Remiantis atlikta esamos situacijos analize, paaiškėjo, kad problemos, su kuriomis šiandien susiduria plyname lauke Lietuvoje veiklą pradėti nusprendę investuotojai turi būti sprendžiamos ne tik nedelsiant, bet ir kompleksiškai.
Viena iš priemonių, galinčių sumažinti administracinę naštą ir ekonominį nuostolį dėl nepradėtos veiklos, be abejo, galėtų būti teisės aktuose numatytos administracinės paslaugos trukmės sumažinimas.
Tačiau, labai svarbus ir mūsų siūlomas pirmasis žingsnis turėtų būti administracinių paslaugų vidinių procesų analizė, kuri padėtų ne tik nustatyti faktinę administracinių paslaugų trukmę, bet ir išskirti vertę kuriančius ir vertės nekuriančius procesus. Vertės nekuriančių procesų atsisakymas leistų įvertinti, kokia visgi yra reali minimali galima administracinės procedūros trukmė.
Siūlomas LEAN principų įdiegimas viešojo sektoriaus institucijose ar įstaigose būtų reikšmingas pokytis, ne tik padėsiantis teikti administracines paslaugas tinkamiausiai panaudojus žmogiškuosius resursus, bet ir padėtų imtis ryžtingų ir argumentuotų sprendimų keisti esamą teisinę bazę.
Atlikta analizė atskleidė, kad gamintojai, nusprendę vystyti projektą plyname lauke, daugelyje žingsnių, kelyje nuo įmonės registracijos iki veiklos pradžios, skirtingais klausimais susiduria su savivaldybės teikiamomis paslaugomis.
Projekto metu analizuotoje atvejo analizėje, gamintojas turi atlikti 40 procedūrų savivaldybėje arba savivaldybė yra vienas iš procese dalyvaujančių subjektų, t. y. savivaldybė, šiuo atveju, įsitraukia į 26 % visų procedūrų. Taip pat net 39 % viso praleidžiamo laiko atliekant reikalingas procedūras, priklauso nuo savivaldybių veiklos.
Įvertinus reikšmingą savivaldybių indėlį į bendrą gamybos sektoriaus investuotojo kelią iki veiklos pradžios bei atsižvelgus į 2014 – 2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ priemonėje „Paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimas savivaldybėse“ Nr. 10.1.3-ESFA-R-920 finansuojamas veiklas, parengtas pasiūlymų paketas, kuris leistų optimizuoti savivaldybėse teikiamas paslaugas bei pagerinti pasitenkinimą savivaldybių teikiamomis paslaugomis.
Priemonėje išskirtos 5 remiamos veiklos, kurios gali pagerinti paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybę savivaldybėse. Pirmoji veikla – tai pasiūlymai, kuriais remiantis gali būti gerinamas teisinis reglamentavimas. Antroji – priemonių, padėsiančių diegti ir tobulinti veiklos procesus rengimas arba tobulinimas. Trečioji veikla – piliečių chartijų ir kokybės standartų rengimas. Darbuotojų kompetencijų stiprinimas, žinių gilinimas ir atnaujinimas – ketvirtoji iš finansuojamų veiklų. Penktoji finansuojama veikla – tyrimų organizavimas, kurių tikslas yra įsivertinti esamą situaciją ir situacijos pokyčius, įdiegus savivaldybės veikloje vieną iš pirmųjų keturių veiklų.
Problema, su kuria susiduriama siekiant paskatinti optimizuoti savo veiklą savivaldybės veikloje – motyvacijos trūkumas. Norint, jog savivaldybės optimizuotų ir efektyvintų savo veiklą, reikia ne tik vadovų „palaiminimo“, bet ir nustatyti veiklos rodiklius (ang. KPI – „key performance indicator“), kurių tiek pati institucija ar įstaiga, tiek joje dirbantys žmonės, turėtų siekti. Siūloma žiūrėti į du pagrindinius veiklos rodiklius – laiku neįvykdytų užklausų kiekį ir kuo trumpesnį laiką, kuomet įvykdomos užklausos. Pirmasis rodiklis turėtų būti kuo artimesnis nuliui, o antrasis – kuo mažesnis. Veiklos rodikliai padėtų skatinti optimizavimo įgyvendinimą ir kokybės gerinimą savivaldybėse.
Parengtų pasiūlymų pritaikymas savivaldybėse leistų įsivertinti savivaldybės teikiamas paslaugas, nusistatyti veiklos rodiklius, paslaugas suteikti greičiau ir paprasčiau, o tai leistų pagerinti savivaldybės konkurencingumą palyginus su kitomis savivaldybėmis.
Plačiau apie paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės gerinimą savivaldybėse taikant procesų optimizavimo metodus skaitykite čia.