia visuomenę pateikti pastabas 4K modelio projekto aprašui. Pastabas galite pateikti iki spalio 15 d. Daugiau informacijos: https://cutt.ly/4K-modelis